ترامپ اتهام ها علیه خود را خلافِ قانون و ناقض آزادی بیان خواند

به گزارش وبلاگ تکنولوپ به نقل از راشاتودی، بروس کاستور و دیوید شوئن دو وکیل مدافع دونالد ترامپ چهل و پنجمین رئیس جمهور ایالات متحده در خلاصه دعوی 14 صفحه ای خود که روز سه شنبه به مجلس سنا ارائه کردند، بند قانونی استیضاح دونالد ترامپ را ناقض حقوق وی در فرآیند دادرسی خوانده و آن را به چالش کشیدند.

ترامپ اتهام ها علیه خود را خلافِ قانون و ناقض آزادی بیان خواند

لازم به ذکر است، مجلس نمایندگان تحت کنترل دمکرات ها در روز سیزدهم ژانویه و زمانی که ترامپ همچنان رئیس جمهور آمریکا بود، به بند قانونی استیضاح رأی موافق دادند، اما لایحه قانونی استیضاح تا هفته گذشته به مجلس سنا ارائه نشد. وکلای مدافع ترامپ می گویند که برگزاری نشست استیضاح در مجلس سنا اقدامی نامربوط و آشکارا در تناقض با زبان صریح قانون اساسی است.

افزون بر آ ن، این وکلای مدافع مدعی شدند که کوشش ها برای ممنوعیت سرکار آمدن دوباره ترامپ تحت لوای اصلاحیه چهاردهم قانون اساسی موضوعی خارج از موضوع است زیرا در این اصلاحیه، شرط برکناری رئیس جمهور از سمت خود معین شده است که این مورد نیز هم اکنون به دلیل سرکار نبودن ترامپ موضوعیت ندارد.

وکلای مدافع ترامپ همچنین با رد تمام خطاکاری های او، این واقعیت را به چالش کشیدند که دموکراتهای مجلس نمایندگان چندین اتهام را تنها در یک بند قانونی گنجانده اند و با عدم برگزاری نشست استماع یا دادن فرصت به ترامپ برای پاسخگویی او را از حقوق خود در فرآیند دادرسی محروم نموده اند.

لازم به ذکر است، کنگره آمریکا ترامپ را به تهییج شورش به وسیله طرح ادعاهایی اثبات نشده در مورد بروز تقلب در انتخابات 2020 و همچنین تشویق معترضان به مبارزه تا پای مرگ در روز ششم ژانویه 2021 متهم کردند. در لایحه استیضاح ترامپ آمده است که این اقدامات وی به طور مستقیم به شورش و یورش معترضان به کنگره و اختلال در برگزاری نشست کنگره منتهی شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ترامپ اتهام ها علیه خود را خلافِ قانون و ناقض آزادی بیان خواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ اتهام ها علیه خود را خلافِ قانون و ناقض آزادی بیان خواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید