تمام شخصیت های مارول و دی سی که نیکلاس کیج قرار بود نقش شان را بازی کند

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، نیکلاس کیج در طول دوره کاری منحصربه فرد خود با پیشنهاد ایفای نقش چندین شخصیت دنیای دی سی و مارول روبروشده که نهایتا نخواسته یا نتوانسته نقش شان را بازی کند؛ بعضی از این شخصیت ها قهرمان و بعضی دیگر هم جزو شخصیت های شرور داستان بودند.

تمام شخصیت های مارول و دی سی که نیکلاس کیج قرار بود نقش شان را بازی کند

نیکلاس کیج، یکی از هواداران بزرگ کتاب های مصور است و حتی نام هنری خود یعنی لوک کیج را از همین کتاب ها الهام گرفته بود. البته ضروری است به این حقیقت هم اشاره کنیم که او نام پسر خود، کال ال را بر اساس نام معروف ترین قهرمان دی سی، یعنی سوپرمن، انتخاب نموده است. در نهایت نیکلاس کیج پیروز شد در چند نقش ابرقهرمانی ظاهر گردد، اما تاریخ سینما نشان داده که او با ایفای نقش در بعضی از فیلم های مارول و دی سی می توانست جهت متفاوتی را طی کند.

وقتی صحبت از نقش های ابرقهرمانی به میان می آید که نیکلاس کیج در آن ها ظاهر شده، اولین و به یاد ماندنی ترین فیلم او یعنی روح سوار به فکر هر کسی خطور می نماید. این ضد قهرمان معروف که هم اکنون بسیاری انتظار دارند او را در دنیای مارول ببینند، اولین بار سال 2007 در فیلم روح سوار به وسیله نیکلاس کیج روی پرده سینما ظاهر شد. سال 2011 دنباله ای برای فیلم روح سوار تحت عنوان روح سوار: روح انتقام جو ساخته شد که در آن کیج دوباره در نقش جانی بلیز به ایفای نقش پرداخت.

علی رغم بازی بی نظیر نیکلاس کیج، فیلم های روح سوار به ویژه عنوان روح سوار: روح انتقام جو با نقدها زیادی روبرو شدند. یک سال قبل از روح انتقام جو، نیکلاس کیج نقش پدر بزرگ را در فیلم سینمایی کیک-اس که با اقتباس از کتاب های کمیک ساخته شده بود بازی کرد. به علاوه، کیج کار صداپیشگی بسیاری از قهرمانان دی سی و مارول را هم بر عهده داشت و صدای سوپرمن را در تایتان های نوجوان به پیش و اسپایدرمن نوآر را در مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی بر عهده گرفت. بنابراین شاید اگر از بازیگر دیگری صحبت می کردیم همین نقش ها برایش کافی بودند اما نقش هایی که کیج در آن ها ظاهر شده می توانستند بسیار بیشتر باشند.

سوپرمن در فیلم لغو شده زندگی های سوپرمن که قرار بود به کارگردانی تیم برتون ساخته گردد

شناخته شده ترین فیلمی که قرار بود نیکلاس کیج در آن به ایفای نقش بپردازد، زندگی های سوپرمن اثر تیم برتون یعنی همان کارگردان بتمن بود اما متاسفانه این فیلم هرگز ساخته نشد. علیرغم اینکه تیم برتون بعد از فیلم بازگشت بتمن با استودیوی مربوطه درگیری های زیادی داشت، اما بار دیگر قرار بود با برادران وارنر برای خلق یک فیلم ابرقهرمانی به نام زندگی های سوپرمن همکاری کند. فیلمی که حتی نویسندگان و بازیگرانش هم انتخاب شده بودند. اما در نهایت این فیلم هرگز ساخته نشد. یکی از نویسندگان فیلم کوین اسمیت بود که پس از اقتباس آزاد وسلی استریک و دن گیلروی از کتاب های کمیک مرگ سوپرمن و دوران فرمانروایی سوپرمن، فیلم نامه مورد نظرش را بازنویسی کرد. کوین اسمیت کسی بود که عنوان فیلم را از تولد دوباره سوپرمن به زندگی های سوپرمن تغییر داد و استودیو هم برای ایفای نقش سوپرمن با نیکلاس کیج قرارداد بست.

اما ناگهان همه چیز پیچیده شد. کوین ادعا می کرد او کسی بود که تیم برتون را برای کارگردانی فیلم انتخاب کرد اما نیکلاس کیج می گوید که او این کار را انجام داده است. در واقع، نیکلاس کیج در طی مصاحبه ای در این خصوص گفت که او تیم برتون را برای کار کارگردانی فیلم انتخاب نموده بود نه اینکه برتون او را انتخاب نماید.

به علاوه بر طبق گفته کیج، استودیو می خواست این کار را رنی هارلین انجام دهد، اما تصورات نیکلاس کیج در رابطه با سوپرمن، باعث شد که او فکر کند برتون برای این کار مناسب تر است. علیرغم اینکه همه چیز در ابتدا خوب پیش رفت، فیلم زندگی های سوپرمن در نهایت به علت مسائل عدیده و محدودیت های استودیوی برادران وارنر در زمینه تامین بودجه و استقبال نه چندان چشمگیر مردم از فیلم بتمن متوقف شد و نیکلاس کیج هرگز نتوانست در این نقش ظاهر گردد.

مترسک در فیلم بتمن رها شده شوماخر

در حالی که قطعا تا ابد پروژه های ابرقهرمانی زیادی وجود خواهند داشت که برای همیشه کنار گذاشته می شوند اما در دهه 90 تماشاگران شاهد این امر بودند که تعداد زیادی از فیلم های دی سی در مراحل مختلف، نیمه کاره متوقف شدند و دو مورد از آن ها فیلم هایی بودند که قرار بود نیکلاس کیج در آن ها ظاهر گردد. علاوه بر بتمن 3 و زندگی های سوپرمن تیم برتون، برادران وارنر تصمیم گرفتند که سومین فیلم بتمن را به کارگردانی جوئل شوماخر، بعد از فیلم بتمن و رابین بسازند و قرار بود در آن نیکلاس کیج، نقش مترسک را بر عهده بگیرد. در آن موقع فیلم بتمن برای همیشه یعنی اولین فیلم بتمن جوئل شوماخر، توانسته بود از فیلم های بتمن و بازگشت بتمن تیم برتون در باکس آفیس پیروز تر باشد. بنابراین، حتی قبل از نمایش فیلم بتمن و رابین، برادران وارنر مطمئن بودند که فرنچایز بتمن وارد جهت درستی شده و بنابراین مذاکرات اولیه برای سومین فیلم بتمن جوئل شوماخر از قبل شروع شده بود.

جوئل شوماخر پس از فیلم بتمن برای همیشه و بتمن و رابین که فیلمی با محتوایی ساده بود می خواست بعضی از عناصر تاریک تر اسطوره های بتمن را در درون یک فیلم جداگانه به مخاطب نشان دهد. کلید این کار می توانست کاراکتر مترسک باشد که شوماخر بعدها اعلام کرد همیشه نیکلاس کیج را در ردای او تصور می نموده و می خواست کاری کند تا او خواب را از چشمان بتمن برباید. سم ترس مترسک می توانست باعث گردد بتمن دچار توهم گردد و ایده کارگردان این بود که جک نیکلسون در یکی از این توهمات، نقش جوکر را ایفا نماید. قطعا حضور نیکلاس کیج و جک نیکلسون در فیلمی در رابطه با کاراکتر بتمن بسیار هیجان انگیز به نظر می رسید، اما استقبال نه چندان چشمگیر مخاطبان از فیلم بتمن و رابین باعث شد تا فیلم بتمن رها شده هرگز ساخته نگردد.

گرین گابلین در مرد عنکبوتی

بعد از مترسک، نیکلاس کیج به عنوان یکی دیگر از شخصیت های شرور ترسناک کتاب های مصور انتخاب شد اما این بار قرار بود در دنیای مارول به ایفای نقش بپردازد. در سپتامبر 2000، خبری منتشر شد که نشان می داد نیکلاس کیج قرار است در فیلم مرد عنکبوتی در نقش گرین گابلین ظاهر گردد در حالی که سم ریمی به عنوان کارگردان مرد عنکبوتی انتخاب شده بود، شنیده ها حاکی از آن بود که نیکلاس کیج هم قرار است به زودی به گروه بازیگران فیلم بپیوندد. به علاوه دست اندرکاران فیلم در پی بازیگری بودند که برای نقش دکتر اختاپوس مناسب باشد و بتواند در کنار گرین گابلین، به ایفای نقش بپردازد.

اما شکی وجود نداشت که نیکلاس کیج برای ایفای نقش گرین گابلین انتخاب شده بود. با این حال چندی نگذشت که مدیر تبلیغات نیکلاس کیج اعلام کرد که این بازیگر هنوز در حال اجرا مذاکرات اولیه است و در حال حاضر بر روی پروژه دیگری حضور دارد. در کل پس از آن دیگر چیزی در رابطه با حضور نیکلاس کیج در نقش گرین گابلین به میان نیامد و این نقش در نهایت به ویلم دفو واگذار شد.

جان کنستانتین در کنستانتین

قبل از اکران فیلم کنستانتین فرانسیس لارنس با بازی کیانو ریوز در سال 2005، چندین نسخه مختلف از این فیلم توجه برادران وارنر را جلب نموده بود. یکی از این نسخه ها که قرار بود فیلمی از روی آن ساخته گردد، نسخه ای بود که گویا تارسم سینگ می خواست کارگردانی آن را بر عهده بگیرد. تارسم سینگ برای اولین بار در ژانویه 2001 به عنوان کارگردان کنستانتین معرفی گردید و نیکلاس کیج هم در این فیلم قرار بود نقش جان کنستانتین را بازی کند. با این حال، یک سال بعد، تارسم سینگ از این پروژه کنار گذاشته شد و شرایط نیکلاس کیج هم دیگر تعیین نبود. زمانی که فرانسیس لارنس به پروژه پیوست، نیکلاس کیج را از این پروژه کنار گذاشت و به جای او کیانو ریوز برای نقش جان کنستانتین انتخاب شد.

بیزارو در ماجراجویی عجیب

در اکتبر 2019، قرار بود مجموعه ای که در واقع گلچینی از تمام کاراکترهای دی سی در آن حضور داشتند تحت عنوان ماجراجویی عجیب برای شبکه اچ بی او ساخته گردد. این سریال بر روی آدام استرنج متمرکز بود، کسی که در کمیک ها به لطف فناوری پرتوی زتا، می تواند در سرتاسر کهکشان سفر کند. قرار بود سریال ماجراجویی عجیب به کارگردانی گرگ برلانتی فراوری گردد و شخصیت های مختلف دنیای دی سی در آن حضور داشته باشند.

پس از ادغام دیسکاوری و لغو فیلم بت گرل، کوین اسمیت که در حال کار بر روی این سریال بود، اعلام کرد که ساخت سریال ماجراجویی عجیب هم متوقف شده است. کوین اسمیت اعلام کرد یکی از اپیزودهای سریال ماجراجویی عجیب که او بر روی آن کار می کرد، بیزارو را نشان می داد و او می خواست نیکلاس کیج این نقش را بازی کند. زیرا حال که او نتوانسته بود نقش سوپرمن را در زندگی های سوپرمن ایفا نماید می توانست نقش کلون او را در این مجموعه بر عهده بگیرد. متاسفانه این سریال هم هرگز ساخته نشد و این کاراکتر به مجموعه کاراکترهایی اضافه شد که قرار بود نیکلاس کیج در آن ها خوش بدرخشد.

منبع: دیجیکالا مگ

به "تمام شخصیت های مارول و دی سی که نیکلاس کیج قرار بود نقش شان را بازی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمام شخصیت های مارول و دی سی که نیکلاس کیج قرار بود نقش شان را بازی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید