تولید آلومینیوم کشور نصف شد، بلاتکلیفی 4 هزار واحد تولیدی

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، خبرنگاران: مدیر عامل اتحادیه مرکزی صنایع آلومینیوم در ساختمان ایران در راستای مسائل متعدد بازار، تورم و نوسانات ارزی گفت: از ابتدای امسال به دلیل مسائل متعدد اقتصادی، تولید کارخانه ها 50 درصد کاهش یافته است.

تولید آلومینیوم کشور نصف شد، بلاتکلیفی 4 هزار واحد تولیدی

اسدالله زینعلی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی وبلاگ تکنولوپ، با تاکید بر اینکه کارخانه های تولید کننده آلومینیوم نسبت به سال گذشته رکود فعالیت و کاهش تولید داشته اند افزود: اتحادیه مرکزی شرکت های صنایع آلومینیوم در ساختمان ایران از سالهای قبل اقدام به تولید پروفیل آلومینیوم کرده است.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی شرکت های صنایع آلومینیوم در ساختمان ایران بیان نمود: با توجه به اینکه ظرفیت این مجموعه تولید پروفیل در و پنجره های آلومینیومی است، نوسانات قیمت ها مسائل بسیاری را در راستای تولید ایجاد کرده است.

وی با تاکید بر اینکه 4 هزار کارخانه طی 8سال گذشته فعالیتشان کاهش و بلاتکلیف هستند، افزود: اتحادیه مرکزی شرکت های صنایع آلومینیوم ظرفیت جذب نیرو در راستای ایجاد اشتغال هدفگذاری شده دولت را دارد اما با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه تولید پروفیل و آلومینیوم از عهده هزینه های جانبی مانند دستمزد کارگربر نمی آید و مجبور است با تعداد نیروی کمتری تولید را ادامه دهند.

زینعلی با تاکید بر اینکه شرایط واحد های تولیدی نگران کننده است یادآور شد: اگر این روال ادامه دار شود ممکن است باعث حذف بسیاری از واحدها از عرصه تولید شود.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی شرکت های صنایع آلومینیوم در ساختمان ایران افزود: این مجموعه تسهیلات بانکی کوتاه مدت را دریافت کرده و با خرید ماشین آلات، آن را به سرمایه بلند مدت تبدیل کرده است.

زینعلی با تاکید بر افزایش بیش از 3 برابری قیمت مواد اولیه آلومینیوم در سال 91 شرح داد: سال گذشته مبلغ مواد اولیه تولید پروفیل و آلومینیوم از 3هزار تومان به 10هزار تومان افزایش یافت و این عملکرد عرصه صنعت را با مسائل اساسی روبرو خواهد کرد.

منبع: تسنیم

به "تولید آلومینیوم کشور نصف شد، بلاتکلیفی 4 هزار واحد تولیدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولید آلومینیوم کشور نصف شد، بلاتکلیفی 4 هزار واحد تولیدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید