خبرنگاران آغاز جراحی کاشت حلزون شنوایی در گیلان

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، رشت - خبرنگاران- رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان از آغاز جراحی کاشت حلزون شنوایی در استان خبر داد.

خبرنگاران آغاز جراحی کاشت حلزون شنوایی در گیلان

دکتر ارسلان سالاری با اشاره به راه اندازی مرکز تخصصی کاشت حلزون شنوایی در گیلان گفت: گیلان دهمین استان در کشور است که پیروز به راه اندازی مرکز تخصصی حلزون شنوایی شده و با افتتاح این مرکز، 14 مرکز در کشور فعال است.

وی با بیان اینکه استان های مجاور شامل اردبیل، زنجان، مازندران و بخشی از استان قزوین می توانند از خدمات کاشت حلزون شنوایی در گیلان بهره مند شوند، خاطر نشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان آمادگی کامل برای ارایه بالاترین و موثرترین خدمات درمانی جراحی فوق تخصصی و توانبخشی به محرومترین و آسیب پذیرترین افراد و خانواده های این استان و استان های یاد شده دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان بیان داشت: با راه اندازی جراحی کاشت حلزون شنوایی در این استان می توانیم سالانه به حدود 100 نوزاد ناشنوا در گیلان و حدود 250 تا 300 کودک در استان های یاد شده خدمات کاشت حلزون و توانبخشی ارایه دهیم.

وی در ادامه با اشاره به بیماری کرونا در کشور و گیلان اضافه کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در گیلان از اسفندماه سال گذشته 12 هزار بیمار در بیمارستان های دولتی و خصوصی بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت: در این مدت افزون بر یک هزار و 200 کادر درمانی در این استان دچار بیماری کرونا شده و بیش از 250 نفر بستری شدند ضمن اینکه افزون بر 300 پزشک، بیش از چهار هزار پرستار و سه هزار و 500 بهیار و بهورز در امر مبارزه با کرونا همکاری کردند تا به سیر نزولی و ثبات این بیماری رسیده ایم.

وی با بیان اینکه در ایام شیوع کرونا در گیلان شاهد راه اندازی بیمارستان تالش بودیم، خاطر نشان کرد: در این مدت 30 تخت ICU به بیمارستان رازی رشت اضافه شد ضمن اینکه در بیمارستان های رودبار، آستارا و لاهیجان دستگاه سی تی اسکن راه اندازی شد.

بهترین سن کاشت حلزون برای بچه ها ناشنوا زیر سه سال و حداکثر شش سال عنوان می شود. سن تشخیص ناشنوایی در کشور به صفر رسیده به طوری که طرح غربالگری شنوایی در بدو تولد از نوزاد انجام می شود.

اولین جراحی کاشت حلزون شنوایی در استان گیلان امروز پنجشنبه در بیمارستان امیرالمومنین رشت انجام می شود.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران آغاز جراحی کاشت حلزون شنوایی در گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آغاز جراحی کاشت حلزون شنوایی در گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید