دانش آموزان ابتدایی فقط 2 روز در هفته مدرسه می فرایند

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته و با توجه به شرایط استان از نظر شیوع ویروس کرونا، در سال تحصیلی جدید دانش آموزان مقطع ابتدایی فقط 2 روز در هفته مدرسه می فرایند.

دانش آموزان ابتدایی فقط 2 روز در هفته مدرسه می فرایند

به گزارش وبلاگ تکنولوپ به نقل از ایرنا، صدیقه عبداللهی اظهار کرد: سال جاری بازگشایی مدارس با سال های گذشته متفاوت است و علاوه بر برنامه ریزی های هر ساله برای بازگشایی مطلوب، حفظ سلامتی دانش آموزان در اولویت واقع شده است و تدابیر لازم برای رعایت پروتکل های بهداشتی اتخاذ شده است.

وی با بیان اینکه سال جاری مدارس براساس سه شرایط سفید، زرد و قرمز از لحاظ شیوع ویروس کرونا فعالیت می نمایند، افزود: در شرایط سفید فعالیت مدارس مانند گذشته خواهد بود و حضور دانش آموزان و معلمان و عوامل مدرسه در آکادمی الزامی است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان افزود: در شرایط زرد، دانش آموزان گروه بندی شده و با کاهش تراکم در کلاس ها، رعایت فاصله گذاری و پروتکل های بهداشتی، به صورت شیفتی حضور پیدا می نمایند.

وی یادآور شد: در شرایط قرمز، دانش آموزان در کلاس درس حضور پیدا نمی نمایند و آموزش ها با بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی و شبکه شاد و البته با همکاری اولیا و والدین انجام خواهد شد.

در حال حاضر با توجه به اینکه شرایط استان کردستان در شرایط کرونایی زرد است، برنامه ریزی شده که دانش آموزان دوره ابتدایی به صورت گروه بندی و فقط 2 روز در هفته در مدارس حضور پیدا نمایند و برای جبران ساعت های آموزشب از بستر شبکه شاد بهره گرفته گردد.

برای دانش آموزانی که دسترسی به فضای مجازی ندارند، برنامه ریزی های لازم اجرا شده و کوشش ما این است که هیچ کسی در هیچ کجای استان از آموزش جا نماند.

خانواده ها اطمینان خاطر داشته باشند که تمام تدابیر با رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی برای سلامت دانش آموزان اتخاذ شده و هیچ خطری فرزندانشان را تهدید نمی کند.

برای سال تحصیلی جدید تا به امروز 161 هزار و 500 دانش آموز مقطع ابتدایی در استان ثبت نام نموده و هفت هزار و 200 کلاس درس برای این تعداد دانش آموز ساماندهی شده است.

براساس اعلام وزارت آموزش و پرورش، مدارس کشور در مقاطع تحصیلی مختلف از روز شنبه 15 شهریور فعالیت خود را در قالب سال تحصیلی 1400 - 1399 شروع خواهند کرد.

منبع: همشهری آنلاین

به "دانش آموزان ابتدایی فقط 2 روز در هفته مدرسه می فرایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانش آموزان ابتدایی فقط 2 روز در هفته مدرسه می فرایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید