دبی اولین برج چرخان دنیا را می سازد

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، برج چرخشی دبی

دبی که تا چندین سال پیش واحه ای در صحرا بیشتر نبود، حالا محل جولان آخرین پیشرفت ها در تکنولوژی و فناوری شده است. یک سفر کوچک به این شهر اماراتی و دیدن آسمانخراش های آن کافی است تا این موضوع به راحتی برایتان تعیین شود. دبی شهر ترین هاست، بهترین ها، لوکس ترین ها و… جدای از جذابیت های معماری، این شهر، جذابیت های دیدنی تاریخی و تفریحی بسیار زیادی دارد که همین موضوع باعث پر فروش شدن تور دبی نه تنها در ایران بلکه در سرتاسر دنیا شده است. در حال حاضر دبی بلندترین آسمان خراش دنیا را به نام برج خلیفه با ارتفاع 828 متر در کارنامه خود دارد اما حتی این هم نمی تواند مانع بلندپروازی های بیشتر این شیخ نشین شود. به زودی بنایی در این شهر ساخته می شود که جدای از مرتفع بودنش، ویژگی بسیار منحصربفردی دارد: چرخش! همراه خبرنگاران باشید تا از این سازه عجیب و خارق العاده بیشتر بدانید:

دبی اولین برج چرخان دنیا را می سازد

برج چرخان دبی

تا سال 2020 قرار است در دبی ساختمانی چرخشی به نام برج دینامیک (Dynamic Tower) در هشتاد طبقه ساخته شود. معمار و طراح این برج، یک فرد ایتالیایی به نام داوید فیشر است وطراحی آن به گونه ای خواهد بود که هر آپارتمانی که در این برج وجود داشته باشد می تواند بطور کاملا مستقل، 360 درجه بچرخد و در نتیجه نمای برج هر لحظه تغییر می کند.

هزینه هر خانه در این برج حدود 30 میلیون دلار خواهد بود و افراد ساکن در آن می توانند بطور کامل کنترل خانه خود را در دست بگیرند و با دستورهای صوتی ای که به آن می دهند، سرعت چرخش را زیاد و کم و یا به طور کامل متوقف کنند!

هر آپارتمان طوری طراحی شده است که با آپارتمان کناری خود فقط 61 سانتیمتر فاصله دارد در نتیجه می توان با توربین های بادی، برق تولید کرد و خریداران لازم نیست که بابت برق، پولی پرداخت کنند.

نکته جالب دیگری که باید درباره این برج بدانید این است که خانه های آن بصورت جدا جدا و در جای دیگری ساخته می شوند و بعد به هسته اصلی ساختمان، متصل می شوند. این طراح ایتالیایی که این ایده را از سال 2008 در فکر خود داشته در این باره گفته است که با ساخت این برج، مردم خواهند دید هیچ کاری غیر ممکن نیست.

البته پروژه ساخت برج چرخشی دبی تا حالا چند بار بنا به دلایلی کنسل شده است و دوباره به راه افتاده است اما طراحان آن گفته اند که شروع ساخت آن به زودی است. باید منتظر بود و دید با گذر زمان، واقعیت مسئله چیست.

منبع: الی گشت

به "دبی اولین برج چرخان دنیا را می سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دبی اولین برج چرخان دنیا را می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید