دستگاه ارزیاب مهارت های دهانی-حرکتی در گلستان اختراع شد

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، دستگاه ارزیاب مهارت های دهانی-حرکتی در بیماران گفتاردرمانی به همت فناوران یکی از شرکت های عضو پارک علم و فناوری گلستان در مرکز رشد شرق استان اختراع شد.

دستگاه ارزیاب مهارت های دهانی-حرکتی در گلستان اختراع شد

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ تکنولوپ، دستگاه ارزیاب مهارت های دهانی-حرکتی در بیماران گفتاردرمانی (نوزادان، اطفال و بزرگسالان) توسط فناوران یکی از شرکت های عضو پارک علم و فناوری گلستان در مرکز رشد شرق استان اختراع شد.

گفتاردرمانی رشته ای از شاخه های علوم توانبخشی است که به ارزیابی و درمان انواع اختلالات در زمینه های بلع، گفتار، صدا و حنجره می پردازد. در حال حاضر یکی از مسائل اصلی در کلینیک های گفتاردرمانی، کمبود تجهیزات کارا و مفید برای ارزیابی و درمان مراجعان است.

شرکت پیغام طب پیشرو قابوس به مدیرعاملی سیدکلاته متخصص گفتاردرمانی، برای نخستین بار در جهان پیروز به ساخت ابزاری جدید و جامع شده است که می تواند مهارت های مختلف نظیر آنالیز جامع بلعیدن، قدرت عضلات را در گروه های مختلف مراجعین گفتاردرمانی (به طور مثال نوزادان با اختلالات بلع، اطفال با اختلالات بلع، مسائل عضلانی در انواع بچه ها فلج مغزی، اختلالات بلع ناشی از سکته مغزی) را آنالیز کند.

لازم به ذکر است این دستگاه با ارائه بیوفیدبک آنلاین به مراجع و درمانگر، نقش درمانی نیز ایفا می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "دستگاه ارزیاب مهارت های دهانی-حرکتی در گلستان اختراع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگاه ارزیاب مهارت های دهانی-حرکتی در گلستان اختراع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید