روباتی که با خوردن آلومینیوم انرژی می گیرد

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، محققان دانشگاه پنسیلوانیا از فراوری نوعی روبات جدید خبر داده اند که برای تأمین انرژی خود به جای استفاده از باتری، از روش بلعیدن فلزات و به خصوص آلومینیوم استفاده می نماید.

روباتی که با خوردن آلومینیوم انرژی می گیرد

یکی از مزایای استفاده از این روش امکان فراوری روبات هایی سبک و چابک است. زیرا از این طریق باتری از ربات ها حذف می گردد و با توجه به وزن قابل توجه باتری ها، این روش خلاقانه یکی از چالش های فراروی سبک سازی روبات ها را رفع می نماید.

تا به امروز تنها روش جایگزین تأمین انرژی روبات ها، نصب صفحات خورشیدی بر روی آنها بود. اما این صفحات هم نسبتاً عظیم و شکننده هستند و در محیط های تاریک و کم نور کارآیی ندارند.

در ربات مصرف کننده فلزات به عنوان منبع تأمین انرژی، بعضی اجزای اصلی باتری ها مانند کاتد و الکترولیت ها نصب شده اند. اما به جای آند از هر سطح فلزی و به خصوص آلومینیوم که توسط این ربات بلعیده گردد استفاده می گردد.

کاتد باتری این روبات از کربن ساخته شده و این کربن در درون یک پوشش پلی تترا فلورو اتیلن قرار گرفته و البته نانو میله های پلاتینیومی هم برای افزایش توان فراوری انرژی به این مجموعه اضافه شده است. الکترولیت این باتری هم یک هیدروژل حاوی آب شور است.

با بلعیده شدن فلزات و انتقال آنها به این مجموعه، سطوح فلزی به سرعت اکسید شده و فرایند فراوری برق توسط باتری شروع می گردد. محققان می گویند این نوع باتری نسبت به باتری های مشابه مورد استفاده در روبات ها تا ده برابر کارآیی بیشتری دارد و امید می رود حتی بتوان در آینده از آن در خودروهای برقی نیز استفاده کرد.،مهر

منبع: ایران آنلاین

به "روباتی که با خوردن آلومینیوم انرژی می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روباتی که با خوردن آلومینیوم انرژی می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید