فعالیت جدید قدرت مغز را افزایش می دهد

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، نتایج آنالیز های جدید نشان می دهد کوشش برای کسب تجربیات نوین و انجام کارهایی جدید باعث افزایش قدرت مغز می گردد.

فعالیت جدید قدرت مغز را افزایش می دهد

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری وبلاگ تکنولوپ، انسان کارهای بسیاری را به شکل اتوماتیک انجام می دهد. مغز و بدن ما ماشین ها کارآمدی هستند که به طور دائم و طبیعی راهی برای مصرف انرژی و انجام کارها، بدون احتیاج به کوشش انسان، پیدا می نماید. وقتی کاری را به دفعات زیاد انجام می دهیم، در بدن و مغز به شکل یک عادت نهادینه می گردد.

حالا نتایج تحقیقات جدید کارولین لیف، متخصص عصب شناسی شناختی، نشان می دهد که کوشش برای انجام کارهای جدید قدرت مغز و ذهن انسان را افزایش می دهد. وی تا به امروز مطالعات بسیاری روی ارتباط میان مغز و ذهن انجام داده و به دنبال روشی برای بکارگیری توانایی های مغز برای بهبود کیفیت زندگی انسان بوده است.

تغییر بهترین معلم زندگی است و ناراحتی بهترین روش برای به چالش کشیدن مغز و بدن است. مغز انسان بدون وقفه در حال کار است. در حالت هوشیاری، انسان اعمال و اقدامات را با سرعت 40 مرتبه در ثانیه درک می نماید. در سطح ناهوشیار، این سرعت به 400 میلیارد در ثانیه می رسد. این امر بدین معناست که عادات ناهوشیار انسان می تواند به سادگی جای عادات هوشیار را بگیرد. این پدیده اغلب در زندگی رخ می دهد.

بنابراین اگر خودما را به چالش نکشیم، قادر به رشد و توسعه نیستیم. انعطاف پذیری عصبی روشی برای توسعه مغز، تغییر و رشد براساس کسب تجربیات جدید خارجی و درونی کردن این تجربیات است. مغز از انواع بافت ها، رگ های خونی و سلول های بسیاری ساخته شده اما تنها دو بافت اصلی در آن وجود دارند: ماده خاکستری و ماده سفید.

در ساده ترین سطح، کنترل حرکات فیزیکی و فعالیت های حسی با ماده خاکستری است. ماده سفید نیز مسئول برقراری ارتباط میان میان مناطق مختلف مغز است. براساس انعطاف پذیری عصبی، انسان به وسیله یادگیری و تجربه های جدید می تواند ماده خاکستری و سفید جدید ایجاد کند. بدن انسان می تواند هر شب سلول های عصبی جدید فراوری کند. درواقع در روش انعطاف پذیری عصبی، انسان از ذهن خود برای ساخت مغزش استفاده می نماید

4021/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "فعالیت جدید قدرت مغز را افزایش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت جدید قدرت مغز را افزایش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید