روسیه: شورای حکام آژانس از نتیجه سفر گروسی استقبال می نماید

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین در توییتی از نتیجه ملاقات مدیرکل آژانس اتمی و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران استقبال کرد.

روسیه: شورای حکام آژانس از نتیجه سفر گروسی استقبال می نماید

به گزارش فارس، این دیپلمات روس نوشت: سفر رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران پیروز بود. تبریک به مدیرکل و ایران. شکی نیست که اعضای شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در نشست خود که روز دوشنبه شروع می گردد، از این ملاقات و نتایج آن استقبال خواهند کرد.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی شب گذشته (شنبه) در رأس هیأتی به منظور ملاقات و مصاحبه با رئیس سازمان انرژی اتمی ایران وارد تهران شد. او پیش از ظهر امروز (یکشنبه) 21 شهریور ماه با حضور در محل سازمان انرژی اتمی با محمد اسلامی ملاقات و مصاحبه کرد که این ملاقات 2 ساعت به طول انجامید.

مدیرکل آژانس پس از این ملاقات، ضمن مثبت ارزیابی کردن آن، بر توسعه همکاری ایران و آژانس تأکید کرد و گفت که دوباره برای گفت وگوی سطح بالا با مقامات ایرانی به تهران می آید.

در بیانیه مشترک آژانس و ایران که بعد از این ملاقات منتشر شد، ذکر شده که طرفین، روح همکاری و اعتماد متقابل و اهمیت تداوم آن و بعلاوه ضرورت رسیدگی به موضوعات فیمابین در فضایی سازنده و منحصرا فنی را مورد یادآوری و تاکید مجدد قرار دادند.

در ادامه این بیانیه آمده است: در چارچوب تعاملات و همکاری های موجود فیمابین، طرفین تصمیم گرفتند ملاقات های متقابل را در سطوح مرتبط تداوم دهند. به همین دلیل، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در حاشیه کنفرانس عمومی آژانس با مدیرکل ملاقات خواهد نمود و مدیرکل هم در آینده نزدیک به تهران سفر خواهد نمود تا مشورت های سطح بالا با هدف تقویت همکاری های بین ایران و آژانس در حوزه های مختلف و بحث در مورد موضوعات فعلی مورد علاقه متقابل، با دولت جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.

طبق این بیانیه، به بازرسان آژانس اجازه داده می گردد تا نسبت به سرویس فنی تجهیزات نظارتی تعیین شده و جایگزینی کارت های حافظه آن ها که تحت مهر و موم مشترک در ایران نگهداری خواهند شد، اقدام نمایند. چگونگی و زمان انجام این اقدام، مورد توافق دو طرف نهاده شد.

پیش تر گزارش شده بود گروسی شرایط همکاری ایران با آژانس را در نشست بعدی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی که بین روز های 13 تا 17 سپتامبر (22 تا 26 شهریور) برگزار خواهد شد به اعضای این شورا ارائه خواهد نمود.

منبع: فرارو

به "روسیه: شورای حکام آژانس از نتیجه سفر گروسی استقبال می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: شورای حکام آژانس از نتیجه سفر گروسی استقبال می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید