ضرورت معرفی انجمن های علمی به صورت ویژه به نهادهای تصمیم گیر و تأثیرگذار کشور

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: لازم است انجمن های علمی به صورت ویژه به نهادهای تصمیم گیر و تاثیرگذار کشور معرفی شوند.

ضرورت معرفی انجمن های علمی به صورت ویژه به نهادهای تصمیم گیر و تأثیرگذار کشور

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ تکنولوپ به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، غلامحسین رحیمی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نشست کمیسیون انجمن های علمی که امروز (یکشنبه) با حضور دبیر کمیسیون انجمن های علمی ایران و اعضای این کمیسیون برگزار گردید، گفت: لازم است انجمن های علمی به صورت ویژه به نهادهای تصمیم گیر و تاثیرگذار کشور معرفی شوند.

رحیمی در این نشست به نکاتی کلیدی جهت موفقیت و ادامه کار انجمن های علمی اشاره نمود و گفت: تحلیل و آنالیز این موضوع که در میدان عمل واکنش نهادها از جمله وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حمایت از این انجمن ها تا چه اندازه و به چه نحوی است از نکات حائز اهمیت به شمار می رود.

وی اضافه نمود: انجمن های علمی باید در جهت خود سعی نمایند ماهیت غیردولتی شان را حفظ نمایند و وابسته به دولت نباشند و در این میان باید رویکرد ما نسبت به انجمن ها معین گردد که آیا رویکردی انقباضی داریم یا انبساطی و این موضوع باید مورد تحلیل قرار گیرد.

رحیمی در ادامه از اهمیت و تحلیل میزان حمایت نهادها و سازمان ها از انجمن های علمی به عنوان نکته مهمی در ادامه کار این انجمن ها یاد کرد.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم توضیح داد: باید سعی گردد انجمن های علمی را به شکل ویژه به نهادهای تصمیم ساز معرفی کنیم؛ به عنوان مثال می توانیم تعدادی از این انجمن ها را به مرکز پژوهش های مجلس برای انجام پروژه های کاری معرفی کنیم زیرا این نهادها از اعتبارات خوبی برخوردار هستند و می توانند ماموریت هایشان را برعهده انجمن ها قرار دهند.

رحیمی اضافه نمود: وقتی پروژه ای به انجمن ها سپرده می گردد این حسن را دارد که تجربه کار تحقیقاتی در انجمن نهادینه می گردد و در این راه یاری و بهره گیری از ظرفیت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می تواند بسیار کارگشا باشد.

رحیمی در خاتمه سخنان خود از اعضای انجمن های علمی خواست که لیست انجمن های شاخص را استخراج نمایند و زمینه کاری هر انجمن را معین نموده تا بتوان برای انجمن های شاخص بودجه ای تعریف کرد و کارهایی را به آنها سپرد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "ضرورت معرفی انجمن های علمی به صورت ویژه به نهادهای تصمیم گیر و تأثیرگذار کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت معرفی انجمن های علمی به صورت ویژه به نهادهای تصمیم گیر و تأثیرگذار کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید