(عکس) بیوگرافی محمد کریم فضلی از گروه صنعتی گلرنگ تا فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، بنیانگذار گروه صنعتی گلرنگ و عرضه کننده برند های مختلفی، چون گلرنگ، اوه، سافتلن و مالک چند شرکت بورسی و آماده عرضه اولیه به دیار حق شتافت. محمد کریم فضلی بنیانگذار گروه صنعتی گلرنگ و مالک شرکت های بورسی خوشنام هم چون پاکشو، پدیده شیمی قرن، صنعت غذایی کوروش و پدیده شیمی جم، دعوت حق را لبیک گفت. محمد کریم فضلی، متولد هفتم اردیبهشت ماه 1311 هجری شمسی در شهر تویسرکان (استان همدان) هستند و نخستین فعالیت مالی خود را در حین تحصیل، نزد پدرشان که از بازرگانان خوشنام و اهل فضل منطقه محسوب می شدند، شروع کرده اند.

(عکس) بیوگرافی محمد کریم فضلی از گروه صنعتی گلرنگ تا فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش

تاسیس شرکت پاکشوما

او شرکت پاکشو را در سال 1351 بنیان نهاد. محصولات اولیه این شرکت با برند گلرنگ و تحت عنوان محصولات شوینده و آرایشی بهداشتی گلرنگ ثبت شدند. شرکت پاکشو از آن موقع تا به امروز به طور مستمر رشد نموده است و امروزه یکی از عظیم ترین فراوریکنندگان شوینده در ایران به شمار می روددر سال 1370 مهدی فضلی به شرکت پاکشو پیوست و این شرکت با مدیریت وی، کار فراوری را توسعه داد. در سال 1374 اولین محصولات جدید شامل انواع شامپو و مایع دستشویی به سبد محصولات گلرنگ افزوده شد.

در سال 1378 با هدف بازاریابی، فروش و توزیع بخشی از محصولات شرکت پاکشو، شرکت گلپخش اول تأسیس شد و در سال 1379 با توزیع محصولات شوینده با نام تجاری اَوِه رسماً شروع به فعالیت نمود. در همان سال شرکت گلرنگ پخش نیز به ثبت رسید تا بخش دیگری از محصولات شرکت پاکشو را که عمدتاً با برند گلرنگ فراوری می شد، توزیع و پخش نماید. شرکت پدیده شیمی نیلی در سال 1379 با هدف فراوری مواد اولیه، فعالیت خود را شروع کرد.

این شرکت در حال حاضر با شرکت پدیده شیمی جم ادغام شده است. فرم کنونی گروه صنعتی گلرنگ در سال 1382 تأسیس شد و هم اکنون دارای 50 برند فعال می باشد، که برای نمونه می توان به برند های گلرنگ، اوه، سافتلن، افق کوروش، اویلا، فامیلا، اکتیو، بایودنت، بارلی، نانسی، هوم پلاس، مرسی و مریدنت اشاره نمود.

افتتاح اولین کارخانه غذایی گلرنگ در سال 1386

گروه صنعتی گلرنگ در سال 1386 اولین کارخانه غذایی خود را با نام دالین مهر بنیان نهاد. درهمین سال (1386) مجتمع فراوریی و شیمیایی پاکشو شامل 5 کارخانه فراوریی با هدف فراوری سایر محصولات شوینده از جمله پودر شوینده و مواد اولیه مورد احتیاج در شرکت پاکشو، به بهره برداری رسید. در سال 1387 پخش پدیده پایدار تأسیس شد؛ این شرکت توزیع محصولات شوینده شرکت پدیده شیمی پایدار را با نام تجاری اکتیو شروع کرد. در سال 1387 دانشگاه جامع علمی کاربردی گلرنگ با هدف ارتقای سطح مهارت کارکنان این گروه، راه اندازی شد.

راه اندازی فروشگاه زنجیره ای افق کوروش

در سال 1387 شرکت مهد سرمایه گذاری خاورمیانه، به عنوان یک هلدینگ سرمایه گذاری، فعالیت خود را در زمینه های انرژی، معدن و نفت شروع نمود. در سال 1388 گروه گلرنگ اقدام به راه اندازی فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش نمود. شرکت صنایع سلولزی ماریناسان نیز در سال 1387 به ثبت رسید و در سال 1388 فراوری انواع دستمال کاغذی را شروع کرد. شرکت گلبرگ بهاران در سال 1390 با هدف فراوری انواع محصولات غذایی از قبیل: روغن، کنسرو، رب گوجه و تن ماهی افتتاح شد.

تاسیس شرکت دارویی گلرنگ

در همین سال (1390) این گروه، با تأسیس شرکت هلدینگ دارویی گلرنگ، فعالیت در حوزه توزیع دارو را شروع کرد. شرکت صنعت غذایی کورش که فراوریکننده انواع روغن های خوراکی است، در سال 1392 به جمع شرکت های این گروه پیوست. شرکت ماسترفوده نیز در سال 1392 با هدف فراوری آدامس با برندها، بسته بندی ها و طعم های مختلف برای بازار داخل و خارج کشور تأسیس شد و محصولات این شرکت از پنجم شهریور ماه 1393 روانه بازار شد. در حال حاضر مهم ترین برند این شرکت، بایودنت نام دارد.

مرحوم حاج کریم فضلی مالک چندین برند و کارخانه در کشور

افتتاح مجتمع فرهنگی تجاری کوروش

در سال 1393 مجتمع فرهنگی تجاری کوروش از سوی گروه صنعتی گلرنگ افتتاح شد. این مجتمع علاوه بر واحد های تجاری، دارای عظیم ترین پردیس سینمایی ایران است. صندوق سرمایه گذاری ارزش آفرین گلرنگ اسفند ماه 1394 با دریافت مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان صندوق سرمایه گذاری فعالیت خود را شروع کرد. در سال 1395 شرکت واسپاری ارزش آفرین گلرنگ (لیزینگ گلرنگ) با هدف ورود به تأمین تجهیزات صنایع عظیم تأسیس شد.

امروز گروه صنعتی گلرنگ با بیش از یکصد شرکت زیر مجموعه و بیش از سی هزار نفر همکار بصورت مستقیم، یکی از عظیمترین گروه های صنعتی و خدماتی کشور است که او در طول حیات پربرکت خود توانست با انتقال تجربیات آن را به سامان رسانده و به خوبی آن را در زمان مناسب به نسل بعد از خود منتقل نماید. دریافت لوح برترین کارآفرین و کارفرمای نمونه کشور، دریافت تندیس طلایی چهارمین جشنواره بین المللی اقتصاد سبز، انتخاب به عنوان کارآفرین نمونه، دریافت نشان طلای تحقیق و توسعه، کسب عنوان صادر کننده نمونه کشور و … از افتخارات بی شمار این عظیممرد بود.

منبع: فرارو

به "(عکس) بیوگرافی محمد کریم فضلی از گروه صنعتی گلرنگ تا فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش" امتیاز دهید

1 کاربر به "(عکس) بیوگرافی محمد کریم فضلی از گروه صنعتی گلرنگ تا فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(عکس) بیوگرافی محمد کریم فضلی از گروه صنعتی گلرنگ تا فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید