قبرس از تیرماه مجددا پذیرای گردشگران خواهد بود

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، قبرس که به خاطر شیوع بیماری کرونا، ممنوعیت پرواز و تردد در کل کشور را اعمال نموده بود، میخواهد از تیرماه دوباره پذیرای گردشگران باشد.

قبرس از تیرماه مجددا پذیرای گردشگران خواهد بود

کشور قبرس در نظر دارد از تیرماه (ژوئیه)، درهای خود را به روی گردشگران باز کند. این جزیره گردشگری فقط با 817 مورد مبتلا به کرونا توانسته است از ابتلای بالای مردم خود به ویروس کرونا جلوگیری کند. دلیل این موضوع هم به قرنطینه زودهنگام، گسترده و سفت وسخت در کل کشور برمی گردد که منجر به لغو پروازها از دوم فروردین و همین طور منع عبورومرور از ساعت 9 شب تا 6 صبح شد. مردم محلی نیز مشروط به دریافت اجازه، امکان ترک خانه هایشان را داشتند و در صورت تخطی از آن، 300 یورو جریمه می شدند.

طبق اعلام خبرگزاری Financial Mirro، گردشگران می توانند با ظرفیت محدود از تیرماه وارد قبرس شوند. با وجودی که همیشه اغلب گردشگران این کشور را بریتانیایی ها تشکیل می دهند، بعید به نظر می رسد که برای گردشگران بریتانیایی نسبت به مردم سایر کشورها، اولویتی در نظر گرفته شده باشد.

ساواس پردیوس (Savvas Perdios)، معاون وزیر گردشگری قبرس، در رابطه با این نکته مهم، اظهار کرد که آژانس های مسافرتی قبرس در نظر داشته باشند، نشانه های مثبتی از بهبودی در کشورهای آلمان، سوئیس، اتریش، کشورهای اسکاندیناوی، یونان و احتمالا هلند به چشم می خورد.

روسیه نیز در کنار بریتانیا، از جمله مهم ترین اهداف گردشگری در قبرس است؛ چراکه گردشگران روس زیادی، این جزیره را برای سفر انتخاب می نمایند. ممنوعیت پرواز نیز تا 28 اردیبهشت به قوت خود باقی است.

از آنجا که صنعت گردشگری قبرس 1.5 میلیارد یورو متضرر شده است، دولت قبرس در حال حاضر در پی راه های دیگری برای حمایت از این صنعت است. بر اساس دستورالعملی نو، بیشتر نمایندگان تورهای محلی می توانند به جای بازپرداخت وجه، کوپن تخفیف صادر نمایند و بعلاوه تمرکز خود را روی گردشگری داخلی قرار دهند تا به این ترتیب در کوتاه مدت، نقدینگی به این صنعت تزریق گردد.

منبع: کجارو / travelandtourworld.com

به "قبرس از تیرماه مجددا پذیرای گردشگران خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قبرس از تیرماه مجددا پذیرای گردشگران خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید