قرارگاه ایجاد زیرساخت ها و توجه به اقتصاد روستا در لرستان راه اندازی می گردد

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: برنامه ریزی در دو حوزه زیرساختی و مالی در راستای توانمندسازی روستاییان در دستور کار قرار گرفته است.

قرارگاه ایجاد زیرساخت ها و توجه به اقتصاد روستا در لرستان راه اندازی می گردد

احمدرضا دالوند معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت :در مراسم روز روستا و عشایر با اشاره به اینکه 2 هزار و 700 روستا در لرستان وجود دارد، مطرح کرد: توجه به زیرساخت های لازم در روستا ها در راستای ایجاد رونق مالی روستا ها لازم است.

او با اشاره به اینکه تاکید دولت سیزدهم و رییس جمهور بر ایجاد زیرساخت ها در روستا ها است، اضافه کرد: به همین دلیل در پی راه اندازی قرارگاهی برای ایجاد زیرساخت ها و توجه به اقتصاد روستا در استان هستیم، زیرا یکی از دلایل اصلی مهاجرت روستاییان نبود زیرساخت ها است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان گفت: با توجه به ضرورت توانمندسازی روستاییان باید در این حوزه کوشش های بیشتری کنیم.

دالوند اعلام کرد: برنامه ریزی در دو حوزه زیرساختی و مالی در راستای توانمندسازی روستاییان در دستور کار قرار گرفته است.

او اعلام کرد: یکی از نکات مهم فراوری محور بودن روستا ها است، موضوعی که تحقق آن نیازمند برنامه ریزی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به جهاد آبرسانی در 420 روستای لرستان اظهار کرد: امیدواریم تا یک سال آینده چالش جدی تأمین آب آشامیدنی در روستا ها و بعلاوه احداث راه ارتباطی روستا های استان را رفع کنیم.

دالوند به ظرفیت باغات سیب در منطقه آبستان نیز اشاره نمود و گفت: در منطقه آبستان بیش از 40 هکتار باغ سیب داریم، اما زیر ساخت های لازم از جمله سردخانه، صنایع تبدیلی و بسته بندی وجود ندارد.

وبلاگ تکنولوپ لرستان خرم آباد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "قرارگاه ایجاد زیرساخت ها و توجه به اقتصاد روستا در لرستان راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرارگاه ایجاد زیرساخت ها و توجه به اقتصاد روستا در لرستان راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید