قلعه جنی ؛ ترسناک ترین جای کیش

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، خبرنگاران: معمولا به محض اینکه نام جزیره زیبای کیش را می شنویم مقصدی برای گردشگری تفریحی به ذهنمان می آید اما باورتان می شود کیش می تواند جزیره ای اسرارآمیز برای گردشگران ماجرا جو باشد. در قلب جزیره کیش قلعه متروکه و مهیبی است به نام قلعه جنی که حتی محلی ها هم جرات همراهی با شما تا این قلعه را ندارند!

قلعه جنی ؛ ترسناک ترین جای کیش

به گزارش وبلاگ تکنولوپ ، در مورد این قلعه افسانه های زیادی سر زبان هاست .قلعه جنی یکی از جاذبه های گردشگری کیش است که برای افراد ماجراجو رفتن به این دره و شنیدن افسانه و داستان های ترسناک آن بسیار لذت بخش خواهد بود.

قلعه جنی ها درغربی ترین نقطه جزیره کیش قرار گرفته است در حوالی کشتی یونانی قرار گرفته است. برای بازدید از این قلعه به سمت غرب جزیره هرمز حرکت کنید و بعد از آن به طرف جاده جهان بروید قبل از رسیدن به کشتی یونانی به قلعه مخوف جنی خواهید رسید.

اگر دل دارید ادامه مطلب را بخوانید!

زمانی که به غروب خورشید نزدیک می شویم و کم کم آسمان رو به تاریکی می رود ، قلعه جنی های کیش نیز به محل رعب آور و بسیار ترسناکی تبدیل می شود که داستان های آن دل ها را می لرزاند. داستان های شنیده شده از آن به قدری وحشتناک و آمیخته با واقعیت است که توصیه می کنیم برای رفتن به آن احتیاط کنید! افسانه و واقعیت های زیادی در مورد این قلعه وجود دارد که از جمله آن می توان به داستان چهار سرباز اشاره کرد.

در ابتدای قرن 40 هجری شمسی از این قلعه به عنوان پاسگاه کیش استفاده می شد. در طول شب صداهای خش خش و همهمه از اطراف و داخل قلعه به گوش می رسید و باعث شد سربازان و درجه داران به فکر ترک آن بیفتند. چهار سرباز برای کشیک در پاسگاه بودند زمانی که سربازان دیگر می خواستند شیفت خود را با آن چهار سرباز عوض کنند اجساد آن ها را سیاه و کبود یافتند!!!

همین مسئله باعث شد که تمامی سربازان و درجه داران این قلعه را برای همیشه ترک کنند. این قلعه تا مدت ها متروکه مانده بود تا اینکه یک راننده تاکسی بعد از رساندن مسافر خود به کشتی یونانی در زمان انتظار برای بازگشت مسافر به قلعه جنی ها رفت. او در حوالی غروب افرادی را دید که برای مجلس عروسی دور هم جمع شده بودند و به جای پا سم داشتند! صحت این داستان ها هنوز دقیقا مشخص نیست اما این روایت ها بی دلیل گفته نشده است.

تاریخچه قلعه جنی کیش

اطلاعات دقیقی درباره تاریخچه و قدمت قلعه جنی ها در دسترس نیست. اما بسیاری آن را به پرتغالی ها نسبت می دهند و معتقدند قلعه ای شبیه به قلعه پرتغالی هاست که در زمان اشغال جنوب ایران به دست پرتغال ساخته شده بود. زمانی که پرتغالی ها جنوب ایران را اشغال کردند قلعه های محکمی برای دفاع از خود ساختند و مورخان معتقدند که به احتمال زیاد این قلعه نیز یکی از قلعه هایی است که آن ها ساخته اند.

ساختمان و معماری قلعه جنی در کیش

قلعه جنی ها نقشه ای مستطیل شکل دارد و شبیه به برخی قلعه های مدور نیست. دو برج در دو طرف این قلعه خود نمایی می کند که به منظور حفاظت از قلعه ساخته شده بودند. در دوراین قلعه پنجره های کوچکی قرار گرفته است که برای دیده بانی در برابر دشمنان به کار برده می شود. دیوار های ضخیم این قلعه آن را از بروز از آسیب حفظ میکند. وسط این قلعه یک حیاط قرار گرفته است که باغچه کوچکی در آن قرار گرفته است.

دلیل نامگذاری قلعه جنی ها

احتمالا دلیل نامگذاری این قلعه را حدس زده باشید. بله به دلیل داستان های برگرفته از واقعیت و افسانه از این قلعه آن را به قلعه جنی می خوانند. زمانی که این قلعه به عنوان پاسداری از جزیره کیش استفاده می شد نام دیگری داشت اما بعد از فرار و تخلیه پاسگاه دیگر به نام قلعه جنی خوانده شد.

منبع: توریسم آنلاین

به "قلعه جنی ؛ ترسناک ترین جای کیش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قلعه جنی ؛ ترسناک ترین جای کیش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید