محله بالات کجاست؟

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، مدت هاست جعبه مدادرنگی گوشه اتاق افتاده. یک لحظه چشمش به آن می افتد و هوس می نماید نقاشی بکشد؛ از آن نقاشی های شاد و رنگارنگ. ناخودآگاه آغاز به کشیدن کوچه های تو در تو و باریک می نماید، سنگفرش ها را توسی رنگ و خانه های به هم فشرده و چند طبقه اش را هرکدام به رنگی تازه می کشد: رنگ های سبز، زرد، نارنجی و... بچه ها روی سنگفرش ها در حال بازی هستند و توپ شان به طناب لباسی که بالای سر آویزان است برخورد می نماید. چشم انداز آشناست؛ درست مانند همان چشم انداز ای که در محله بالات استانبول دیده.

محله بالات کجاست؟

محله بالات استانبول کجاست؟

نام بالات برگرفته از کلمه یونانی Παλάτ است: قصر. بالات محله دنج، آرام و شاد در منطقه فاتح است که بیشتر به واسطه خانه های رنگی و قدیمی اش معروف شده. این محله روزگاری محل سکونت یونانی ها و بعد از آن محل سکونت یهودیانی بود که از اسپانیا تبعید شدند. نشانه هایی از معماری یهودیان را در خانه های این منطقه می توانید ببینید. امروزه نیز تنوعی از اقوام یهودی، ارمنی و مسلمان در این منطقه دیده می گردد. محله های بالات، فِنر و فاتح در کنار هم قرار گرفته اند و آنقدر زیبا هستند که به ثبت یونسکو رسیده اند.

در محله بالات چه می بینیم؟

کوچه های این منطقه باریک است و خانه های رنگی تماشایی ای دارد. اگر بندهای لباسی را دید که در سراسر کوچه ها کشیده شده اند تعجب نکنید؛ این صحنه ای معمول در این محله است. البته خانه های رنگی تنها علت جذابیت این محله نیست. دانشگاه قدیر خاص، کلیسای آهنی سنت استفان بولگار در ساحل، محله کولی ها، کالج ارتدوکس یونانی و کافه های فوق العاده از دیگر جاذبه های این منطقه هستند. این محله در میان دیگر محله های استانبول کمتر شناخته شده و همین موضوع به امتیاز این محله را بیشتر می نماید. آرامش بی حد و حصر را در این محله تجربه خواهید کرد.

چطور به محله بالات بریم؟

جهت دسترسی به محله بالات بسیار آسان است. از میدان تکسیم کمتر از 30 دقیقه می توانید خودتان را به این محله تماشایی برسانید. کافیست خودتان را به ایستگاه تارلاباشی (Tarlabaşı) در نزدیکی میدان تکسیم برسانید و از آنجا تا ایستگاه فنر (Fener) بروید. از آنجا با چند دقیقه پیاده روی به محله بالات خواهید رسید. در مطلب راهنمای حمل و نقل در استانبول بیشتر بخوانید.

در انتها باید گفت دوربین عکاسی را از قلم نیاندازید. این محله پر از سوژه های عکاسی است. سوژه هایی که پس زمینه ای رنگارنگ و زیبا دارد.

تهیه و تدوین: تحریریه وبلاگ تکنولوپ

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو

به "محله بالات کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محله بالات کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید