واتساپ جریمه شد، نقض حریم خصوصی کاربران

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، زومیت نوشت: اتحادیه اروپا درادامه سخت گیری هایش به متا، جریمه ای 5.5 میلیون یورویی برای پیغام رسان واتساپ در نظر گرفته است.

واتساپ جریمه شد، نقض حریم خصوصی کاربران

کمیسیون حریم خصوصی داده ها در ایرلند رابطه پرتنشی با متا دارد و این شرکت را قبلاً صدهامیلیون یورو جریمه نموده است. حالا این کمیسیون در اظهارنظری می گوید که پیغام رسان واتساپ به علت نقض قوانین حریم خصوصی موظف است 5.5 میلیون یورو (معادل 5.95 میلیون دلار) جریمه بدهد.

کمیسیون DPC به واتساپ گفته است تغییراتی در نحوه استفاده از داده های کاربران برای بهبود خدمت دهی اِعمال کند. این کمیسیون چند هفته پیش حکم مشابهی برای فیسبوک و اینستاگرام نیز صادر نموده بود. حکم این دو شبکه اجتماعی بر نمایش تبلیغات هدفمند از روی داده های شخصی تمرکز داشت.

به گزارش رویترز، واتساپ میخواهد درخواست تجدیدنظر در حکم کمیسیون DPC را ثبت کند. سخن گوی این پیغام رسان می گوید عملیات های کاری واتساپ ازلحاظ فنی و قانونی در سازگاری کامل با چهارچوب های اروپا است. کمیسیون DPC ایرلند، اصلی ترین نهاد رگولاتوری اتحادیه اروپا در صنعت فناوری ، به واتساپ دستور داده است که در مدت 6 ماه خودش را با قوانین تطبیق دهد.

DPC در سال 2021 جریمه ای 225 میلیون یورویی برای واتساپ در نظر گرفت. آن جریمه به نقض قانون در سال 2018 ارتباط داشت. تابه امروز، این کمیسیون 1.3 میلیارد یورو جریمه برای متا در نظر گرفته است و هم اکنون 10 تحقیق دیگر نیز روی خدمات این شرکت انجام می دهد.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "واتساپ جریمه شد، نقض حریم خصوصی کاربران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واتساپ جریمه شد، نقض حریم خصوصی کاربران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید