ورود ویروس کرونا از نوع دلتا به چهارمحال و بختیاری دور از انتظار نیست

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، شیرانی گفت: امروز نگرانی متولیان بهداشت و درمان از انتشار گسترده ویروس جهش یافته کرونا از نوع دلتا موسوم به هندی است.

ورود ویروس کرونا از نوع دلتا به چهارمحال و بختیاری دور از انتظار نیست

به گزارش از ، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: امروز نگرانی متولیان بهداشت و درمان از انتشار گسترده ویروس جهش یافته کرونا از نوع دلتا موسوم به هندی است.

او با اشاره به افزایش دامنه توسعه بیماری از نوع جهش یافته دلتا اضافه نمود: این نوعد ویروس آن از نواحی جنوب و جنوب شرق کشور آغاز و کم کم به نواحی مرکزی، جنوب غربی و برخی منطقه ها شمالی کشور سرایت کرد.

شیرانی اضافه نمود: با توجه به حجم مسافرت هایی که وجود دارد و عدم اعمال ممنوعیت و محدودیت جدی در مسافرت های بین استانی و شهرستانی، هر لحظه امکان ورود این ویروس به استان وجود دارد.

او با بیان اینکه سیستم بهداشت و درمان کاملاً هوشیارانه موارد را رصد می کند ادامه داد: در حال حاضر موارد مشکوکی در استان وجود دارد که از استان های جنوبی یا کشور های خارجی مثل عتبات وارد استان شده اند و نمونه های گرفته شده از آن ها برای انجام آزمایشات تکمیلی و تشخیص این نوع ویروس کرونا به تهران ارسال شده است.

شیرانی گفت: تا به امروز مورد قطعی گرفتاری از این نوع ویروس جهش یافته کرونا دلتا در استان گزارش نشده است.

او اضافه نمود: این بدین معنی نیست که ویروس از نوع جهش یافته دلتا وارد استان نخواهد شد و ممکن است هم اکنون این ویروس در استان وجود داشته، ولی تا کنون کشف نشده باشد یا طی روز های آینده وارد استان شود.

شیرانی با بیان اینکه، رعایت اصول اولیه برای پیشگیری از ابتلا به کرونا همچنان باید رعایت شود، بر استفاده از ماسک علی رغم گرمی هوا و خسته شدن مردم بعنوان مهمترین عامل پیشگیری از ابتلا به کرونا تاکید نمود.

او ادامه داد: استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی یکی از مهمترین و موثرترین راه های پیشگیری از شیوع بیماری کرونا است.

ف

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ورود ویروس کرونا از نوع دلتا به چهارمحال و بختیاری دور از انتظار نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود ویروس کرونا از نوع دلتا به چهارمحال و بختیاری دور از انتظار نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید