چهار قانون طلایی یک پدر ارتشی برای نظم دهی به خانه کوچک

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، امروزه زندگی در خانه های کوچک در فضای شهری بسیار رایج تر از پیش است. در فضای کوچک لزوم برقراری نظم بیشتر خواهد بود. راهکارهایی برای این نظم و ترتیب وجود دارد.

چهار قانون طلایی یک پدر ارتشی برای نظم دهی به خانه کوچک

افرادی که به عضویت ارتش درمی آیند در همه جای جهان به نظم و ترتیب معروف هستند. این افراد نظم و ترتیب را به صورت حرفه ای در ارتش می آموزند و همین عادت در زندگی شخصی شان نیز به الگویی ثابت تبدیل می گردد.

بعلاوه این افراد به علت زندگی در فضای محدود پادگان ها مجبور هستند که وسایل خود را در فضایی کوچک مرتب نمایند. به همین علت است که توصیه های یک پدر ارتشی می تواند بسیار کارساز باشد. با ما در مجله اینترنتی وبلاگ تکنولوپ همراه باشید تا با چهار قانون طلایی یک پدر ارتشی برای نظم دهی به خانه کوچک آشنا شوید.

اصول ابتدایی نظم در خانه

ابتدا دو اصل ثابت برای نظم در زندگی روزمره را در نظر داشته باشید:

1. خانه را همواره تمیز نگه دارید. مراحلی که برای نظافت خانه انجام می دهید اولین قدم در راستای حفظ نظم در خانه شماست.

2. هر چیزی را بعد از استفاده سر جایش بگذارید. این جمله بهتر است برای تمام اعضای یک خانواده به قانون تبدیل گردد. اگر این قانون ساده را در عادات روزمره زندگی خود به عنوان یک اصل بگنجانید نصف راه نظم دهی به خانه کوچک را رفته اید.

چگونه می توان در یک خانه کوچک نظم برقرار کرد؟

هنگامی که در فضایی کوچک زندگی می کنید، نظم به شما یاری می نماید تا همه وسایل را بهتر پیدا کنید و از فضای کوچک بیشترین استفاده را ببرید. پیش از این در مطلب 10 قدم برای نظم دهی به آشپزخانه کوچک درباره برقراری نظم در آشپزخانه صحبت نموده ایم.

به حداکثر رساندن فضای ذخیره سازی با استفاده از سازمان دهنده های هوشمند و دقیق می تواند به شما یاری کند تا فضای ذخیره سازی موجود را بدون احتیاج به خرید واحدهای بیشتر یا توسعه فضای ذخیره سازی خود به اتاق دیگری دو برابر کنید.

بعلاوه می توانید از دیوارها برای نظم دهی بهره ببرید؛ آویزهای دیواری یا قفسه هایی که پشت درها قرار می گیرند به شما یاری می نمایند تا از همه فضاهای خانه استفاده بهینه کنید.

قوانین یک پدر ارتشی برای نظم دهی به خانه کوچک

  1. هرچه کمتر بهتر

این قانون به معنی حفظ وسایل ضروری و نگه نداشتن وسایل غیر لازم است. وسایلی را که دوست دارید نگه دارید اما پیش از آن فضای کافی برای لوازم ضروری را در اولویت قرار دهید.

ممکن است وسایل شما بسیار کمتر از زمانی باشد که یک انباری پر از وسایل اضافی دارید، اما به این معنا هم نیست که با حداقل ها زندگی کنید.

  1. اولویت با کارایی است

وقتی صحبت از نظم دهی به خانه کوچک می گردد، در نظر گرفتن کارایی بسیار مهم است، در غیر این صورت، حفظ ظاهری زیبا و دلپذیر غیرممکن است.

شاید برخی از نظم دهنده ها و وسایل نظم و ترتیب لزوما به آشپزخانه شما ظاهری زیبا نبخشند اما مهم این است که کاربرد وسایل آشپزخانه برای شما آسان باشد.

  1. به آنچه دارید احترام بگذارید

اگرچه ممکن است احترام به اشیاء بی جان عجیب به نظر برسد، اما مراقبت نکردن از یک شی نه تنها باعث خرابی زودتر آن می گردد، بلکه می تواند باعث برهم خوردن نظم و ترتیب نیز بگردد.

اگر وسایل خود را بیه علت کارایی حفظ کنید و بعد از آن ها مراقبت کنید، نظم دهی به خانه کوچک بسیار اسان خواهد بود.

  1. برای منظم بودن به خود پاداش بدهید

بسیاری از ما از دوران کودکی با سیستم پاداش آشنا می شویم؛ اگر مشق هایت را زود بنویسی، بعد از آن می توانی بازی کنی. در بزرگسالی نیز می توانید برای منظم بودن به خود پاداش داد.

وقتی کاری را انجام دادید و لوازم را سر جای شان گذاشتید پاداشی به خود بدهید. این پاداش می تواند یک خوردنی خوشمزه باشد یا یک مدیتیشن کوچک.

مهم این است که این قانون نظم دهی به خانه کوچک برای شما تبدیل به سرگرمی گردد.

پیشنهاد مطالعه: این ماده مقرون به صرفه خانه شما را برق می اندازد را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "چهار قانون طلایی یک پدر ارتشی برای نظم دهی به خانه کوچک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهار قانون طلایی یک پدر ارتشی برای نظم دهی به خانه کوچک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید