کاربرد غیرمنتظره تفاله آب جو در فناوری!

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، زومیت نوشت: مطالعه ای تازه نشان می دهد تفاله ناشی از فراوری آب جو که به طور معمول خوراک دام ها می گردد، برای فراوری باتری کاربرد دارد.

کاربرد غیرمنتظره تفاله آب جو در فناوری!

بر اساس آنچه پژوهشگران آلمانی و اسپانیایی می گویند، تفاله آب جو به علت برخورداری از کربن، برای فراوری خازن باتری ها کاربرد دارد. پژوهشگران پیروز شده اند از این ماده برای ساخت کربن فعال استفاده نمایند.

مواد دسته کربن فعال سطح داخلی زیادی دارند، از ساختار منفذدار بهره مندند و ظرفیت جذب آن ها بالا است. به علاوه، پایین بودن قیمت باعث می گردد مواد کربن فعال برای فراوری دستگاه های الکترونیکی ذخیره انرژی ایدئال باشند.

آن طور که دویچه وله می نویسد، گروهی از پژوهشگران در مطالعه جدیدی متوجه شده اند تفاله آب جو اندازه قابل توجهی کربن فعال دارد. این تفاله به طور معمول به خوراک دام ها تبدیل می گردد. کربن فعال استخراج شده از تفاله آب جو برای فراوری الکترود موجود در خازن باتری ها کاربرد پیدا می نماید. خازن های این چنینی انرژی زیادی در خود نگه می دارند.

مزیت مهم تفاله آب جو این است که به وفور یافت می گردد. مطابق آمار، اتحادیه اروپا در سال 2019 تقریبا هفت میلیارد تن تفاله آب جو فراوری کرد. در حال حاضر کربن فعال غالباً از موادی مانند پوسته نارگیل ساخته می گردد که مقدار فراوانی آن کمتر از تفاله آب جو است.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "کاربرد غیرمنتظره تفاله آب جو در فناوری!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاربرد غیرمنتظره تفاله آب جو در فناوری!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید