کرونا در اروپااز افزایش نژاد پرستی در آلمان تا تمدید طرح کمیسیون برای کنترل صادرات واکسن

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، نتایج آمارها از افزایش نژادپرستی در آلمان بخصوص علیه اتباع آسیایی در آلمان خبر داده و کمیسیون اروپایی هم طرح کنترل صادرات از این اتحادیه را تمدید کرد.

کرونا در اروپااز افزایش نژاد پرستی در آلمان تا تمدید طرح کمیسیون برای کنترل صادرات واکسن

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ تکنولوپ، کرونا و انواع جهش یافته آن با وجود تداوم محدودیت ها و تسریع سرعت واکسیناسیون سراسری همچنان در اتحادیه اروپا قربانی می گیرد.

افزایش حملات نژاد پرستانه در آلمان در دوران کرونا

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که بحران کرونا منجر به افزایش حملات نژاد پرستانه در آلمان بخصوص علیه اتباع آسیایی شده است.

نتایج یک نظر سنجی نشان می دهد که در دوران بحران کرونا حدود 50 درصد افراد با زمینه های مهاجرتی آسیایی حملات نژاد پرستانه در آلمان را تجربه نموده اند. این نتیجه یک پروژه تحقیقاتی دانشگاه هومبولت برلین، دانشگاه آزاد برلین و مرکز تحقیقات ادغام و مهاجرت است.

این نظر سنجی از بین حدود 4500 نفر که 700نفر آن ها اصالت آسیایی داشتند اجرا شده است. بر این اساس حدود 49 درصد شرکت نمایندگان در این نظر سنجی با اصالت آسیایی در دوران کرونا خود مسئله نژاد پرستی را تجربه کردند. در 62درصد موارد حملات کلامی بوده ، 11 درصد خشونت فیزیکی و 27 درصد هم تبعیض در پذیرش ها در بیمارستان ها را تجربه کردند.

در بین شرکت نمایندگان در این نظر سنجی 15 درصد شهفرایندان آلمانی اتباع آسیایی را در گسترش شیوع کرونا در کشورشان مقصر می دانستند. از زمان شیوع بحران کرونا تبعیض ونژاد پرستی در سطح بین المللی افزایش چشمگیری داشته است. در آلمان هم بر اساس آمارهای ارائه شده توسط آژانس فدرال مبارزه با نژاد پرستی و تبعیض این مسئله تقریبا در مقایسه با سال 2019 دو برابر شده و از حدود 3600 به بیش از 6 هزار مورد رسیده است.

هشدار مقامات بهداشتی آلمانی درباره بازگشایی های سریع

با وجود پیشرفت هایی در زمینه مبارزه با کرونا در آلمان اما لوتار ویلر، رئیس انستیتو رابرت کخ آلمان همچنان بر صبر و رعایت جوانب احتیاط در فرایند بازگشایی ها تاکید داشته و با توجه به فرایند واکسیناسیون گسترده درباره بهبود ملموس شرایط کرونایی در آینده ای قابل پیش بینی ابراز امیدواری کرد.

ینز اشپاهن، وزیر بهداشت آلمان هم در سخنانی با اشاره به اینکه موج سوم کرونا ظاهرا شکسته است در عین حال شمار مبتلایان در کشورش را بالا دانسته و بر لزوم کاهش آن تاکید نمود.

وی همچنین درباره بازگشایی ها و کاهش محدودیت های زود و سریع هشدار داده و گفت: بی صبری های زیاد تنها به این ویروس یاری می نماید.

284 مرگ کرونایی روزانه در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان صبح امروز از ابتلای 18485 مورد جدید ابتلا به کرونا و 284 مرگ کرونایی جدید اطلاع داده و به این ترتیب نرخ مبتلایان به ازای هر 100 هزار نفر به 125.7 کاهش پیدا نموده است.

مخالفت آلمانی ها با طرح کاهش محدودیت ها برای افراد واکسینه شده

نتایج جدیدترین نظر سنجی نشان می دهد که بیشتر شهفرایندان آلمانی مخالف کاهش سریع محدودیت ها برای افراد واکسینه شده هستند.

نتایج جدیدترین نظر سنجی که به سفارش آ ار دی آلمان اجرا شده است نشان می دهد که حدود 40 درصد آلمانی ها اساسا این را تصمیم غلطی می دانند. حدود 55 درصد شهفرایندان هم چنین طرحی را البته قدم گذاشتن در مسیری درست می دانند، اما درباره نقطه زمانی اجرای آن بین آن ها اختلاف نظر وجود دارد.

از بین حامیان چنین طرحی 48 درصد بر این عقیده اند که این گونه کاهش محدودیت ها باید سریعا اجرایی گردد. 51 درصد هم بر خلاف آن اعتقاد دارند که این گونه کاهش محدودیت ها تازه زمانی اعتبار خواهد داشت که همه شهفرایندان شانس دریافت واکسن را داشته باشند.

نتایج این نظر سنجی همچنین نشان می دهد که آمادگی برای تزریق واکسن در بین شهفرایندان آلمانی افزایش چشمگیری داشته است.

مجلس آلمان روز پنجشنبه مصوبه دولت برای دادن بعضی آزادی ها به افراد واکسینه شده و بهبود یافته از کرونا را تصویب کرد.

بر این اساس برای افرادی که هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت نموده و یا افراد بهبود یافته از این بیماری بسیاری محدودیت های کرونایی لغو می گردد. مجلس آلمان با بیشتریت قاطع به این طرح رای مثبت داد.

طرح کاهش محدودیت ها برای افراد واکسینه شده در آلمان از یکشنبه اجرایی می گردد

طرح کاهش بعضی محدودیت ها برای افراد واکسینه شده و بهبود یافته در آلمان از روز یکشنبه اجرایی می گردد. این خبر را وزارت دادگستری آلمان بعد از موافقت بوندس رات و مجلس با این طرح گفت.

به گفته وزیر دادگستری آلمان افراد واکسینه شده و بهبود یافته از کرونا دیگر نیازی به ارائه تست منفی هنگام خرید، رفتن به آرایشگاه و یا ملاقات از باغ های گیاهشناسی ندارند.

بر اساس این قانون جدید این افراد می توانند در مجامع خصوصی بدون محدودیت ملاقات نمایند و محدودیت های منع تردد ها برای مهار کرونا دیگر شامل حال آن ها نمی گردد. قواعد قرنطینه هم تنها در موارد استثنائی برای آن ها اجرایی می گردد.

گفتگوی تلفنی مرکل و رئیس بیون تک

مرکل و رئیس بیونتک، شرکت فراوری نماینده واکسن کرونا، در خصوص حق مالکیت معنوی این واکسن تلفنی صحبت کردند. آنها علاوه بر حمایت از حق ثبت اختراع، درباره تمهیداتی به منظور تامین واکسن برای کشورهای فقیرتر گفت وگو کردند.

به گزارش اشپیگل آنلاین آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان شامگاه پنجشنبه 26 اردیبهشت با اوغور شاهین، یکی از دو بنیانگذار شرکت تحقیقاتی و فراوری نماینده واکسن بیونتک گفت وگویی تلفنی داشته است.

آنها در این گفت وگو علاوه بر موضوع حمایت از حق ثبت اختراع، به این مسئله پرداختند که چگونه این شرکت و دولت آلمان می توانند به طور مشترک اقدامات بیشتری را برای تامین تجهیزات واکسن برای کشورهای فقیرتر انجام دهند.

روز گذشته ایالات متحده آمریکا گفت که از لغو پروانه مالکیت معنوی واکسن کرونا حمایت می نماید. این ایده با مخالفت دولت آلمان روبرو شد.

عصر روز پنجشنبه دولت آلمان در بیانیه ای نسبت به این کار هشدار داد و با طرح واشنگتن مخالفت کرد. سخنگوی دولت در برلین گفت: حمایت از مالکیت معنوی منبع نوآوری است و باید در آینده نیز حفظ گردد.

در بیانیه همچنین آمده است که پیشنهاد ایالات متحده برای لغو حمایت از حق ثبت اختراع واکسن کووید 19 می تواند پیامدهای قابل توجهی در فراوری واکسن داشته باشد.

مخالفت آلمان با طرح آمریکا برای حذف حق ثبت واکسن کرونا

مخالفت دولت آلمان با برداشتن پروانه مالکیت واکسن کرونا در رسانه های این کشور نیز بحث داغی را دامن زده و نظرات موافق و مخالف بسیاری دارد.

همچنین اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا گفته است که اتحادیه برای تعامل در تامین بین المللی واکسن کرونا آمادگی دارد، ووی همچنین گفت: باید دید که پیشنهاد آمریکا برای این هدف چگونه عملی می گردد. ما از همه کشورهای فراورینماینده واکسن می خواهیم اجازه صادرات را بدهند و از هر گونه اخلال یا تاخیر در تحویل واکسن بپرهیزند.

اتحادیه اروپا همچنین از تسهیل صدور مجوز فراوری داروهای کرونا و همکاری های مشترک در این زمینه اطلاع داده و کمیسیر بهداشت اتحادیه گفته است که برای این منظور راهبردی مشخص شده که یکی از اهداف آن دسترسی مردم به دست کم سه داروی تازه است

رنج بالای جوانان اروپایی در بحران کرونا

نیکولاس اشمیت، کمیسر امور اجتماعی اتحادیه اروپا هم اعلام نموده که بخصوص جوانان به شدت تحت بحران کرونا رنج می برند. به گفته وی این بحران فرصت های شغلی جوانان و همچنین زمینه های دیگر مرتبط با آن ها را تحت تاثیر قرار داده است.

این مقام اروپایی همچنین گفت: ما همچنین دیده ایم که فقر هم افزایش پیدا نموده و به وسیله بحران کرونا همه چیز بدتر شده است.

افزایش مرگ و میرهای ناشی از مصرف بیش از حد الکل در انگلیس

تعداد مرگ و میرهای ناشی از مصرف الکل در انگلیس و ولز در دوران کرونا در سال 2020 به بالاترین میزان در 20 سال گذشته رسیده است. بر اساس اطلاعات اداره ملی آمار این پنجمین افزایش این گونه مرگ ها در پنج سال گذشته بوده است. بر این اساس در سال 2020 7423 نفر در اثر مصرف بیش از حد الکل مردند که تعداد آن ها 19.6 درصد بیشتر ازسال قبل از آن بوده است. این افزایش مرگ و میرها در ماه مارس سال 2020 و زمانی که اولین قرنطینه در این کشور اجرایی شد شروع شد.

آنگلا مرکل هم انتظار دارد که همچنان کشورش تا سال های متمادی درگیر عواقب بحران کرونا برای جوانان باشد. وی همچنین از تایید قریب الوقوع واکسن بیون تک برای افراد بالای 12 سال اطلاع داد.

تمدید طرح کنترل صادرات واکسن کرونا در اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا کنترل صادرات بر واکسن کرونا را تا اواخر ماه ژوئن تمدید کرد. یک سخنگوی کمیسیون اروپایی روز پنج شنبه گفت که کشورهای عضو اتحادیه اروپا با این مسئله موافقت نموده اند.

با توجه به کمبود واکسن و مراحل خرید ناموفق، کمیسیون اروپایی این مکانیسم را از اول فوریه در دستور کار قرار داد. از آن موقع باید صادرات واکسن از کشورهای اروپایی به دیگر کشورها اطلاع رسانی و تصویب گردد. در ماه مارس این مکانیسم تقویت شد. در مواردی صادرات واکسن ممنوع شد.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان هم در سخنانی در برلین بر ضرورت تامین شدن شرایطی برای امکان سفرهای تابستانی برای شهفرایندان تاکید نموده و گفت: اگر ما بتوانیم شرایطی را ایجاد کنیم که روزانه بیش از یک میلیون نفر واکسینه شوند این امر امکان پذیر می گردد؛ من تمام کوشش خود را در این راستا می کنم تا شما بتوانید در تابستان سفرهای بیشتری حتی به خارج از کشور داشته باشید.

وی همچنین این مسئله را مهم دانست که به شهفرایندان آلمانی که مدت طولانی در قرنطینه قرار دارند دیدگاهی برای آینده داده گردد.

جدیدترین آمارهای کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه در عرض 24 ساعت 21,712نفر به کرونا مبتلا شده اند و 219 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم در عرض 24 ساعت 2,613نفربه کرونا مبتلا شده اند و 13 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در ایتالیا هم در عرض 24 ساعت 11,807 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 258 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده اند.

جدیدترین آمارها نشان می دهد که در اسپانیا هم در عرض 24 ساعت 7,960 نفر به کرونا مبتلا شده و 160 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 5,728,090 نفر از شروع شیوع کرونا به آن مبتلا شده اند و 105,850 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در انگلیس هم تا به امروز 4,428,553نفر به کرونا مبتلا شده اند و 127,583نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 4,082,198نفر به کرونا مبتلا شده اند و 122,263نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

جدیدترین آمارها نشان می دهد که در اسپانیا هم تا به حال 3,559,222 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 78,726در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در آلمان هم تا به حال 3,486,462 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 84,811 نفر در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "کرونا در اروپااز افزایش نژاد پرستی در آلمان تا تمدید طرح کمیسیون برای کنترل صادرات واکسن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپااز افزایش نژاد پرستی در آلمان تا تمدید طرح کمیسیون برای کنترل صادرات واکسن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید