یک هواپیمای برقی سرنشین دار برای اولین بار با سوخت هیدروژن مایع پرواز کرد

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، شرکت H2FLY که به فراوری سامانه های پیشرانه برای هواپیماها می پردازد، اولین پرواز سرنشین دار در جهان را با یک هواپیمای برقی که از سوخت هیدروژن مایع استفاده می نماید، به انجام رساند. این فناوری می تواند برد (Range) پرواز هواپیماهای برقی را 2 برابر نموده و به 1500 کیلومتر برساند.

یک هواپیمای برقی سرنشین دار برای اولین بار با سوخت هیدروژن مایع پرواز کرد

به گزارش دیجیاتو، شرکت آلمانی H2FLY که Joby Aviation در سال 2021 آن را خرید، در این آزمایش چهار پرواز انجام داد که یکی از آن ها بیش از سه ساعت طول کشید. این دستاورد نویدبخش آینده ای است که در آن سوخت هیدروژن مایع می تواند استفاده تجاری از هواپیماهای برقی را ممکن کند.

جوزف کالو، هم بنیان گذار H2FLY می گوید: به همراه شرکای خود نشان دادیم که استفاده از هیدروژن مایع برای پروازهای بدون آلودگی در مسافت های دراز ممکن است. حالا می خواهیم فناوری خود را برای هواپیماهای منطقه ای و دیگر کاربردها توسعه دهیم و اولین هدفمان که اهمیت بالایی دارد، حذف آلودگی کربنی از پروازهای تجاری است.

هواپیمای برقی HY4 چقدر می تواند پرواز کند؟

در این پرواز از هواپیمایی موسوم به HY4 استفاده شد که با استفاده از سوخت هیدروژن مایع به جای هیدروژن گازی به برد پروازی دو برابری دست یافت و حالا می تواند تا 1500 کیلومتر پرواز کند. اگرچه روش های دیگری هم برای تأمین سوخت پاک برای هواپیماها وجود دارد، اما هیچ کدام به میزان سوخت هیدروژن کاربردی نیستند.

این پروژه دنباله ای بر پروژه HEAVEN از کنسرسیومی در اروپاست که به وسیله H2FLY رهبری می گردد. این کنسرسیوم قابلیت استفاده از هیدروژن مایع و کرایوژنیک در هواپیماها را آنالیز می نماید. استفاده از هیدروژن کرایوژنیک (LH2) به هواپیماها یاری می نماید تا نسبت به استفاده از هیدروژن گازی فشرده (GH2) وزن کمتری داشته باشند.

شرکت H2FLY در گام بعدی در پی تجاری سازی این فناوری خواهد بود. آن ها می خواهند در سال 2024 مرکز هواپیمایی هیدروژن خود را در فرودگاه اشتوتگارت آلمان افتتاح کند. این مرکز تجهیزات لازم برای استفاده از سوخت هیدروژن در هواپیماها را ارائه می نماید و قرار است به هابی برای آینده صنعت هوانوردی اروپا تبدیل گردد.

منبع: فرارو

به "یک هواپیمای برقی سرنشین دار برای اولین بار با سوخت هیدروژن مایع پرواز کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک هواپیمای برقی سرنشین دار برای اولین بار با سوخت هیدروژن مایع پرواز کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید