کاهش اندازه مرگ ومیرهای ناشی از کرونا

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، مدیر منطقه ای سازمان بهداشت جهانی در اروپا اظهار کرد: آمار مبتلایان رو به افزایش است، اما مقدار مرگ ومیرها کاهش یافته است.

کاهش اندازه مرگ ومیرهای ناشی از کرونا

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری وبلاگ تکنولوپ اسپوتنیک، هانس هنری کلاگ مدیر منطقه ای سازمان بهداشت دنیای در اروپا، در گفت وگو با خبرگزاری ایتارتاس بیان داشت: تعداد مبتلایان رو به افزایش است، اما مقدار مرگ ومیرها کاهش یافته، افراد کمتری در بیمارستان ها بستری می شوند و افراد کمتری به بخش مراقبت های ویژه می فرایند.

کلاگ اضافه کرد: هنوز زود است که این مسئله را به جهش ژنی ارتباط داد. یکی از دلایل آن ممکن است این باشد که افراد مسن بیشتر از گذشته می دانند چطور از خودشان محافظت نمایند و دولت ها هم بهتر می دانند به چه اقداماتی احتیاج است.

وی توضیح داد: در چندین کشور سازمان ملل، اوضاع درباره افراد مسن فاجعه بود. البته در زمستان ممکن است این فرایند مجدداً تغییر کند.

کووید-19 یکی از 7 نوع ویروس شناخته شده کرونا است که باعث ایجاد بیماری در انسان می گردد. 4 گونه از این نوع ویروس ها علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف ایجاد می نمایند و سه گونه دیگر باعث ایجاد بیماری های حاد تنفسی می شوند که در مواردی به مرگ منجر می گردد.

طبق آخرین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، دستکم 32 میلیون و 994 هزار و 213 نفر از مردم سراسر دنیا به ویروس کرونا آلوده شده اند و از آن میان 996 هزار و 682 نفر هم جان خود را از دست داده اند و دستکم 22 میلیون و 850 هزار و 358 نفر بهبود یافته اند.

آمریکا همچنان بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس در دنیا را دارد و پس از آن هند با پنج میلیون و 992 هزار و 532 مورد ابتلا و 94 هزار و 503 مورد فوتی و برزیل با چهار میلیون و 732 هزار و 309 مورد ابتلا و 141 هزار و 741 مورد فوتی در رده های دوم و سوم کشورهای دنیا با بیشترین تعداد مبتلایان به کووید-19 قرار دارند.

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "کاهش اندازه مرگ ومیرهای ناشی از کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش اندازه مرگ ومیرهای ناشی از کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید