کشف حیرت انگیز ظرف کباب که 2500 سال دست نخورده است

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، یک مقبره دست نخورده از قرن ششم پیش از میلاد در گورستانی متعلق به تمدن اتروسک در مننطقۀ وولچی در مرکز ایتالیا کشف شده است. این مقبره پر از ظروف سفالی است و بقایای نادر و باورنکردنی غذا هم در منقلی در این گور پیدا شده است.

کشف حیرت انگیز ظرف کباب که 2500 سال دست نخورده است

وبلاگ تکنولوپ | این اکتشاف از طریق باستان شناسان بنیاد وولچی در اوایل ماه جاری میلادی انجام شد. آن ها حین حفاری، دو لوحه سنگی توفا (پوک سنگ) پیدا کردند که عرض آن دو فوت و وزن آن چهل کیلو بود. این دو لوح مقابل درب ورودی یک مقبره قرار داشتند. باستان شناسان از جرثقیل برای برداشتن محتاطانه این لوحه های سنگی استفاده کردند. آن ها پس از برداشتن این دو لوحه سنگی، مقبره ای یافتند که یک سکوی تدفین سنگی و مجموعه ای شامل حدود 30 ظرف (بیشترشان ظروف سفالی بوکروی سیاه بود)، فنجان و آمفورا درون آن بود. همگی این اقلام دست نخوده و در شرایط بی عیب و نقص بودند.

به گزارش وبلاگ تکنولوپ ، سمت راست مقبره به سمت ورودی آن، یک منقل برنزی بود که هنوز درون آن زغال و سیخ هایی است که گوشت پخته شده برای شام آخر به آنها متصل است. بقایای خاکستر صاحب مقبره درون یک کوزه سفالی واقع شده است، یک گلدان کوتاه و گرد که مردمان اتروسک به عنوان نگهدارنده بقایای مردگان سوزانده شده از آن استفاد می کردند. این گوزه بالای سکوی تدفین قرار داشت.

تصور می شود این مقبره متعلق به یک زن باشد، چون درون آن به جای سلاح یک دوک نخ ریسی بود و با وجود چنین مقبره زینت شده ای، احتمالاً این زن ثروتمند بوده است. وولچی یک دولت شهر اتروسکیِ شکوفا در 50 مایلی شمال غربی روم، زادگاه شاه افسانه ای روم، سرویوس تولیوس و مرکز مهم هنر های سرامیکی، معدن کاری فلزات و صنایع دستی فلزی بود. همچنین مرکز تجارت، تدارکات واردات گران سفال های یونانی و مرهم و پماد از شرق بود.

(نمای کلی داخل مقبره)

این شهر سال 280 پیش از میلاد در نبرد با رم باخت. نیرو های رمی قلمروی ساحلی آن را تسخیر کردند، راه دسترسی وولچی به دریا را گرفتند و تجارت دریایی را که کلید موفقیت این شهر بود سرکوب کردند. این شهر رو به زوال رفت و در نهایت به حال خود رها شد و هیچ شهر جدیدی هم روی آن بنا نشد.

(ورودی مقبره با دو لوحۀ سنگی مسدود شده بود)

با این حال، بخشی از میراث این شهر هنوز در گورستان وولچی بجا مانده است، از جمله ده ها هزار مقبره حاوی دست سازه های باارزش از اشیاء روزمره گرفته تا ارابه های کامل. این ناحیه خلوت دور از چشمان کنجکاو مقامات با تعداد زیادی گنجینه های ناشناخته و ثبت نشده قابل حمل باستانی، هدف بی نظیری برای غارتگران بوده و شهر وولچی در طی دهه ها قربانی این غارتگری ها در مقیاس وسیع بوده است؛ بنابراین می توان گفت کشف یک مقبره دست نخورده غارت نشده با محتویات کامل و سالم درون آن، یک اکتشاف نادر و باورنکردنی است.

مترجم: زهرا ذوالقدر

منبع: فرادید

به "کشف حیرت انگیز ظرف کباب که 2500 سال دست نخورده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف حیرت انگیز ظرف کباب که 2500 سال دست نخورده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید