کشف سکه انگلیسی 600ساله از طریق مورخ آماتور

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، کشف یک سکه طلای کمیاب در ساحل جنوبی نیوفاندلند در کانادا ممکن است روایت های تاریخی سنتی در مورد زمان تماس و ارتباط پیدا کردن اروپایی ها در آن منطقه را به چالش بکشد، زیرا دست کم مرتبط با 70 سال پیش از ورود جان کابوت کاوشگرو دریانورد به آن جزیره بوده است.

کشف سکه انگلیسی 600ساله از طریق مورخ آماتور

به گزارش وبلاگ تکنولوپ به نقل از سی ان ان، در بیانیه مطبوعاتی منتشر شده هفته گذشته مقام های استان نیوفاندلند و لابرادور اعلام کردند که سکه انگلیسی در تابستان سال 2022 میلادی از طریق ادوارد هاینز یک مورخ آماتور محلی پیدا شد و او کشف این سکه را به مقام های محلی گزارش داد اقدامی که طبق قانون منابع تاریخی آن استان ضروری بود.

این سکه 600ساله مربوط به دوره پیش از اولین تماس مستند اروپایی با آمریکای شمالی از زمان وایکینگ ها در منطقه ای با تاریخ 9000ساله سکونت انسانی و سنت های غنی بومی بوده است.

بررسی ها نشان می دهند که این سکه به عنوان یک ربع هنری ششم شناخته می شد که در فاصله سال های 1422 تا 1427 میلادی در لندن ضرب شده بود. در دهه 1400 میلادی این سکه مبلغ قابل توجهی پول بوده و امروز به ارزش 1 شیلینگ 8 پنس یا حدود 81 دلار کانادا (61 دلار امریکا) است. این سکه احتمالا هنگام گم شدن از چرخه خارج شده بود. حدس های زیادی در مورد این که دقیقا چگونه سکه ربع نجیب طلا به نیوفاندلند و لابرادور راه یافت وجود دارد. مکان دقیق کشف آن برای جلوگیری از هجوم کاوشگرانی که در پی یافتن گنج هستند مخفی باقی خواهد ماند.

جیمی بریک باستان شناس آن استان در مصاحبه با شبکه سی بی سی کانادا می گوید این سکه پس از تکمیل مطالعات مداوم در موزه مرکز استان سینت جاونز در معرض نمایش برای بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت. کشف این سکه بر سابقه باستان شناسی جالب در نیوفاندلند و لابرادور شرقی ترین استان کانادا تاکید می کند.

داستان های ورود وایکینگ ها در حماسه های ایسلندی وجود دارد که به بازدیدهای لیف اریکسون در بیش از 1000 سال پیش و شواهد باستان شناختی یک سکونتگاه اشاره می کند که در نیوفاندلند پیدا شد و در سال 1978 میلادی به عنوان میراث جهانی یونسکو اعلام شد.

نیوفاوندلند و لابرادور شرقی ترین استان کانادا محسوب می شود. این استان در شمال شرق آمریکای شمالی واقع شده و با اقیانوس اطلس مرز ساحلی دارد. مرکز استان و در عین حال بزرگ ترین شهر آن سینت جانز است. این استان از دیدگاه زبانی همگن ترین استان کانادا است و زبان مادری 97.6 درصد از ساکنان آن طبق سرشماری سال 2006 میلادی انگلیسی بوده است.

در این استان گویش خاصی از انگلیسی رایج است که انگلیسی نیوفاندلندی نام دارد. در لابرادور گویش های بومیان اینو-آیمون و اینوکتیتوت نیز صحبت می شود. شهر سینت جانز مرکز استان بیستمین شهر بزرگ کانادا است و حدود 40 درصد از جمعیت نیوفاوندلند و لابرادور در آن شهر زندگی می کنند.

منبع: فرارو

به "کشف سکه انگلیسی 600ساله از طریق مورخ آماتور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف سکه انگلیسی 600ساله از طریق مورخ آماتور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید