گلایه بهرام رادان از شرایط اکران علف زار

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، بهرام رادان تهیه کننده فیلم سینمایی علف زار به کارگردانی کاظم دانشی مطرح نمود که این فیلم با وجود داشتن مجوز های قانونی پخش و نمایش امکان اکران در بعضی استان ها را ندارد.

گلایه بهرام رادان از شرایط اکران علف زار

بهرام رادان تهیه نماینده فیلم سینمایی علف زار به کارگردانی کاظم دانشی در تبادل نظر با مهر درباره خبر های منتشر شده مبنی بر محدودیت اکران این فیلم در بعضی از استان ها گفت: وجود قانون در هر جامعه ای ضروری است، اما مقدم و مهم تر از آن احترام به اصل قانون پذیری است، حال ما در کشورمان با پدیده های حیرت انگیزی رو به رو هستیم، به عنوان مثال فیلم ما که در حال اکران در سینماهاست، از تمام مجاری ممکن که شما تصور کنید و شاید هم تصورش را نتوانید بکنید، گذر نموده و مجوز نمایش گرفته است. من برای نمایش این فیلم چه در جشنواره فیلم فجر و چه در اکران عمومی با تمام وجود جنگیدم. اصلاً نمی دانم اگر دوباره فیلمنامه ای مانند علف زار به دستم برسد آیا امکان دریافت پروانه ساخت و نمایش آن وجود دارد یا نه. به هر شکل این کوشش نتیجه داد و خدا را شکر هم در جشنواره و هم در اکران مورد اقبال مردم و منتقدان بودیم.

وی اضافه نمود: حالا در این کشاکش و کوشش هر روزه و با وجود عدم حمایت هر گونه رسانه عمومی که از محل اقتصادیات و بودجه عمومی کشور تامین اقتصادی می شوند مثل شهرداری که حاضر نیست تابلوهایش در محیط شهری را به غیر از تعرفه های تجاری به محصولات فرهنگی اختصاص دهد، یا سازمان صداوسیما که حتی با وجود مجوز نمایش وزارت ارشاد خودشان شورای مخصوص خودشان را دارند و به فیلم هایی که به مذاقشان خوش نمی آید فرصت تبلیغاتی نمی دهند، ناخودآگاه حس اداره ملوک الطوایفی فرهنگ مملکت به فکر متبادر می گردد که بسیار نگران نماینده است.

این تهیه نماینده و بازیگر سینما درباره عدم نمایش این فیلم در موزه سینمای ایران به عنوان یکی از زیرمجموعه های وزارت ارشاد هم بیان نمود: این تصمیمات فراقانونی است، یعنی حتی زیرمجموعه های خود وزارت ارشاد هم از قانون مافوق خود تبعیت نمی نمایند. استانی به میل خود فیلم را اکران نمی کند یا رییس موزه سینما جناب آقای اسماعیلی که به خود من گفت، چون از فیلم علف زار خوشم نمی آید، اجازه اکران آن را نمی دهم! در حالی که در موزه سینما می بایست حامی سینما و سینماگر باشد. حال منتظریم ببینیم با مصاحبه اخیر وزیر ارشاد مبنی بر اینکه مجوز اکران ی

منبع: فرارو

به "گلایه بهرام رادان از شرایط اکران علف زار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلایه بهرام رادان از شرایط اکران علف زار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید