10 روش مؤثر و کاربردی برای جلوگیری از عوارض عمل بینی

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، عوارض عمل بینی : برای بسیاری از بیماران، عمل بینی چیزی بوده است که سال ها آرزوی آن را داشتند؛ بنابراین طبیعی است که در روزها و هفته های منتهی به جراحی احساس هیجان داشته باشید و پر از انتظار باشید. با این حال، همچنین مهم است که مردان و زنانی که قصد انجام جراحی زیبایی بینی را دارند، در مورد دوره بعد از عمل نیز فکر کنند، از جمله اینکه چه چیزی بلافاصله پس از جراحی باید انتظار داشت و تمام دوره بهبودی شامل چه مواردی می شود.

10 روش مؤثر و کاربردی برای جلوگیری از عوارض عمل بینی

در حالی که خطرات و عوارض جانبی عمل بینی به طور کلی زیاد نیست، اما آماده شدن برای آنچه ممکن است در طول و بعد از عمل بینی خود تجربه کنید مفید است؛ لذا در این مقاله در مورد موضوعاتی چون عوارض عمل بینی ، عوارض عمل بینی در دراز مدت و عوارض عمل بینی برای چشم صحبت کرده و روش های مؤثر برای جلوگیری از عوارض عمل بینی را ارائه خواهیم داد.

عوارض عمل بینی چیست ؟

عمل بینی یکی از رضایت بخش ترین عمل هایی است که از دیدگاه بیمار و جراح انجام می دهیم. با انتظارات واقع بینانه بیمار، بیشتر بیماران از نتایج راضی هستند، فرایند بهبودی طبیعی را به خوبی انجام می دهند و از نتیجه نهایی هم از نظر زیبایی و هم از نظر تنفسی بسیار راضی هستند. اما مانند هر جراحی زیبایی، جراحی زیبایی بینی نیز با خطراتی همراه است. این روش تا حد امکان حداقل آسیب زا نگه داشته می شود، اما به طور طبیعی هر زمان که پوست را بشکنیم و بیهوشی انجام دهیم، خطراتی وجود دارد. آماده سازی خود برای جراحی، خطرات و عوارض عمل بینی مرتبط با آن یکی از اولین گام های حیاتی برای درک عمل زیبایی بینی و آنچه که آگاهانه با جراح مجرب خود انجام می دهید است.

خطرات عمل زیبایی بینی

  • خطرات مرتبط با بیهوشی
  • عفونت در حین بهبودی
  • بهبود ضعیف زخم یا اسکار
  • تغییر در احساس پوست (بی حسی یا درد)
  • سوراخ شدن تیغه بینی: یک خطر نادر، سوراخی در تیغه بینی است که ممکن است با جراحی دوم ترمیم شود.
  • مشکل در تنفس از طریق بینی
  • ظاهر نامطلوب بینی
  • تغییر رنگ و تورم پوست
  • امکان جراحی تجدید نظر

عوارض عمل بینی

علاوه بر خطرات سلامتی مرتبط با عمل جراحی بینی، چند عارضه جانبی کوتاه مدت نیز وجود دارد که ممکن است در طی بهبودی بینی خود تجربه کنید. برای هر بیمار رویکرد متفاوتی اتخاذ می شود، بنابراین ممکن است با برخی از این عوارض عمل بینی روبرو نشوید.

֎ درد پس از جراحی

درد پس از جراحی شایع است و تقریباً قابل انتظار است، زیرا این ناحیه در حال بهبود است. از آنجایی که ما با استخوان و غضروف و نه فقط پوست سروکار داریم، بیماران ممکن است بعد از عمل دچار درد یا ناراحتی شوند. معمولاً استفاده از قرص های مسکن بدون نسخه برای مبارزه با این ناراحتی کافی است، اگرچه اگر فکر می کنید با مشکلاتی روبرو هستید یا حساسیت خاصی به درد دارید، ممکن است بتوانیم به شما کمک کنیم.

֎ تورم

تورم اطراف چشم و بینی نیز یکی از عوارض عمل بینی برای چشم بوده که نسبتاً شایع است و باید پس از حدود دوهفته تا حد زیادی فروکش کند. مهم است که به خاطر داشته باشید که تورم جزئی ممکن است تا 6 ماه پس از جراحی همچنان وجود داشته باشد، زیرا این ناحیه حساس است.

֎ کبودی

کبودی نیز یک عارضه جانبی بسیار شایع از عوارض عمل بینی برای چشم است. این عارضه جانبی به حساسیت شما به جراحی، پوست و میزان خود جراحی بستگی دارد. کبودی بین افراد فرق دارد، بنابراین هیچ پوشش کبودی وجود ندارد. کبودی معمولاً در اطراف چشم ها و بینی توسعه می یابد و این عوارض عمل بینی می تواند تا 10 روز ادامه داشته باشد. در حالی که کبودی پس از جراحی طبیعی است، همچنان مهم است که هرگونه تغییر یا ناهنجاری درک شده را کنترل کنید. اگر نگران منطقه درمانی خود هستید، مطمئناً به شما توصیه می شود که با ما تماس بگیرید تا بتوانیم مطابق با آن عمل کنیم.

֎ جای زخم

جای زخم یکی از عوارض عمل بینی است که بعد از جراحی بینی شما ایجاد می شود، اگرچه اغلب از نظر ظاهری قابل توجه نخواهد بود. برای مثال در جراحی بینی بسته از برشی در قسمت داخلی سوراخ های بینی استفاده می شود که جای زخم ها کاملاً پنهان شده است. عمل بینی باز شامل یک برش کوچک در پوست است که دو سوراخ بینی را از هم جدا می کند و این برش معمولاً به خوبی بهبود می یابد و به سختی قابل مشاهده است. علائم ظاهری دائمی بسیار ناچیز هستند و به سختی قابل تشخیص هستند، اگرچه هر نوع جراحی می تواند غیرقابل پیش بینی باشد، بنابراین عاقلانه است که واقع بینانه و آماده باشید.

جلوگیری از عوارض عمل بینی

پس از جراحی برای کاهش عوارض عمل جراحی بینی ، باید در رختخواب استراحت کنید و سر خود را بالاتر از قفسه سینه قرار دهید تا خونریزی و تورم کاهش یابد. بینی شما ممکن است به دلیل تورم یا آتل هایی که در حین جراحی در داخل بینی شما قرار داده شده، گرفتگی داشته باشد.

در بیشتر موارد، پانسمان های داخلی یک تا هفت روز پس از جراحی در جای خود باقی می مانند. پزشک شما همچنین یک آتل را برای محافظت و حمایت به بینی شما می چسباند که معمولاً حدود یک هفته در محل است.

خونریزی خفیف و تخلیه مخاط و خون قدیمی تا چند روز پس از جراحی یا پس از برداشتن پانسمان شایع است. پزشک شما ممکن است یک پد قطره ای، یک تکه گاز کوچک که با چسب در جای خود نگه داشته شده است، زیر بینی شما قرار دهد تا زهکشی را جذب کند. گاز را طبق دستور پزشک تغییر دهید. پد قطره را محکم روی بینی خود قرار ندهید.

برای کاهش بیشتر احتمال خونریزی و تورم، پزشک ممکن است از شما بخواهد تا چند هفته پس از جراحی اقدامات احتیاطی زیر را برای کاهش عوارض عمل بینی خود رعایت کنید:

  1. از انجام فعالیت های سنگین مانند ایروبیک و دویدن خودداری کنید.
  2. زمانی که هنوز روی بینی خود بانداژ دارید، بهتر است برای حمام کردن، به جای زیر دوش ایستادن از وان استفاده کنید.
  3. هوا را با فشار از بینی خارج نکنید یا به اصطلاح فین نکنید.
  4. برای جلوگیری از یبوست از غذاهای پر فیبر مانند میوه ها و سبزیجات استفاده کنید. یبوست می تواند باعث ایجاد فشار در ناحیه جراحی شود.
  5. از ایجاد حالات شدید چهره مانند لبخند زدن یا خنده خودداری کنید.
  6. دندان های خود را به آرامی مسواک بزنید تا حرکت لب بالایی خود را محدود کنید.
  7. لباس هایی بپوشید که جلوباز هستند یا در جلو بسته می شوند. لباس هایی مانند پیراهن یا ژاکت را روی سر خود نکشید.
  8. علاوه بر این، برای جلوگیری از فشار بر بینی و به حداقل رساندن عوارض عمل بینی ، حداقل تا چهار هفته پس از جراحی، عینک طبی یا عینک آفتابی را روی بینی خود قرار ندهید. می توانید از گونه ها استفاده کنید یا عینک را به پیشانی تان بچسبانید تا زمانی که بینی تان خوب شود.
  9. هنگامی که بیرون هستید، به خصوص روی بینی خود از ضد آفتاب با SPF 30 استفاده کنید. آفتاب بیش از حد ممکن است باعث تغییر رنگ نامنظم دائمی در پوست بینی شما شود.
  10. میزانی تورم موقت یا تغییر رنگ سیاه و آبی در پلک های شما می تواند دو تا سه هفته پس از جراحی بینی رخ دهد. رفع تورم بینی بیشتر طول می کشد. محدود کردن سدیم رژیم غذایی به رفع سریع تر تورم کمک می کند. پس از جراحی، چیزی مانند یخ یا کیسه های سرد را روی بینی خود قرار ندهید.

عوارض عمل بینی بعد از چند سال به طور کامل از بین می رود و حتی جای زخم نیز دیگر قابل مشاهده نخواهد بود.

انتخاب جراح بینی

انتخاب جراح بینی بسیار حائز اهمیت است زیرا جراح باتجربه و ماهر علاوه بر نتیجه بهتر عوارض کمتری را برای شما به ارمغان می آورد بنابراین در پی بهترین جراح بینی باشد. این مهم است که در مورد اینکه چه کسی را به عنوان جراح بینی خود انتخاب می کنید، تحقیق کنید. کسی را پیدا کنید که با او راحت باشید، به او اعتماد کنید، تجربه داشته باشد و صادقانه به تمام سؤالات شما پاسخ داده باشد. جراح مناسب، با تجربه، قابل اعتماد و آگاه است، به همین دلیل است که دکتر احمد علی رجب پور، با انجام عمل بینی طبیعی با کمترین عوارض جانبی و دوره بهبودی کوتاه مدت، رضایت فراوانی را از بیماران خود کسب کرده است.

دکتر احمد علی رجب پور ، جراح پلاستیک، در ظرافت ها و پیچیدگی های عمل زیبایی بینی بسیار باتجربه است و مراقب است تا اطمینان حاصل شود که جراحی و بهبودی هر بیمار به بهترین شکل ممکن و با کمترین عوارض عمل بینی انجام شود.

سخن پایانی

بهترین راه برای تعیین اینکه آیا کاندیدای ایده آل برای جراحی بینی هستید یا خیر این است که از طریق یک جراح پلاستیک دارای مجوز بورد ارزیابی شوید. خطرات و عوارض عمل بینی جزئی هستند و سریع از بین می فرایند، اما اگر جراح حرفه ای و باتجربه ای را انتخاب نکنید، ممکن است دچار عوارض عمل بینی در دراز مدت شوید، بنابراین با رویکرد صحیح برای انتخاب جراح، انتخاب تسهیلات و آماده سازی، می توان ایمنی عمل را به حدبیشتر رساند. از آنجایی که عمل بینی یک جراحی بزرگ است، تضمین 100٪ ایمنی غیرممکن است. خوشبختانه درصد عوارض عمل بینی جزئی است.

منبع: فوت و فن

به "10 روش مؤثر و کاربردی برای جلوگیری از عوارض عمل بینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 روش مؤثر و کاربردی برای جلوگیری از عوارض عمل بینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید