8 شهر در شرایط قرمز کرونا

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، شهرستان های قرمز کرونایی هم زمان با خروج بیشتر نقاط کشور از خیز پنجم کرونا کاهش یافت و اکنون فقط هشت شهر در شرایط قرمز کرونایی قرار گرفته است.

8 شهر در شرایط قرمز کرونا

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ تکنولوپ، طبق آخرین رنگ بندی 29 آبان در اپلیکیشن ماسک، اکنون شهرستان های اشنویه، پیرانشهر (آذربایجان غربی)، طبس، فردوس (خراسان جنوبی)، زابل (سیستان و بلوچستان)، زرند، شهربابک (کرمان) و خاتم (یزد) در شرایط قرمز هستند.

بعلاوه 58 شهرستان نارنجی، 236 شهرستان زرد و 146 شهرستان در شرایط آبی واقع شده است.

به گزارش ایرنا، همزمان با کاهش شهر های قرمز، تلفات کرونا نیز فرایند کاهشی داشته و روز گذشته (آدینه) به 100 نفر و یعنی کمترین تعداد تلفات پس از عبور خیز پنجم از کشور رسید.

خیز پنجم و مرگبار کرونا از ابتدای تیر ماه در کشور شروع شد و وزارت بهداشت هشتم مهر ماه از عبور این خیز از کشور اطلاع داد.

در این خیز در 28 مرداد و و هفتم مهر ماه به ترتیب شمار تلفات از یکصد و 120 هزار نفر عبور کرد.

بعلاوه رکورد تلفات روزانه کرونا در این مدت چندین بار شکسته شد و روز دوم شهریور ماه با 709 مورد مرگ روزانه به بالاترین شمار تلفات از ابتدای شیوع کرونا (اسفند 98) در کشور رسید.

به هر روی گرچه فرایند تلفات روزانه کرونا کاهشی است، اما باید گفت، تا رسیدن به 12 فروردین سال 1400 که رقم تلفات روزانه کرونا 94 نفر بود در صورت رعایت پروتکل های بهداشتی و تزریق واکسیناسیون اندکی مانده است.

روز 13 فروردین فرایند مرگ های کرونایی با 117 نفر سه رقمی شد و تا کنون این ارابه مرگ بر این مدار می تازد.

گرچه خیز ششم کرونا به رغم هشدار ها تا کنون و در آبان ماه به وقوع نپیوسته، اما به باور کارشناسان هر گونه عادی سازی و بی توجهی به پروتکل های بهداشتی می تواند طغیان مجدد این ویروس را رقم بزند.

کرونا از ابتدای شیوع در کشور (اسفند 98) پنج خیز داشته و تا کنون 128 هزار و 734 نفر از هموطنان جان خود را از دست داده اند.

بعلاوه تا کنون تا کنون 56 میلیون و 383 هزار و 179 نفر دُز اول، 44 میلیون و 51 هزار و 743 نفر دُز دوم و 705 هزار و 196 نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق نموده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به 101 میلیون و 140 هزار و 118 دُز رسیده است.

واکسیناسیون سراسری در کشور از 22 بهمن سال گذشته شروع شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "8 شهر در شرایط قرمز کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 شهر در شرایط قرمز کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید