AMD اکنون بیش از 50 درصد سهم پردازنده های بالارده بازار را در اختیار دارد

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، اینطور که به نظر می رسد، AMD همچنان در حال پیشروی در بازار پردازنده ها است و طبق آخرین آماری که منتشر شده، در بخش پردازنده های بالارده این شرکت بیش از 50 درصد سهم را در اختیار دارد.

AMD اکنون بیش از 50 درصد سهم پردازنده های بالارده بازار را در اختیار دارد

در طول چند سال گذشته AMD کاملا در بازار پردازنده ها پیشرفت کرده و این مسئله را تا حد زیادی مدیون عملکرد بی نظیر پردازنده های قدرتمند و ارزان قیمت سری رایزن خود است. با عرضه سری رایزن 3000 شنیده بودیم که این شرکت در برخی از بازار ها از اینتل پیشی گرفته اما اکنون این رجحان به بخش بالارده نیز کشیده شده.

حدودا دو سالی هست که اینتل در بازارهای مختلف قافله را به رقیب سنتی خود می بازد. حتی لیزا سو، مدیرعامل AMD هم در گزارش مالی این شرکت اعلام کرده بود آن ها اینتل را 30 ماه متوالی پشت سر گذاشته اند و اکنون بیش از 50 درصد سهم پردازنده های بالارده را در بازار برعهده دارد.

پایین رده در مقابل پرچم دار؛ مقایسه رایزن 3 3100 با Core i7-7700K

AMD اخیرا درآمد فصل اول سال جاری خود را منتشر کرد که به 1.79 میلیارد دلار رسیده؛ این مقدار 40 درصد بیشتر از آن چیزی است که این شرکت در سال 2019 کسب کرده بود. لیزا سو در این رابطه گفت:

اما علاوه بر سری پردازنده های دسکتاپ، AMD با عرضه سری رایزن 4000، به آرامی به بازار پردازنده های بالارده لپ تاپ نیز ورود کرده و معتقد است می تواند به کمک آن ها رشد سالانه خود را دو رقمی کند.

این شرکت همچنین به زودی از گرافیک های RDNA 2 و پردازنده های رایزن با معماری زن 3 (ZEN 3) خود رونمایی خواهد کرد. اینطور که نظر می رسد، AMD قصد دارد با همان سیاستی که توانست به لطف آن اینتل را در بخش های زیادی پشت سر بگذارد، انویدیا را نیز وارد چالشی جدی کند. هرچند در حال حاضر انویدیا واقعا هدفی دست نیافتنی برای شرکت سرخ محسوب می شود.

انتظار می رود تا سرانجام سال جاری و با معرفی محصولات جدید از سوی AMD، رقابت در بازار گرافیک و پردازنده ها وارد فاز جدید و به شدت حساس و نفس گیر شود. به هر حال امیدواریم این رقابت ها باعث کاهش قیمت محصولات شود تا کاربران بتوانند بیشترین منفعت را از آن ببرند.

پردازنده های نسل 10 اینتل (مخصوص دسکتاپ) معرفی شدند

منبع: tweaktown

منبع: دیجیکالا مگ

به "AMD اکنون بیش از 50 درصد سهم پردازنده های بالارده بازار را در اختیار دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "AMD اکنون بیش از 50 درصد سهم پردازنده های بالارده بازار را در اختیار دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید