آیفون های مقرون به صرفه قیمت از بازار حذف می شوند؟، چرا اپل نباید فراوری گوشی های SE را متوقف کند

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، در جامعه فناوری یک احساس ایده رایج وجود دارد: گوشی های هوشمند میان رده و پایه اخیرا بسیار خوب و باکیفیت شده اند. با در نظر گرفتن این واقعیت که میانگین قیمت گوشی های رده بالا در حدود 5 سال گذشته سر به فلک کشیده است، احتمالا اکنون برترین زمان برای صرفه جویی در خرید یک گوشی هوشمند است.

آیفون های مقرون به صرفه قیمت از بازار حذف می شوند؟، چرا اپل نباید فراوری گوشی های SE را متوقف کند

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از فون آرنا، اگر کاربر اندروید هستید، می توانید گوشی مالی مورد نظرتان را تهیه کنید، اما وقتی صحبت از اپل می گردد شرایط کمی پیچیده تر است: واقعا چیزی به نام آیفون مقرون به صرفه وجود ندارد. از لحاظ تاریخی، اپل هرگز به طور ویژه به این بخش توجه نکرده است، و حتی گزینه های میان رده این شرکت در انتهای طیف قیمتی قرار دارند.

تنها آیفون نسبتا مالی که می توانید در سال 2023 خریداری کنید، آیفون SE 3 (2022) است که اکنون تقریبا یک سال از عمر آن می گذرد. از نظر فنی، می توان آیفون 13 مینی را نیز یک آیفون سطح پایه در نظر گرفت، اما کوچک ترین گوشی های اپل (حداقل در حال حاضر) در سال 2022 حذف شد، زمانی که عملا با آیفون 14 پلاس جایگزین شد.

اکنون، به نظر می رسد اپل در حال کنار گذاشتن بیشتر بخش گوشی های هوشمند میان رده است. به گفته بعضی منابع، از جمله مینگ چی کو، تحلیلگر برجسته اپل، اپل یا فراوری نسخه بعدی آیفون SE را به تعویق می اندازد یا به طور کلی خط فراوری آن را حذف می نماید.

جای تعجب نیست که اپل تاکید بیشتری بر مدل های فوق العاده Pro خود دارد؛ چرا که نه تنها سود بیشتری به همراه دارند، بلکه مدل هایی هستند که مشتری های بیشتری هم دارند.

با این حال، هر دو آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرومکس گوشی های بسیار گران قیمتی هستند. اپل سهم بازار چشمگیری در بخش گوشی های 1000+ دلاری دارد، اما این به سختی به این معنی است که این شرکت کوپرتینویی باید بقیه را بدون رقیب رها کند.

در ادامه، استدلال های خود را در خصوص اینکه چرا بی توجهی به سری آیفون SE حرکت بدی از سوی اپل است و چرا فکر می کنم غول های فناوری آمریکایی باید بیشتر به گوشی های هوشمند مقرون به صرفه تر خود توجه نمایند، ارائه خواهم کرد.

اجازه دهید با اشاره به موارد بدیهی آغاز کنیم. پس از توقف احتمالی فراوری آیفون SE، قیمت گوشی های هوشمند اپل برای مدل های وانیلی حدود 799 دلار خواهد بود. حذف یک نسخه کوچک باعث افزایش قیمت اولیه می گردد. این بدان معناست که اپل در عمل هیچ فشاری بر بخش عمده ای از بازار گوشی های هوشمند وارد نخواهد نمود.

این به دو علت مشکل ساز است. اولا، رقابت همواره چیز خوبی است. حضور اپل در بازار گوشی های هوشمند میان رده بدون شک فراورینمایندگانی مانند گوگل و سامسونگ را تشویق می نماید تا محصولات میان رده خود را تقویت نمایند. برعکس، غیبت شرکت کوپرتینویی به اندروید اجازه می دهد تا در این بخش بازار سلطنت کند.

ثانیا، قرار دادن کاربران بالقوه اپل در موقعیتی که باید برای ورود و یا ماندن در سیستم اپل بیش از 800 دلار بپردازند، چندان ایده خوبی نیست. به خصوص زمانی که این شرکت کوپرتینویی به طور فزاینده ای خدمات و عایدی حاصل از آن ها را در اولویت خود قرار می دهد.

علاوه بر این، اپل به طور سیستماتیک مانع جذابیت آیفون های مقرون به صرفه تر خود شده است، چه به وسیله استفاده از مواد با کیفیت پایین تر و چه به خاطر استفاده از چیپست های قدیمی. علت بزرگی که چرا آیفون های غیر پرو از موفقیت تجاری نسبتا کمتری برخوردار هستند، این واقعیت است که اپل آشکارا از آن ها غافل است.

این موضوع تا حد زیادی قابل درک است؛ اپل می خواهد آیفون های 1000 دلاری بیشتری بفروشد. با این حال، چیزی که من نمی توانم درک کنم، این است که چرا اپل ظاهرا از فروش آیفون های وانیلی ناراحت است و چرا این اعداد را به عنوان نشانه ای در نظر می گیرد که کاربران تمایلی به خرید آیفون های غیر پرو ندارند.

بر اساس گزارش ها، علت اصلی تصمیم به تاخیر یا لغو فراوری آیفون SE 4، فروش ضعیف آیفون های پایین رده است. در اصل، پاسخ اپل به یک مشکل خودساخته این است که بازار را به کلی کنار بگذارد.

نکته جالب تر تصمیم اپل برای تقویت جذابیت آیفون های وانیلی با در نظر گرفتن افزایش قیمت برای گوشی های حرفه ای در امسال است. این، همراه با این واقعیت که طبق گزارش ها اپل شکاف بین آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرومکس (که می توان آن را آیفون 15 اولترا نامید) را افزایش می دهد، منجر به یک مدل قیمت گذاری مرزی غارتگرانه می گردد.

اپل 1100 دلار + برای فناوری نوتر از شما دریافت می نماید، اما اگر واقعا نوترین و برترین ها را می خواهید، باید حتی بیشتر هزینه کنید. علاوه بر این، کمترین هزینه ای که می توانید خرج کنید 800 دلار است، دقیقا برای حداقل ها. صادقانه بگویم، من معتقدم جایی برای حد وسط وجود دارد.

اجازه دهید به معضل اصلی بازگردیم، یعنی اینکه آیا لغو فراوری آیفون SE 4، ظاهرا به علت نگرانی در خصوص عملکرد تجاری آن، ایده بدی است یا خیر. برای ارزیابی این دیدگاه، اجازه دهید نگاهی به آیفون SE فعلی بیندازیم.

آیفون SE فعلی در واقع دارای یک فناوری نسبتا چشمگیر است. اولا عملکردش خوب است، ثانیا، جمع و جور است، که به آن امتیاز فروش منحصر به فردی در دریایی از گوشی های هوشمند 6.1 اینچی می دهد.

در واقع، تنها نقص آشکار دستگاه طراحی بسیار قدیمی آن است. آیفون SE (2022) تقریبا به مقدار یک دهه قدیمی به نظر می رسد. از نظر تئوری، ظاهر آیفون 8 را که در سال 2017 عرضه شد وام گرفته است، اما ظاهر خارجی آن تفاوت چندانی با آیفون 6 که در سال 2014 عرضه شد، ندارد.

مسلما، این قاب های ضخیم در سال 2023، زمانی که می توانید یک گوشی هوشمند تقریبا بدون حاشیه را با قیمت 200 دلار خریداری کنید، ناراحت نماینده است. اما این موضوعی بود که اگر شایعات مربوط به طراحی مجدد آیفون SE در سال 2024 صحت داشته باشند، به آن رسیدگی می گردد.

آیفون SE 4 احتمالا شبیه آیفون XR باشد؛ دستگاهی با نسبت صفحه نمایش به بدنه و لبه های بسیار بهتر. طبق گزارش های متعدد، کل سری آیفون 15 به فرم جزیره دینامیک تغییر خواهد نمود. این بدان معناست که همه نوترین گوشی های هوشمند اپل به راحتی از نسل های قبلی خود قابل تشخیص خواهند بود. این به شرکت کوپرتینویی این امکان را می داد که طراحی جزیره دینامیک را بازیافت کند و از آن در آیفون SE استفاده کند، بدون اینکه تهدیدی برای فروش مدل های نو آیفون وانیلی باشد.

اساسا، تمام مدل های نو آیفون در سال 2024 دارای جزیره دینامیک خواهند بود، در حالی که بریدگی 7 ساله برای گزینه گوشی مدل پایه در نظر گرفته شده است. آیفون SE همچنان به طور قطعی چندان پیشرفته به نظر نمی رسد، اما کاربران همچنان احساس می نمایند که از یک گوشی هوشمند متعلق به این دهه استفاده می نمایند.

به طور خلاصه، تفاوت بصری بین آیفون SE و آیفون های ممتاز حفظ می گردد، اما اولی یک مزیت بسیار مورد احتیاج را به دست می آورد. این امر می تواند آیفون SE را به یک آیفون سطح پایه واقعی تبدیل کند، آیفونی که اپل به شدت به آن احتیاج دارد.

آیفون مهم ترین محصول اپل است و انتظار از کاربران برای پرداخت بیش از 800 دلار فقط برای وارد شدن به دنیای اپل چندان منطقی نیست. گزینه های سطح پایه واقعا ضروری هستند. به عنوان مثال، وقتی تمام خانواده شما در زیست بوم اپل هستند و می خواهید برای

همواره گزینه خرید یک دستگاه قدیمی یا کارکرده وجود دارد، اما این پول لزوما مستقیما به حساب بانکی اپل نمی رود، به خصوص زمانی که اپل معمولا فراوری آیفون های قدیمی خود را متوقف می نماید.

اپل با امتناع از ارائه یک آیفون رده پایین رضایت بخش، بازار کوچک، اما قابل توجهی را از دست داده است. علاوه بر این، اولین آیفون SE می تواند متعاقبا با یک مدل پرو جایگزین گردد. گفتنی است که اپل در حال حاضر دستگاه های ابتدایی خوبی را در سایر دسته بندی های محصولات ارائه می دهد؛ به عنوان مثال، آی پد وانیلی فعلی (2022) که به تازگی بازطراحی شده و آخرین اپل واچ SE.

اگر این روش برای آی پد و اپل واچ جواب می دهد، چرا برای آیفون جواب نمی دهد؟ به هر حال، میلیون ها نفر همواره مایل به خرید آیفون های پرمیوم اپل هستند، صرف نظر از اینکه یک گزینه سطح پایه خوب وجود دارد یا خیر. اما اپل تنها با نادیده گرفتن کامل بازار گوشی های هوشمند مقرون به صرفه قیمت، ضرر می نماید. عایدیی خارج از بخش 1000 دلاری وجود دارد، و دلایل زیادی وجود دارد که چرا واگذار کردن کاربران گوشی های میان رده به بازار اندروید، می تواند در دراز مدت مشکل ساز گردد. امیدواریم اپل مسیر خود را تغییر دهد.

منبع: فرارو

به "آیفون های مقرون به صرفه قیمت از بازار حذف می شوند؟، چرا اپل نباید فراوری گوشی های SE را متوقف کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون های مقرون به صرفه قیمت از بازار حذف می شوند؟، چرا اپل نباید فراوری گوشی های SE را متوقف کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید