یک شایعه عجیب از بهره گیری هواوی P60 از تراشه 14 نانومتری خبر می دهد

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، به علت تحریم های ایالات متحده آمریکا، هواوی در مقایسه با دوران اوج خود سقوط عجیبی را تجربه نموده است. همین چند سال قبل، این شرکت در آستانه تبدیل شدن به بزرگ ترین سازنده گوشی های دنیا بود ولی در سال 2019 بعد از شروع تحریم ها، سقوط همه جانبه آن شروع شد.

یک شایعه عجیب از بهره گیری هواوی P60 از تراشه 14 نانومتری خبر می دهد

در ابتدا این شرکت فقط دسترسی به نرم افزارهای آمریکایی مانند سرویس های موبایل گوگل را از دست داد ولی در ادامه، دولت آمریکا بیان کرد که هواوی دیگر حق استفاده از فناوری های آمریکایی برای ساخت تراشه ها را ندارد. به علت همین فشارهای فزاینده، هواوی در نهایت برند آخر را با دریافت حدود 15 میلیارد دلار به فروش رساند.

هواوی حالا دیگر نه تنها نمی تواند تراشه های پیشرفته فراوری کند، بلکه امکان خرید تراشه های 5G را هم از دست داده است. به همین دلیل سال گذشته هواوی P50 با نسخه 4G چیپست اسنپدراگون 888 عرضه شد. این یک چیپست 5 نانومتری محسوب می گردد و هرچقدر عدد مربوط به فناوری ساخت پایین تر باشد، به معنای تعبیه تعداد بیشتری ترانزیستور در فضای تراشه است.

حالا یکی از افشاگران چینی شایعه عجیبی را در خصوص گوشی های سری هواوی P60 مطرح نموده که قرار است در سال 2023 راهی بازار شوند. به گفته این افشاگر، هواوی میخواهد از تراشه 14 نانومتری کایرین 9100 برای این گوشی های پرچم دار استفاده کند. این افشاگر مدعی شده که اگرچه تراشه موردنظر از نوع 14 نانومتری محسوب می گردد، اما قابل مقایسه با تراشه های 5 نانومتری خواهد بود.

باید بگوییم هرچقدر معماری و طراحی تراشه هم عالی باشد، یک تراشه 14 نانومتری نمی تواند در برابر مدل 5 نانومتری عرض اندام کند. برای مقایسه می توانیم به تراشه A9 استفاده شده برای آیفون 6S اشاره کنیم که مبتنی بر فناوری 14 نانومتری بود و از 2 میلیارد ترانزیستور بهره می برد. از طرف دیگر تراشه 5 نانومتری A15 دارای 15 میلیارد ترانزیستور است.

بعلاوه بر اساس شایعات منتشر شده، هواوی میخواهد ماه آینده از گوشی های پرچم دار سری میت 50 رونمایی کند. هواوی روزی روزگاری هر ساله از دو سری پرچم دار میت و P رونمایی کرد ولی حالا به خاطر تحریم ها، هر سال فقط یکی از این خانواده ها از راه می رسند. گفته می گردد هواوی میت 50 پرو با نسخه 4G اسنپدراگون 8 پلاس نسل از راه می رسد و مدل استاندارد با نسخه 4G اسنپدراگون 8 نسل 1 معرفی می گردد. برای مدل RS هم ظاهرا تراشه کایرین 9000S در نظر گرفته شده است.

برای اینکه فرایند سقوط هواوی را بهتر درک کنید، باید بگوییم که این شرکت در سال 2019 حدود 241 میلیون گوشی را راهی بازار کرد ولی در سال گذشته آمار فروش گوشی های این شرکت فقط 35 میلیون واحد بوده است. تا زمانی که تحریم های آمریکا لغو نگردد، هواوی هیچ شانسی برای موفقیت در بازار موبایل ندارد و با توجه به سیاست های دولت بایدن، به نظر می رسد این تحریم ها لغو نخواهند شد. به همین دلیل باید ببینیم مدیران هواوی چه زمانی شکست را می پذیرند و به طور کامل از بازار موبایل خارج می شوند.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "یک شایعه عجیب از بهره گیری هواوی P60 از تراشه 14 نانومتری خبر می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک شایعه عجیب از بهره گیری هواوی P60 از تراشه 14 نانومتری خبر می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید