ارسال 600 هزار کیت آزمایش کرونا از کره جنوبی به آمریکا

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، یکی از مقامات سئول امروز (دوشنبه) اظهار داشت، به دنبال درخواست رئیس جمهور آمریکا، کره جنوبی میخواهد روز سه شنبه در نخستین محموله، 600 هزار کیت آزمایش ویروس کرونا به آمریکا ارسال کند.

ارسال 600 هزار کیت آزمایش کرونا از کره جنوبی به آمریکا

به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در جریان تماس تلفنی 25 مارس با مون جائه- این، همتای کره جنوبی اش این درخواست را بیان نمود، چرا که آمریکا در بسیاری از ایالت هایش با شیوع بسیار سریع ویروس کرونا دست و پنجه نرم می نماید.

این مقام کره جنوبی که خواست نامش فاش نشود، گفت: یکی از هواپیماهای باری آژانس فدرال مدیریت بحران آمریکا که حامل این محموله است قرار است ساعت 22:30 روز سه شنبه (13:30 به وقت گرینویچ) سئول را ترک کند.

وی اضافه کرد: نخستین محموله به دولت آمریکا تحویل داده خواهد شد و هزینه آن توسط دولت آمریکا پرداخت خواهد شد. 150 هزار کیت آزمایشی دیگر نیز در آینده نزدیک به آمریکا صادر خواهد شد.

مقام مذکور در ادامه گفت: کیت های واکنش زنجیره ای پلیمراز (PCR) از سه کمپانی تهیه می شوند که ماه گذشته تاییدیه لازم را از سازمان غذا و دارو آمریکا برای صادر کردن این کیت ها به آمریکا به دست آوردند.

این مقام از عنوان کردن نام دو کمپانی که محموله روز سه شنبه را فراهم می نمایند، امتناع کرد.

با این حال یک منبع مطلع که خواست نامش فاش نشود گفت، یکی از این کمپانی ها، کمپانی مراقبت بهداشتی اوسانگ است که 300 هزار کیت آزمایشی را تامین خواهد نمود.

این در حالی است که وزارت امور خارجه کره جنوبی هنوز در این باره هیچ اظهارنظری نکرده است.،ایسنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

به "ارسال 600 هزار کیت آزمایش کرونا از کره جنوبی به آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارسال 600 هزار کیت آزمایش کرونا از کره جنوبی به آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید