اعترافات، مارچلو بیلسا

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، سرمربی آرژانتینی با رفتارهای عجیبش همه را متعجب می کند و گاهی جملات دور از انتظاری بر زبان می آورد.

اعترافات، مارچلو بیلسا

به گزارش وبلاگ تکنولوپ و به نقل از مارکا، به مارچلو بیلسا لقب دیوانه داده اند. خیلی از رفتارهای سرمربی آرژانتینی نشان دهنده این لقب است. بیلسا مربی باهوشی است که کلاس و ویژگی های خاص خود را دارد و همیشه هر جایی که برود یک حفره ایجاد می کند.

سفر معنوی

بیلسا زمانی که تیم ملی آرژانتین را ترک کرد تصمیم گرفت استراحت کند و به مدیتیشن روی آورد. او در این رابطه به گاستون گائودیو (تنیسور بازنشسته) گفت: همه چیز را به روی خودم بستم. کتاب هایی که می خواستم بخوانم را با خودم بردم. بدون تلفن و تلویزیون بودم اما تنها سه ماه طول کشید چون شروع کردم با خود حرف زدن و پاسخ دادن. داشتم کاملا دیوانه می شدم.

سوال دیوانه کننده

یکی دیگر از داستان های مشهور سرمربی آرژانتینی در سال 1996 رخ داد. بیلسا در جریان یورو انگلیس با خورخه والدانو روبه رو شد و با او مکالمه ای داشت. سرمربی لیدزیونایتد از والدانو پرسید: پس از شکست در یک بازی تا به حال به خودکشی فکر کرده ای؟

خود را محکوم کردن

بیلسا گفت: خودم را به خشونت محکوم کردم اما یک کلاهبرداری و دزدی بود. این اتفاق در تابستان 2012 رخ داد، زمانی که او هدایت اتلتیک بیلبائو را بر عهده داست. سرمربی آرژانتینی از کار یکی از کارکنان تاسیسات لساما ناراضی بود و این موضوع خشمگینش کرد.

بیلسا در این رابطه اظهار کرد: زمانی که یک شنبه به آن جا رفتم تنها نگاهی به نحوه انجام کارها انداختم. من آن را بد دانستم چون بد انجام داده بودند. این موضوع روی من تاثیر گذاشت. آن شخص را گرفتم و با زور بیرونش کردم. من به این مرد احترام نگذاشتم چون کارش را بد انجام داده بود و خودش از آن آگاه بود. زمانی که از آن جا خارج شد من را به کتک زدن محکوم کرد. هیچ شکایتی به پلیس نکرد اما شرکتی که کار می کرد یا باشگاه را تحت فشار قرار داد تا من این کار را انجام دهم.

بدون لباس

مارک گونسالس، یکی از بازیکنان تیم ملی فوتبال شیلی گفت: پس از شکست برابر اکوادور بیلسا با عصبانیت وارد رختکن شد و با کسی صحبت نکرد. او به سالن کناری رفت که درش باز بود. ما ناگهان وارد اتفاق شدیم و دیدیم که لباسی بر تن ندارد و روی یک تخت دراز کشیده است. نیم ساعت در آن جا بود.

فرستادن یک جاسوس

بیلسا حریفانش را با جزییات بررسی می کند اما این بار دستش رو شد. سرمربی لیدزیونایتد تصمیم گرفت پیش از دیدار برابر دربی کانتی به تاسیسات این باشگاه یک جاسوس بفرستد. او می خواست بداند تیم حریف چگونه خود را برای بازی آماده می کند. با این حال باشگاه متوجه شد و از سرمربی آرژانتینی شکایت کرد. مارچلو هم چنین گفت که از سرمربیان برای جاسوسی دیگر تیم های چمپیون شیپ استفاده کرده است. لیدز با جریمه 230 هزار یورویی روبه رو شد که بیلسا از پول خود آن را پرداخت کرد.

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال شیلی در این رابطه اظهار کرد: من مسوول این اتفاق هستم. اهمیتی ندارد که فکر می کردم این کار قانونی است یا غیرقانونی، درست است یا نادرست، برای من کافی است که فرانک لمپارد و باشگاه دربی کانتی ناراحت شدند چون من به درستی رفتار نکردم.

غرق در مطالعه

مارچلو خیلی خوب برای هر بازی، هر تمرین آماده می شود و جزییات را در نظر می گیرد. خیلی در رابطه با کاری که می خواهد انجام دهد مطالعه می کند و به هر بخشی که به فوتبال مربوط است می پردازد. پیش از پیوستن به اتلتیک هم این کار را انجام داد. سرمربی آرژانتینی گفت: هر یک از 42 بازی را دو بار تماشا کردم تا بتوانم به جزییات دست یابم. عکس ها را نیز به آن ها پیوست کردم تا به شناخت عمیقی از هر یک از بازیکنان داشته باشم. می خواستم بدانم با چه کسی می خواهم احوالپرسی کنم و دست بدهم.

آشغال جمع کردن

هوشمندی و دیوانگی را می توان در سرمربی آرژانتینی دید. یک روز بیلسا تصمیم گرفت به بازیکنان لیدز دستور بدهد برای سه ساعت آشغال های خیابان های نزدیک به کمپ باشگاه را جمع کنند. او می خواست شاگردانش درک کنند که یک هوادار چقدر زحمت می کشد تا بلیت بازی را بخرد و بتواند بازی شان را در ورزشگاه تماشا کند.

استعفا

برای سرمربی آرژانتینی کنار گذاشتن تیم تحت هدایتش آسان است. اگر فکر می کرد که دورانش در یک تیم به سر آمده است آن جا را ترک می کرد. این کار را با مارسی کرد و از این تیم در هفته نخست دومین سال مربیگری اش جدا شد. در لاتزیو هم فرصت هدایت در یک بازی هم به او نرسید! او دو روز پس از رسمی شدن قراردادش با تیم ایتالیایی تصمیم گرفت آن جا را ترک کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اعترافات، مارچلو بیلسا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعترافات، مارچلو بیلسا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید