اعطای نشان درجه دو هنری به نویسنده ابهری

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در زنجان، مراسم رونمایی از کتاب سنگ سرنوشت در شهرستان ابهر برگزار گردید.

اعطای نشان درجه دو هنری به نویسنده ابهری

این کتاب نوشته سعید بداغی از نویسندگان پیشکسوت ابهری و محتوای آن شامل داستان های کوتاهی است که گاه با نکته های اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی همراه است و به فراخور محتوای متون، اشعار فارسی و ترکی با گویش ابهری داستان ها را همراهی می نماید.

سنگ سرنوشت پنجمین کتاب سعید بداغی است و وی پیش از این چهار کتاب با عناوین یادماندگار، کهن یادگار، در سوگ نارون و پرواز بی بازگشت به چاپ رسانده است.

در راستای بزرگداشت این نویسنده ابهری، مراسم رونمایی از کتاب سنگ سرنوشت برگزار و با حضور مسئولان و پیشکسوتان فرهنگ و ادب، به پاس 6 دهه فعالیت فرهنگی و هنری، درجه 2 هنری به سعید بداغی، شاعر ابهری اعطا شد.

سعید بداغی نویسنده این کتاب در این مراسم گفت: سنگ سرنوشت داستان های مستند و کوتاهی که گویای فرهنگ شهر همراه با تلخی و شیرینی زندگی است که به نگارش درآمده است.

وی با اشاره به نقش نویسندگان بومی در شکل گیری فرهنگ بومی منطقه بیان نمود: اگر قلم و نویسندگی نبود، بشر نمی توانست با علامات و راز و رمزها آنچه که در فکر خود می گذرد را بر رخسار کاغذ نقش بندد که همین امر هم رمز ماندگاری اندیشه های گذشتگان به ویژه گفتارهای ارزنده انبیا و اولیا الهی است.

این نویسنده ضمن تأکید بر حمایت از نویسندگان در راستای چاپ آثار خود اضافه نمود: ظرفیت های بسیار زیادی در شهرستان ابهر داریم که از جمله آنها اهالی قلم هستند و می توانند در ارتقاء شرایط شهرستان موثر باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان هم در این مراسم گفت: استان زنجان دارای مفاخر بسیاری است که در حوزه های مختلف فعال هستند.

محمدربیع احمدخانی با اشاره به افزایش اعضای صندوق اعتباری هنرمندان در استان توضیح داد: با توجه به شرایط کرونایی و سختی که هنرمندان با آن روبرو شده اند، پوشش حمایتی گسترده ای در نظر گرفتیم تا از هنرمندان استان حمایت لازم صورت گیرد.

وی بعلاوه از فعالیت اصحاب فرهنگ و هنر در شهرستان اطلاع داد و گفت: حضور و فعالیت ارزشمند هنرمندان در معیار ملی و بین المللی، شهرستان ابهر را در موقعیت ممتازی قرار داده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان سعید بداغی نویسنده ابهری را یکی از مفاخر شهرستان ابهر اسم کرد و اضافه نمود: در میان بزرگان فرهنگی و هنری این دیا، بدون تردید استاد سعید بداغی یکی از چهره هایی است که صندلی ویژه ای نسبت به باقی بزرگواران دارد.

وی اضافه نمود: فعالیت مستمر و خالصانه این نویسنده ابهری در قالب یک کنشگر فرهنگی و ادبی و سال ها تحصیل و تدریس در کنار خصوصیاتی چون فروتنی و خضوع، دوری از سِمت و اسم و کوشش وی را به نماد فرهنگی این دیار تبدیل نموده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "اعطای نشان درجه دو هنری به نویسنده ابهری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعطای نشان درجه دو هنری به نویسنده ابهری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید