امیر قلعه نویی علیه معادله پرسپولیس و استقلال؟

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، چند سالی از حضور باشگاه گل گهر سیرجان در لیگ برتر فوتبال کشورمان می گذرد و این تیم در طول این سال ها بدون حاشیه کارش را در سطح حرفه ای فوتبال ادامه داده است. در طول این سال ها از حضور مربیانی، چون بگوویچ، مجید جلالی و امیر قلعه نویی بهره برده و توانسته است به تداوم حضور خود در این رقابت ها، قوام بیشتری ببخشد.

امیر قلعه نویی علیه معادله پرسپولیس و استقلال؟

باشگاه گل گهر با مدیریت منطقی و حمایت های مالی خوب توانسته شرایط نرمالی را در این رقابت ها سپری کند. این باشگاه در اولین حضور خود رده بهتری از دهمی کسب نکرد، اما هر چقدر تجربه این باشگاه در سطح حرفه ای فوتبال بیشتر شد، توانست نتایج بهتری را هم کسب کند. سیرجانی ها در دو سال گذشته برای رسیدن به اهداف شان به امیر قلعه نویی اعتماد کرده و هدایت تیم شان را به ژنرال آبی ها سپرده اند؛ موضوعی که شاید خوشایند برخی ها هم نبود، اما حضور قلعه نویی در گل گهر، این تیم را کاملاً متحول کرد و اگر سال گذشته برخی اتفاقات برای این تیم رخ نمی داد، در همان سال اول حضور امیر قلعه نویی، گل گهر می توانست به آنچه که دنبالش بود، برسد.

از طرف دیگر امیر قلعه نویی که حالا حضورش در گل گهر با برنامه تر پیش می رود، چند سالی است که نتوانسته در این رقابت ها خودی نشان دهد و بعد از سال های موفقیت اش در استقلال و البته تا حدودی در تراکتور، حالا در پی انتها دادن به ناکامی هایش است. قلعه نویی آگاهانه تیمی را انتخاب کرده است که بتواند بدون حاشیه و با ساختن تیمی در حد قهرمانی، به ناکامی هایش انتها دهد. در فصل گذشته این رقابت ها، قلعه نویی و تیمش خیلی به آنچه که در سر داشتند، نزدیک شده بودند و می توانستند در همان فصل بالاتر از همه تیم ها قرار بگیرند، اما یک اتفاق پیش بینی نشده، آن ها را با شکست روبرو کرد.

بعد از کسر امتیاز از گل گهر، پیش بینی ها از سقوط گل گهر در جدول رده بندی حکایت می کرد، اما تیم قلعه نویی توانست همچنان پا به پای مدعیان پیش برود، که به دلیل فرصت کم گل گهر از رسیدن به صدر بازماند. حالا این تیم در فصل پیش رو، شرایط بهتری را تجربه می کند. گل گهر در 5 بازی گذشته نشان داده که خیلی جدی می توان روی این تیم برای قهرمانی حساب باز کرد. روند گل گهر در مصاف با رقبا، بخوبی از رشد این تیم و تکمیل شدن پازل برنامه های قلعه نویی حکایت دارد. گل گهر در اولین هفته بازی ها به مصاف تراکتور رفت و توانست این تیم را با شکست از پیش رو بردارد. سه بازی متوالی این تیم در برابر مس رفسنجان، سپاهان و مس کرمان با تساوی به انتها رسید، اما در دو بازی در هفته های پنجم و ششم، گل گهر حریفانی، چون ملوان و پیکان را از پیش رو برداشت تا نشان دهد برنامه مفصلی برای بازی ها دارد و با این نتایج در رده دوم جدول و بالاتر از تیم هایی مثل استقلال، سپاهان، فولاد و... قرار گرفت.

گل گهر حالا با دو امتیاز فاصله از صدر جدول قرار گرفته و اگر بتواند در هفته های آینده این دو امتیاز را جبران کند و به صدر جدول برسد، جدا کردن آن ها و امیر قلعه نویی از صدر جدول، کار سختی خواهد بود که از عهده مدعیان برنخواهد آمد.

این روی خوشبینانه و نزدیک به واقعیت شرایط تیم گل گهر سیرجان است که البته بازی ها و نحوه آماده سازی این تیم از نظر فنی و مسائل حاشیه ای، این را نشان می دهد که آن ها برای قهرمانی آماده می شوند، اما این قضیه روی دیگری هم دارد که نباید از آن غافل شد؛ امیر قلعه نویی معمولاً در سال های اخیر تیم های خوبی را راهی لیگ برتر کرده است، از تراکتور گرفته تا ذوب آهن، سپاهان و... همگی شرایط ایده آلی برای صدرنشینی داشتند، اما این سرمربی چند سالی است که با ناکامی روبه رو می شود و ممکن است این اتفاق در گل گهر سیرجان نیز تکرار شود و ژنرال آبی ها همچنان با وجود نتایج خوب نتواند به آنچه که در طول این سال ها در پی آن با تراکتور، سپاهان، ذوب آهن و... بوده است، دست پیدا کند.

ایران ورزشی

منبع: فرارو

به "امیر قلعه نویی علیه معادله پرسپولیس و استقلال؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیر قلعه نویی علیه معادله پرسپولیس و استقلال؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید