انفجار کپسول گاز در محدوده میدان نقش دنیا

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان با اشاره به حادثه انفجار کپسول گاز در محدوده نقش دنیا، از عدم وارد شدن خسارت به این میراث دنیای اطلاع داد.

انفجار کپسول گاز در محدوده میدان نقش دنیا

مرکز اورژانس استان اصفهان از انفجار یک کپسول گاز در سرای مخلص میدان نقش دنیا در ظهر روز دوشنبه بیستم بهمن ماه اطلاع داد. این حادثه که چهار مصدوم برجای گذاشت، در ساعت 13 و چهار دقیقه به مرکز اورژانس تهران اطلاع داده شد.

ناصر طاهری، معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان در این رابطه اذعان داشت:

با توجه به پیگیری ها آگاه شدیم که این انفجار نه در سرای مخلص بلکه در حیاط سرای منجم اتفاق افتاده است.

طاهری در مورد عدم خسارت تخریبی و آسیب به بنای تاریخی میدان، بازار یا واحدهای تجاری سرا منجم اطمینان داد و اضافه نمود:

متأسفانه چهار نفر مصدوم شده اند که آن ها نیز تحت درمان قرار دارند.

در تاریخ 30 دی ماه امسال، محسن گلابی، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در مصاحبه ای از وجود خطرات در محدوده بازار بزرگ اصفهان اطلاع داده بود. وی با اشاره به برگزاری چندین جلسه با هدف ایمن سازی این بازار، بر لزوم مشارکت دستگاه های مختلف دستگاه های خدمات رسان برای افزایش ایمنی بازار بزرگ اصفهان تاکید نمود و اضافه نمود:

اداره کل میراث فرهنگی استان که متولی اصلی بازار بزرگ اصفهان است خواسته ایم نقاطی در اختیار ما قرار دهند تا بتوانیم در طول 8 کیلومتر بازار، 8 ایستگاه دایر کنیم و در شرایط اضطراری و زمانی که نمی توانیم وارد بازار شویم، بلافاصله نیروهای امدادی این ایستگاه ها را به محل حادثه اعزام کنیم.

محسن گلابی علاوه بر اشاره به نگرانی ها در مورد عدم ایمنی بازار اصفهان، از استفاده کارگاه ها و تیمچه های اطراف بازار از کپسول های گاز و مواد شیمیایی ابراز نگرانی کرد و اضافه نمود:

در اطراف بازار نیز منازل مسکونی و قدیمی تغییر کاربری داده شده و به صورت انبارهایی درآمده اند که مملو از کالا است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به عدم امکان عبور و مرور خودروهای آتش نشانی در معابر باریک محدوده بازار اصفهان، اذعان کرد:

همه این موارد باعث نگرانی ما می گردد؛ چراکه اگر انباری با موادی که درجه اشتعال بالا دارد، در معبر قدیمی باریک در پشت بازار دچار حریق گردد مسائل فراوانی ایجاد می نماید.

گلابی با تاکید بر اهمیت ایمنی بازار بزرگ اصفهان نسبت به اقدام استاندار، شهردار و دادستان اصفهان ابراز امیدواری کرد.

میدان نقش دنیا یکی از مهم ترین جاهای دیدنی اصفهان محسوب می گردد که در لیست میراث دنیای یونسکو به ثبت رسیده است. بر همین اساس، لزوم توجه همه دستگاه های متولی برای حفظ امنیت و حراست از این مکان تاریخی احساس می گردد.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا

به "انفجار کپسول گاز در محدوده میدان نقش دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انفجار کپسول گاز در محدوده میدان نقش دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید