بازی Baldurs Gate 3 به کنسول های ایکس باکس می آید؛ ولی با یک تغییر

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، بازی دروازه بالدور 3 (Baldurs Gate 3) چندی پیش روی پلتفرم کامپیوتر عرضه شد و توانست موفقیت بسیار خوبی کسب کند. به حدی که این بازی یکی از برترین عناوین نقش آفرینی در تاریخ بوده و حتی یکی از برترین بازی های ساخته شده روی پلتفرم کامپیوتر است. با توجه به موفقیت دروازه بالدور 3 هواداران این بازی روی کنسول ها نیز افزایش پیدا نموده است. به همین علت افراد زیادی منتظر عرضه آن روی پلی استیشن و ایکس باکس هستند.

بازی Baldurs Gate 3 به کنسول های ایکس باکس می آید؛ ولی با یک تغییر

بازی دروازه بالدور 3 در تاریخ 15 شهریور (6 سپتامبر) برای کنسول پلی استیشن 5 عرضه می گردد. با این حال در این مدت اشاره ای به عرضه این بازی برای پلتفرم ایکس باکس نشده بود. به همین علت کاربران ایکس باکس نگران بودند که این بازی برای کنسول های مایکروسافت عرضه نگردد و تنها برای پلی استیشن در دسترس باشد.

خوشبختانه اینگونه نیست. طبق گفت و گویی که میان مدیر ارشد شرکت لارین (Larian) و فیل اسپنسر (Phil Spencer) اجرا شده، این بازی برای کنسول های ایکس باکس هم عرضه خواهد شد ولی کمی تغییر خواهد داشت. مشکل اصلی عرضه دروازه بالدور 3 برای ایکس باکس در اصل در خصوص کنسول سری اس بود.

کنسول ایکس باکس سری اس به طور کلی نسبت به دو کنسول سری ایکس و پلی استیشن 5 قدرت کمتری دارد. در نتیجه شرکت های سازنده باید عناوین خود را برای این کنسول بسیار بهینه نمایند. با توجه به اینکه بازی دروازه بالدور 3 یکی از عناوین بسیار گسترده و بزرگ در سبک نقش آفرینی است، منطقی است که حجم زیادی داشته باشد. از طرفی با توجه به ساختار آن یک بازی بسیار گسترده بوده که اجرای آن برای قوی ترین کامپیوترها هم کمی چالش برانگیز است. البته شرکت سازنده این بازی را برای کامپیوتر بسیار بهینه نموده است.

مشکل اصلی سری اس در بخش همکاری (Co-Op) به شکل اسپلیت اسکرین (Split Screen) بود. در این حالت کاربران مختلف می توانستند این بازی را در کنار یکدیگر روی یک صفحه نمایش تجربه نمایند که یک تجربه بسیار خاص و لذت بخش است. حال اینطور که به نظر می رسد کنسول سری اس توانایی اجرای این حالت را ندارد.

حال اینطور که به نظر می رسد شرکت لارین تصمیم گرفته که این بخش را ه طور کامل کنار بگذارد. با این وجود که در گذشته اعلام نموده بود بخش چند نفره اسپلیت اسکرین یک بخش الزامی است. مدیر ارشد شرکت لارین در یک مصاحبه به طور کامل این موضوع را شرح داد:

هنوز تاریخ عرضه رسمی برای نسخه ایکس باکس اعلام نشده اما وقتی این مشکل حل گردد، دروازه بالدور 3 به زودی برای کنسول های سری اس و ایکس هم در دسترس خواهد بود. حضور سیستم کراس سیو (Cross Save) یک نکته بسیار مثبت برای کاربران استیم و ایکس باکس است. به علت اینکه با استفاده از آن کاربران می توانند بازی را تا یک قسمت پیش برده و پس از آن در پلتفرم دیگر از همان قسمت ادامه دهند.

کنسول سری اس در این موارد ناتوانی خود را به طور کامل نشان می دهد. این کنسول نزدیک به 10 گیگابایت رم داشته که در دنیای گیمینگ امروزی کمی کم به نظر می رسد. البته این قدرت سری اس برای اجرای عناوین بازی در رزولوشن 1080p بسیار خوب و کافی است ولی در رزولوشن های بالاتر این کنسول کمی با مشکل روبرو است.

سری اس با قیمت خوبی که دارد مورد استقبال افراد بسیار زیادی قرار گرفته است. به همین علت مایکروسافت نیز روی آن سرمایه گذاری نموده و مسئله ای با فشار آوردن به شرکت های گیمینگ برای بهینه کردن عناوین خود برای این کنسول ندارد. در اصل با توجه به استقبال خوب هواداران از کنسول سری اس به نفع شرکت های سازنده است تا عناوین خود را به شکلی بسازنده که روی آن اجرا شوند.

منبع: Eurogamer

منبع: دیجیکالا مگ

به "بازی Baldurs Gate 3 به کنسول های ایکس باکس می آید؛ ولی با یک تغییر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازی Baldurs Gate 3 به کنسول های ایکس باکس می آید؛ ولی با یک تغییر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید