تاکید مرکل بر لزوم تمدید قرنطینه سراسری، ضربه مهلک کرونا به صنعت توریسم آلمان

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، صدر اعظم آلمان با توجه به شرایط کرونایی کشور بر لزوم تمدید قرنطینه سراسری تا خاتمه ماه جاری میلادی تاکید کرده و بحران کرونا هم تعداد گردشگر های داخلی و خارجی در این کشور را به شدت کاهش داده است.

تاکید مرکل بر لزوم تمدید قرنطینه سراسری، ضربه مهلک کرونا به صنعت توریسم آلمان

به گزارش گروه بین المل وبلاگ تکنولوپ به نقل از دویچه وله ، آنگلا مرکل در آستانه برگزاری نشست نخست وزیران ایالت ها و دولت آلمان احتمال کاهش محدودیت های کرونایی را منتفی دانسته است. شماری از نخست وزیران ایالت های آلمان نیز تمدید محدودیت ها را در شرایط کنونی الزامی اعلام کرده اند.

تمدید قرنطینه سراسری در دستور کار آلمان

امروز (چهارشنبه) نمایندگان دولت فدرال آلمان و مسئولان ایالت های این کشور برای تصمیم گیری درباره نحوه مقابله با شیوع ویروس کرونا تشکیل جلسه خواهند داد.

این در حالی است که آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و شماری از نخست وزیران ایالت های این کشور از الزام تمدید محدودیت های کرونایی سخن گفته اند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی وبلاگ تکنولوپ بخوانید. (کلیک کنید)

گفته می شود که مرکل در نشست آنلاین فراکسیون دو حزب دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی اعلام کرده است که با توجه به سطح شیوع ویروس کرونا و نمونه های جهش یافته آن، محدودیت های کرونایی باید تا سرانجام ماه جاری میلادی تمدید شود.

محدودیت های کرونایی پیش بینی شده روز 14 فوریه به سرانجام می رسید. صدراعظم آلمان با اشاره به نمونه جهش یافته ویروس کرونا در بریتانیا، احتمال گسترش این ویروس در آلمان را منتفی نمی داند.

شتفان وایل، نخست وزیر ایالت نیدرزاکسن نیز در گفت وگو با نشریه ویرشافتزووخه گفته بود، در شرایط کنونی هیچ گزینه دیگری جز تمدید محدودیت های کرونایی وجود ندارد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی وبلاگ تکنولوپ بخوانید. (کلیک کنید)

شهرداران برلین و هامبورگ نیز اعلام کرده اند تا زمانی که دامنه تاثیرات نمونه های جهش یافته ویروس کرونا بر همه گیری این ویروس روشن نشده، چاره دیگری جز تمدید محدودیت ها وجود ندارد.

به نوشته رسانه های آلمانی دولت آلمان تصمیم دارد در گام نخست، به تعطیلی مدارس و مهدکودک ها سرانجام داده و آنگاه با توجه به میزان موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا، گام هایی تدریجی در راستای کاهش محدودیت ها بر دارد.

813 مرگ کرونایی روزانه در آلمان

بر اساس آمار منتشر شده از سوی انستیتو رابرت کخ، شمار موارد جدید ثبت شده ابتلا به ویروس کرونا در آلمان طی 24 ساعت گذشته 8072 نفر افزایش یافته و 813 نفر دیگر نیز در اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

صنعت توریسم آلمان زیر تیغ کرونا

بحران کرونا به صنعت توریسم در آلمان هم به شدت ضربه وارد کرده است. اداره آمار فدرال آلمان روز چهارشنبه اعلام نمود که شمار اقامت های شبانه مهمانان در آلمان 39 درصد کاهش یافته و به 302.3 میلیون مورد رسیده است. این پایین ترین سطح از زمان ارائه این آمارها از سال 1992 است. تعداد اقامت های شبانه توسط مهمانان داخلی هم با یک سوم کاهش به 270.3 میلیون نفر رسیده است. این در حالی است که تعداد مهمانان خارجی با دو سوم کاهش به 32 میلیون نفر رسیده است.

هشدار درباره افزایش خودکشی ها

رئیس انجمن پیشگیری از خودکشی در آلمان هم درباره عواقب تمدید محدودیت ها هشدار داده و گفته است که افراد دارای بیماری های روانی به ویژه اختلالات اضطرابی در معرض آسیب این بیماری واگیر قرار دارند.

وی تاکید کرد که علاوه بر این برای بسیاری افراد یک نیاز فزاینده مالی در دوران کرونا ایجاد شده که می تواند عاملی برای تشدید خودکشی باشد.

هشدار پزشکان اورژانس آلمان درباره وقوع موج سوم کرونا

پزشکان بخش های اورژانس هم درباره بازگشایی مدارس و مهد کودک ها قبل از ماه مارس هشدار داده اند.

گرنوت مارکس، رئیس انجمن بخش های مراقبت های ویژه و اورژانس آلمان اعلام نمود: ما این خطر را می بینیم که از طریق جهش های ویروس موج سوم کرونا شکل گیرد. وی تاکید کرد که محدودیت ها حداقل باید تا اوایل ماه مارس ادامه یابد. کلاس های حضوری و مهد کودک ها هم حداقل باید تا آن زمان تعطیل باشد.

نتایج آمارهای ارائه شده نشان می دهد که در ژانویه سال جاری میلادی شمار موارد مرگ و میر در آلمان بیشتر از میانگین این دوره زمانی در سال گذشته بوده است. بر اساس ارزیابی اداره آمار فدرال آلمان در ژانویه سال جاری میلادی 103و804 نفر در این کشور فوت کرده اند که حدود 18 درصد بیشتر از میانگین ماه های ژانویه در چهار سال گذشته بوده است. در افراد بالای هشتاد سال میزان مرگ و میرها بیشتر بوده و حدود 29 درصد افزایش پیدا کرده است.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در آلمان 2302051 نفر به کرونا مبتلا شده و 63271 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "تاکید مرکل بر لزوم تمدید قرنطینه سراسری، ضربه مهلک کرونا به صنعت توریسم آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید مرکل بر لزوم تمدید قرنطینه سراسری، ضربه مهلک کرونا به صنعت توریسم آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید