تور طبیعت گردی غار رودافشان و آشنایی با آن

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، در حال حاضر زندگی ماشینی و سکونت در شهرهای بزرگ با انواع آلودگی ها باعث شده که بسیاری از اشخاص دچار بیماری هایی همانند افسردگی , بیماریهای تنفسی یا ... شوند. از همین رو به این افراد توصیه می گردد تا گاهی وقت ها، زمان خود را به سرگرمی و استراحت در طبیعت یا شهرهای خوش آب و هوا اختصاص دهند. به همین دلیل آژانس های مسافرتی، انواع تورهای طبیعت گردی را به شما عزیزان پیشنهاد می دهند. تور طبیعت گردی همانطور که از اسمش نیز تعیین است، به معنای گشتن در طبیعت است اما مجری این تورها معمولا آژانس های مسافرتی می باشند که انواع تورهای طبیعت گردی یک روزه یا چند روزه را برگزار می نمایند. یکی از این تورها، تور طبیعت گردی غار رودافشان است. در این متن درباره غار رودافشان توضیحاتی ارائه شده است تا با این غار بیشتر آشنا شوید.

تور طبیعت گردی غار رودافشان و آشنایی با آن

تور طبیعت گردی غار رودافشان :غار رودافشان کجاست؟

وقتی از تهران به سمت فیروزکوه خارج می شویم در مسیر جاده دماوند، در 45 کیلومتری فیروزکوه و در 117 کیلومتری تهران به یک جاده فرعی میرسیم به نام جاده سیدآباد که در سمت راست جاده واقع شده است.پس از طی نیم ساعت راه آسفالت، به یک جاده خاکی می رسیم که پس از نیم ساعت ما را مستقیما به روستای رودافشان می رساند. از آنجا پس از گذشتن از یک رود پر آب و پشت سر گذاشتن شیبِ نسبتا تندی، در مدت یک ربع ساعت به دهانه بزرگ غاری بر می خوریم که بزرگی و زیبایی آن، هر بیننده ای را متحیر می نماید.

تور طبیعت غار رودافشان : کمی بیشتر درباره غار رودافشان

این غار یکی از زیباترین پدیده های طبیعی نزدیک تهران است و با وجود تالارهای خاص و زیبایش و بعلاوه طاقدیس ها و ناودیس های بلندی که دارد و بعلاوه تنوع زیبایی که در آن موجود است، بدون شک نظر هر جهانگرد و ماجراجویی را به خود جلب میکند. از همین رو برای طبیعت دوستان و کسانی که به طبیعت گردی در کوهستان علاقه دارند، لذت بخش است. به همین خاطر می توانید برای تماشا این غار زیبا تور طبیعت گردی غار رود افشان را انتخاب کنید و یک روز از هفته را به تماشا منظره ها طبیعی این غار اختصاص دهید.

طبیعت گردی غار رودافشان : دهانه منحصر به فرد غار

از جاذبه های خاص این غار باید به دهانه ورودی بسیار بزرگ و بلند آن اشاره نمود که همانند چشمی در درون کوه می باشد. پس از ورود به دهانه و عبور از تالار ورودی غار به تالارهای پی در پی خواهیم رسید که هر یک با دیگری فرق دارد و در عین شکوه بی حدی که دارد از جلوه های خاصی نیز برخوردار است. تلاقی هیجان و تماشا زیبایی ها در غار و بعلاوه تجربه بی نظیر تاریکی مطلق، بخش جدا نشدنی غار نوردی است.

معبد آناهیتا در غار

نکته جالب در خصوص این غار این است که به گفته برخی از ساکنین ، فضایی در یکی از دهلیزهای مجزای غار وجود دارد که در گذشته به عنوان محل نیایش از آن استفاده میشده و به معبد آناهیتا معروف است (به خاطر الهه آب، چون در داخل آن آبگیری زلال وجود دارد) شاید برای بسیاری از علاقمندان تماشا این فضای خاص و منحصر به فرد غیر قابل چشم پوشی باشد.

چه فصلی بریم؟

غارها بخشی از طبیعت هستند که به دلیل مشخصات ویژه شان در طول سال تقریبا دمای یکسانی دارند، و نه در گرمای شدید و نه در سرمای شدید تحت تاثیر قرار نمی گیرند و اعتدال خود را حفظ می نمایند بنابراین در فصول خیلی سرد یا خیلی گرم برای علاقمندان به طبیعت مناسب خواهد بود.

منبع: همگردی

به "تور طبیعت گردی غار رودافشان و آشنایی با آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور طبیعت گردی غار رودافشان و آشنایی با آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید