شرح سازمان غذا و دارو درباره کمبود یک داروی روانپزشکی

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو درباره کمبود داروی روانپزشکی ریتالین در کشور شرح داد.

شرح سازمان غذا و دارو درباره کمبود یک داروی روانپزشکی

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، دکتر حسین شمالی مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو درباره شرایط تامین داروی ریتالین در کشور گفت: درباره ریتالین ما این دارو را که نام ژنریک آن متیل فنیدات است، به کفایت در داخل کشور فراوری می کنیم و مسئله ای از بابت فراوری آن در کشور وجود ندارد.

وی اضافه نمود: ریتالین نام تجاری برند خارجی این دارو است و سال های قبل بیشتر وارد کشور می شد، اما در حال حاضر با توجه به کافی بودن فراوری داخلی این دارو، درصدی از بازار را در اختیار برند خارجی قرار می دهیم.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: با توجه به اینکه بعضی بیماران اصرار دارند که حتما از برند خارجی استفاده نمایند، بنابراین موضوع کمبود این دارو به معنی کمبود این برند خارجی مطرح شده، است. وگرنه در زمینه تامین داروی متیل فنیدات مسئله ای نداریم و به کفایت در کشور فراوری می گردد.

شمالی تاکید نمود: حتی سازمان غذا و دارو برای واردات نوع برند داروی ریتالین، برخلاف سایر داروها همچنان ارز دولتی به آن اختصاص می دهد تا دچار افزایش قیمت نگردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "شرح سازمان غذا و دارو درباره کمبود یک داروی روانپزشکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرح سازمان غذا و دارو درباره کمبود یک داروی روانپزشکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید