جزئیات 4برنامه بین المللی دانشگاه علوم پزشکی تهران

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، دانشگاه علوم پزشکی تهران در راستای اجرای بسته بین المللی سازی آموزش علوم پزشکی ضمن کسب گواهی اعتباربخشی بین المللی دانشگاه علوم پزشکی تهران برای سال های 2017- 2013 به اجرای جامع خودارزیابی در دانشگاه و ایجاد شبکه تضمین کیفیت و اعتباربخشی بین المللی در دانشگاه می پردازد.

جزئیات 4برنامه بین المللی دانشگاه علوم پزشکی تهران

در این جهت برنامه مدرک مشترک یا Cotutelle را تعریف نموده است. برنامه مدرک مشترک در تمامی مقاطع تحصیلی قابل اجرا است و در این برنامه دانشگاه میهمان و میزبان با رسیدن به توافق درباره جوانب مختلف جذب و آموزش دانشجو، در نهایت یک مدرک مشترک مورد تایید هر دو دانشگاه را به دانشجو اعطا می نمایند.

همچنین برنامه Cotutelle به معنی همکاری مشترک دو استاد راهنما و یک دانشجو است که فقط در مقطع دکتری قابل اجراست. (Co-Tutoring)در این برنامه هیچکدام از دانشگاه ها میهمان و یا میزبان خطاب نمی شوند. دانشجو در هر دوره از تحصیل خود باید قوانین هر دو دانشگاه را رعایت کند و در نهایت هر دانشگاه مدرکی مجزا به دانشجو اعطا خواهد نمود.

دانشگاه علوم پزشکی تهران با چهار دانشگاه Macquarie استرالیا، دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس، دانشگاه Camerino ایتالیا و دانشگاه Genova ایتالیا تفاهم نامه اجرای برنامه مشترک را منعقد کرد.

بر اساس تفاهم نامه با دانشگاه Macquarie استرالیا برنامه دکتری Cotutelle اجرا شد و بورسیه برای پنج دانشجوی دکتری از دانشگاه Macquarie دریافت شد.

همچنین با انعقاد توافقنامه برنامه مشترک با دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس، برنامه مشترک پزشکی عمومی طراحی شد.

دانشگاه علوم پزشکی تهران همچنین با دانشگاه Camerino ایتالیا در زمینه کارشناسی ارشد دورا پزشکی و با دانشگاه Genova ایتالیا در زمینه دکتری تخصصی لیزر در دندانپزشکی توافقنامه منعقد کرد.

با تفاهم دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه Camerino ایتالیا، زمینه ایجاد اولین موسسه دوراپزشکی در آسیا فراهم می گردد و یک دوره مشترک یک تا 6 ماهه برای دادن آموزش های لازم برای راه اندازی سیستم دوراپزشکی در ایران برگزار می گردد.

همچنین برنامه ریزی برای طراحی برنامه مشترک کارشناسی ارشد دوراپزشکی در حیطه سلامت برای اولین بار در جهان از دیگر بندهای تفاهم نامه این دو دانشگاه است.

در سال 95 تاکنون 15 هیات خارجی از دانشگاه علوم پزشکی تهران بازدید نموده اند.

جذب استاد مدعو بین الملل نیز از دیگر برنامه های بین المللی سازی این دانشگاه است که بر اساس آن تاکنون 19 اساتید مدعو بین المللی در دانشگاه جذب شده اند. این اساتید 6 کارگاه و 23 سخنرانی داشته اند .

در بخش پذیرش دانشجویان بین المللی نیز دانشگاه علوم پزشکی تهران در فاصله آوریل 2011 تا آگوست 2016 تاکنون بیش از 2 هزار و 526 نفر متقاضی داشته است که از این تعداد تقاضای 2 هزار و 3 نفر پذیرفته، تقاضای 392 نفر رد و تقاضای 131 نفر نیز مورد آنالیز نهاده شد.

در حال حاضر 497 نفر از 33 کشور در این دانشگاه تحصیل می نمایند.

دانشگاه علوم پزشکی تهران همچنین برای ارتقای بین المللی آموزش عالی نسبت به آموزش زبان فارسی جهت آشنایی با فرهنگ ایرانی- اسلامی و ارائه آموزش مهارتهای بین المللی به دانشجویان، اساتید و کارکنان اقدام نموده است.

برگزاری 59 کلاس آموزش زبان فارسی و 29 کلاس آموزش زبان انگلیسی برای 398 نفر دانشجوی بین الملل و برگزاری 38 کلاس آموزش زبان انگیسی برای 226 نفر اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه از دیگر برنامه های این دانشگاه در اجرای بسته بین المللی سازی است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "جزئیات 4برنامه بین المللی دانشگاه علوم پزشکی تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات 4برنامه بین المللی دانشگاه علوم پزشکی تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید