خبرنگاران آرامش در بازار مرغ آذربایجان غربی برقرار شد

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، ارومیه-خبرنگاران- مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: آرامش در بازار مرغ استان برقرار و عرضه و تقاضا نیز متعادل شده است.

خبرنگاران آرامش در بازار مرغ آذربایجان غربی برقرار شد

غلامرضا بابایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ تکنولوپ اضافه نمود: در این بحران تقاضا با اینکه تمام دستورالعمل های لازم از فراوری تا مرحله توزیع رعایت شدند، ولی تقاضای کاذب وجود داشت.

وی اعلام کرد: حداکثر تقاضای روزانه 210 تن بود ولی 280 تا 300 تن نیز روزانه توزیع مرغ در استان انجام می شد و روزهای یازدهم و دوازدهم فروردین 580 تن نیز توزیع مرغ در استان انجام شد که طبیعی بود چرا که به علت سیزده بدر تقاضا افزایش می یابد.

مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: تقاضای استانهای همجوار و تهران موجب شده بود که مرغ با انواع اقسام روش ها به آذربایجان شرقی برود و کشفیات بسیاری هم در این زمینه انجام شد ولی این تب خرید هم اکنون کاهش یافته است.

وی اعلام کرد: هم اکنون در مراکز عمده فروش مرغ ارومیه به قیمت 240 هزار و مرغ شهرستان به قیمت 230 هزار ریال است و فروشندگان نگران انقضای تاریخ مصرف مرغ های خود هستند.

بابایی اضافه نمود: سازمان صنعت، معدن و تجارت روال نظارتی را از کشتارگاه تا مراکز عرضه انجام می دهد و بین 210 تا 250 تن مرغ روزانه توزیع می گردد هر چند که بسته به عرضه مرغداری ها از نوسان برخوردار است.

وی اضافه نمود: آذربایجان غربی قطب فراوری مرغ کشور بوده و رتبه هشتم کشوری را در این زمینه داراست و 6 زنجیره فراوری عظیم در استان وجود دارد که صفر تا صد موضوع توسط زنجیره ها مدیریت می گردد.

از اسفند ماه 1399 کمبود مرغ و افزایش قیمت آن در سطح استان روی داد که این امر موجب نگرانی مردم و تشکیل صفهای طویل برای خرید شد؛ این درحالیست که آذربایجان غربی خود دارای بیش از 750 واحد مرغداری اعم از مرغ اجداد، تخم گذار و گوشتی است.

از هفته جاری تب خرید مرغ در این استان فروکش نموده است و شهروندان تمایلی به خرید ندارند.

آذربایجان غربی دارای سه میلیون و 365 هزار نفر جمعیت است که از این تعداد 2 میلیون و 136 هزار نفر شامل 62.7 درصد در مناطق شهری ساکن هستند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران آرامش در بازار مرغ آذربایجان غربی برقرار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آرامش در بازار مرغ آذربایجان غربی برقرار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید