خبرنگاران کانادا مجوزهای تسلیحات نظامی به ترکیه را لغو کرد

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، تهران- خبرنگاران- وزیر امور خارجه کانادا دوشنبه شب اعلام نمود: اوتاوا مجوز صادرات تسلیحات نظامی به ترکیه را که سال گذشته به حالت تعلیق درآمده بود، لغو کرد.

خبرنگاران کانادا مجوزهای تسلیحات نظامی به ترکیه را لغو کرد

به گزارش وبلاگ تکنولوپ از خبرگزاری آناتولی، مارک گارنو وزیر امور خارجه کانادا در بیانیه ای اعلام نمود که امور جهانی و وزارت دفاع ملی کانادا آنالیز کاملی از همه مجوزهای صادراتی معلق و معتبر برای کالاهای نظامی و فناوری مقصد ترکیه را انجام داده اند.

در بیانیه گارنو آمده است، به دنبال این آنالیز که شواهد موثقی در خصوص استفاده از فناوری کانادایی صادر شده به ترکیه در نزاع منطقه قره باغ یافت شده است، امروز من لغو مجوزهایی را که در پاییز سال 2020 به حالت تعلیق درآمده اعلام می کنم.

وزیر امور خارجه کانادا اضافه کرد: استفاده (تسلیحات نظامی در نزاع قره باغ) با سیاست خارجی کانادا و همچنین تضمین های استفاده نهایی توسط ترکیه سازگار نبود.

گارنو اعلام نمود که وی در میان نگرانی کانادا و همکاری بیشتر دو جانبه در خصوص مجوزهای صادرات با مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه صحبت نموده است.

وی گفت: ترکیه یک متحد مهم ناتو است و تصمیمات مربوط به برنامه های همکاری ناتو به صورت مورد به مورد ارزیابی می گردد.

به گفته منابع دیپلمات ترکیه، چاووش اوغلو اوایل روز دوشنبه از کانادا خواست که این محدودیت ها را آنالیز کند در حالی که ترکیه ناراحتی خود را از تحریم اعلام نمود.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران کانادا مجوزهای تسلیحات نظامی به ترکیه را لغو کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کانادا مجوزهای تسلیحات نظامی به ترکیه را لغو کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید