اخبار سیاسی

ارزیابی انتقادی بیست سال سیاست خارجی ایران؛ بزنگاهی برای نقد تاملات خارجی

به گزارش خبرنگاران، انتشارات موسسه فرهنگی مطالعات و تحقیقات ابرار معاصر تهران کتاب ارزیابی انتقادی بیست سال سیاست خارجی ایران 1400-1380 تالیف مشترک علی اسمعیلی اردکانی، محمود شوری و اکبر عابد را به چاپ رسانده است.

29 شهریور 1402

خبر خوش برای تهرانی ها ، اتوبوس های شهر نونوار می شوند

شرکت واحد اتوبوسرانی برای تقویت ناوگان خود احتیاج به خرید اتوبوس های جدیدی دارد. در راستای همین سیاست حواله تامین 100 دستگاه اتوبوس به وسیله وزارت کشور صادر و مقرر شد این اتوبوس ها به وسیله خودروسازان داخلی تامین گردد.

8 شهریور 1402

صف بنزین با پنج فرضیه

محدودیت در دریافت بنزین در جایگاه ها با کارت سوخت شخصی، افزایش تقاضای هفته های پایانی تابستان، خرابی بعضی از نازل ها که در شلوغی ها اثرات آن خودنمایی می نماید، محدودشدن کارت های سوخت جایگاه دارها و بعضی شایعات؛ 5 علت اصلی شلوغی پمپ بنزین ها...

26 مرداد 1402

وزیر ارتباطات: اطمینان می دهیم پیغام رسان های داخلی حریم خصوصی را رعایت می نمایند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات حفظ امنیت و حریم خصوصی کابران شبکه های اجتماعی را خط قرمز این وزارتخانه مطرح کرد و گفت: به مردم اطمینان می دهیم که پیغام رسان بله و سایر پیغام رسان های داخلی حریم خصوصی را رعایت می نمایند.

4 مرداد 1402

ابلاغیه وزیر کشور؛ آغاز به کار ادارات امور مالیاتی از ساعت 8 صبح

در ابلاغیه وزیر کشور خطاب به استانداران سراسر کشور آمده است:

25 خرداد 1402

واکنش مقام های آمریکا به رونمایی از اولین موشک هایپرسونیک ایران

ایسنا نوشت: یک مقام ارشد شورای امنیت ملی کاخ سفید با مطرح کردن ادعاهایی علیه نقش ایران در منطقه به رونمایی از تازه ترین دستاورد موشکی ایران واکنش نشان داد.

20 خرداد 1402

سفر دو روزه سلطان عمان به ایران

منابع خبری اعلام کردند که سلطان عمان درخصوص وساطت میان تهران و قاهره و تلاش برای نزدیک کردن روابط دو کشور با عبدالفتاح سیسی رایزنی کرده است

8 خرداد 1402

پیشنهادهای آمریکایی برای مناقشه جمهوری آذربایجان، ارمنستان

ایرنا نوشت: یکی از دیپلمات های آمریکایی خبر داد که این کشور پیشنهادهایی را برای پیشبرد فرایند صلح در اختیار طرف های درگیر قرار داده و ارمنستان و جمهوری آذربایجان در حال بررسی آنها هستند. نخست وزیر ارمنستان اخیرا ادعای آمریکا مبنی بر پیشرفت در مذاکرات...

4 خرداد 1402

تصاویر ، جوراب جنجالی نخست وزیر انگلیس در ملاقات با همتای ژاپنی ، واکنش متفاوت ژاپنی ها ؛ جوراب قرمز نایاب شد!

جوراب های قرمز روشنی که ریشی سوناک در سفرش به ژاپن پوشیده بود، مورد اقبال عجیب ژاپنی ها نهاده شد.

3 خرداد 1402

کاهش 3.3درصدی رشد جمعیت ایران در 4 دهه اخیر، 2 دلیل کاهش فرزندآوری ایرانی ها

در 20ساله آینده نرخ رشد جمعیتی منفی را در کشور تجربه خواهیم کرد و این مقدار پایین ترین نرخ باروری منطقه غرب آسیا و دنیا اسلام در ایران خواهد بود.

23 اردیبهشت 1402

بازگشت به عصر نقص آماری

اعتماد نوشت: گزارش اخیر مرکز آمار ایران از تحولات نرخ تورم در اسفند سال گذشته و فروردین سال جاری را باید یکی از عجیب ترین گزارش های آماری در سال های اخیر دانست.

19 اردیبهشت 1402

عکس هایی از تاج السلطنه، شاهدخت متفاوت قاجار

زهرا خانم تاج السلطنه فرزند مریم توران السلطنه و ناصرالدین شاه قاجار بود که در سال 1262 شمسی به جهان آمد. او زنی تحصیل نموده و اهل قلم بود که دو کتاب از او با عناوین خاطرات تاج السلطنه و سرگذشت شاهزاده خانم ایرانی به جا مانده اند.

14 اردیبهشت 1402

ادعای عجیب عضو اتحادیه مشاوران املاک ، عامل گرانی در بازار اجاره مسکن تعیین شد

در حالی مشاوران املاک یک پای ثابت التهابات بازار مسکن هستند که یکی از اعضای این اتحادیه مدعی شد حمایت های دولت از مستأجران، بازار را ملتهب تر نموده است.

13 اردیبهشت 1402

هراس کنگره آمریکا از نقش هوش مصنوعی در جنگ هسته ای

ایسنا نوشت: کنگره آمریکا درباره استفاده از هوش مصنوعی در زرادخانه های هسته ای آمریکا هشدار داده و نگران این است که این سامانه به صورت اتوماتیک اقدام به شلیک کلاهک هسته ای کند.

9 اردیبهشت 1402

رمضان در سفرنامه های خارجی ، وقتی توپ های چرخنده یا زنبورک ها به صدا درآمدند

تحقیق و ترجمه سفرنامه های است که به وسیله گردشگران خارجی از ایران در زمان قاجار نوشته یکی از فعالیت های این روزهای مهرشاد کاظمی است. او که درباره تهران پژوهش می نماید در باره آداب ماه رمضان در این سفرنامه ها حرف های جالبی برای گفتن دارد.

31 فروردین 1402

غلامی: صحبت هایمان با مسئولان بی فایده بود

مدافع تیم فوتبال استقلال گفت: هفته گذشته هم که خودمان مصاحبه کردیم و از مخبر و وزیر ورزش خواهش کردیم، ولی انگار نه انگار و این تیم را به امان خدا رها نموده اند.

19 فروردین 1402

خانوادۀ ایرانی از نگاه تقی آزاد ارمکی

تقی آزاد ارمکی، معتقد است که خانوادۀ ایرانی، عمدتاً مبتنی بر دو مثال وارۀ آدم و حوا و پنج تن آل عبا بوده است.

9 فروردین 1402

دستور رئیسی درباره گرانفرشی و کم فروشی در نوروز ، قانون رتبه بندی، با دقت و در نظر گرفتن حقوق معلمان اجرا گردد

رئیس جمهور با اشاره به تصویب و ابلاغ قانون رتبه بندی معلمان بر ضرورت اجرای کامل این قانون تاکید نمود.

28 اسفند 1401

ساعت فعالیت موزه ها، باغ موزه ها و خانه موزهای شهرداری تهران در نوروز و رمضان اعلام شد

امیر قاسمی با بیان اینکه شیوه نامه اجرائی فعالیت موزه ها ، باغ موزه ها و خانه موزه های تحت پوشش شهرداری تهران در ماه رمضان و نوروز ابلاغ شده است، گفت: این دستورالعمل با امضا توکلی زاده معاون امور اجتماعی - فرهنگی شهرداری تهران و دبیر شورای سیاستگذاری...

25 اسفند 1401

شاسی بلند نو چری با حال و هوای بنز که شاید به ایران بیاید

چری تصاویر رسمی کابین تیگو 9، جدیدترین پرچمدار SUV این شرکت را به تازگی منتشر کرده است. به همین بهانه، تیگو 9 را به صورت مختصر معرفی می کنیم.

8 اسفند 1401
تعداد: (273)