درخواست حزب ملی گرای ترکیه بر فعال سازی اس 400

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، رئیس حزب جنبش ملی گرای ترکیه (MHP) در واکنش به اقدام رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن نسل کشی ارامنه، خواهان فعال سازی سامانه اس 400 و شروع استفاده از آن شد.

درخواست حزب ملی گرای ترکیه بر فعال سازی اس 400

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ تکنولوپ به نقل از اسپوتنیک، دولت باغچه لی رئیس حزب جنبش ملی گرای ترکیه، امروز سه شنبه در اظهاراتی به اقدام رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن نسل کشی ارامنه واکنش نشان داد.

باغچه لی با توجه به نگرانی های آمریکا از فعال شدن سامانه موشکی اس 400 در ترکیه، خواهان آن شد تا ارتش ترکیه فعال سازی این سامانه و استفاده از آن را شروع کند.

اقدام ترکیه در خرید سامانه موشکی اس 400 با واکنش شدید آمریکا روبرو شد و موجب گشت تا واشنگتن ترکیه را از طرح جنگنده های اف 35 کنار بگذارد.

در این میان اقدام اخیر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، در نسل کشی کشتار ارامنه موجب خشم ترکیه شده است.

در همین رابطه، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، در سخنانی گفت: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا درباره اتفاقات تلخی که بیش از یک قرن پیش رخ داد، اظهاراتی خلاف واقعیت، بی اساس و ناحقی را ارائه کرد.

رئیس جمهور ترکیه در این خصوص گفت: رقابت در زمینه وقایع غم انگیز تاریخی را انسانی نمی دانیم. هنوز برای پیشنهادمان در راستای راه اندازی کمیسیون تاریخی به منظور آنالیز ادعا های ارمنی ها که سال هاست بر زبان می آورند، پاسخی دریافت نکرده ایم.

رجب طیب اردوغان در ارتباط با بیانیه رییس جمهور آمریکا در خصوص وقایع سال 1915 ادامه داد: معتقدیم که فشار گروه های افراطی ارمنی و گروه های تُرک ستیز در این زمینه موثر بوده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "درخواست حزب ملی گرای ترکیه بر فعال سازی اس 400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست حزب ملی گرای ترکیه بر فعال سازی اس 400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید