دیر غذا خوردن از علل مهم افزایش وزن

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، دیر غذا خوردن در شب نه تنها سلامتی شما را مختل می نماید بلکه به طور مستقیم بر اضافه وزن اثر خواهد گذاشت.

دیر غذا خوردن از علل مهم افزایش وزن

یافته های مطالعه ای تازه نشان می دهد که تاثیر دیر غذا خوردن بر چاقی چشمگیر است چراکه دیر غذا خوردن نحوه سوزاندن کالری و ذخیره چربی را تغییر می دهد. با ما در مجله اینترنتی وبلاگ تکنولوپ همراه باشید.

تاثیر دیر غذا خوردن بر چاقی

یک مطالعه نشان می دهد که دیر غذا خوردن می تواند به طور مستقیم بر تنظیم وزن بیولوژیکی ما از سه طریق تاثیر بگذارد:

  1. به وسیله تعداد کالری هایی که می سوزانیم.
  2. به وسیله سطح گرسنگی ما.
  3. به وسیله روشی که بدن ما چربی را ذخیره می نماید.

با توجه به اینکه چاقی اکنون صدها میلیون نفر را در سراسر دنیا تحت تاثیر قرار داده است، نتایج این مطالعه می تواند راهکاری مناسب به ما بدهد در خصوص اینکه چگونه می توان خطر چاق شدن را به روشی نسبتا ساده کاهش داد: فقط با حذف وعده های غذایی دیرهنگام.

مطالعات قبلی قبلا ارتباطی را بین زمان وعده های غذایی و افزایش وزن شناسایی نموده بودند، اما در اینجا محققان می خواستند این ارتباط را با دقت بیشتری آنالیز نمایند و بعلاوه دلایل بیولوژیکی پشت آن را کشف نمایند.

تحقیقی تازه درباره ساعت غذا خوردن و چاقی

این تحقیق تحت شرایطی ویژه با 16 شرکت نماینده انجام شد که شاخص توده بدنی (BMI) آن ها در محدوده اضافه وزن یا چاقی به شمار می رفت. هر داوطلب دو آزمایش مختلف را انجام داد که شش روز به طول انجامید، خواب و تغذیه داوطلبین از قبل کاملا کنترل شده بود.

در یکی از آزمایش ها، شرکت نمایندگان به یک برنامه دقیق سه وعده غذایی در روز در زمان های عادی - صبحانه در ساعت 9 صبح، ناهار در ساعت 1 ظهر و شام در حدود ساعت 6 بعد از ظهر پایبند بودند.

در دیگری، سه وعده غذایی به زمانی دیرتر موکول می شد: صبحانه حدود ساعت 1 ظهر و ناهار ساعت 6 عصر و شام ساعت 9 شب.

به وسیله نمونه های خون، سؤالات نظرسنجی و سایر مقدار گیری ها، این تیم توانست مشاهدات زیادی انجام دهد.

نتایج تحقیق

هنگامی که غذا خوردن دیرتر اجرا شده بود، سطح هورمون لپتین (هورمون سیری) در طول 24 ساعت کمتر بود، که نشان می داد شرکت نمایندگان احساس گرسنگی بیشتری را تجربه می کردند. علاوه بر این، کالری های آن ها با سرعت کمتری سوزانده می شدند و بدن آن ها چربی بیشتری ذخیره می کرد.

آنچه این مطالعه نشان می دهد این است که زود غذا خوردن می تواند بر تعادل انرژی بدن و کاهش خطر چاقی تاثیر بگذارد و این تغییری است که مدیریت آن برای بعضی افراد ساده تر از رعایت رژیم غذایی یا رژیم ورزشی باشد.

پیشنهاد مطالعه: بایدها و نبایدهای تناسب اندام در میانسالی را بخوانید.منبع: پیام دلتا

به "دیر غذا خوردن از علل مهم افزایش وزن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیر غذا خوردن از علل مهم افزایش وزن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید