راه کار های طب ایرانی برای کاهش صدمات ناشی از آلودگی هوا

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، پژوهشگر طب ایرانی گفت: برای کاهش صدمات ناشی از آلودگی هوا افراد مزاج خود را شناسایی نموده و تا حد امکان سبک زندگی خود را بر پایه آن تنظیم نمایند.

راه کار های طب ایرانی برای کاهش صدمات ناشی از آلودگی هوا

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ تکنولوپ، دکتر سید مهدی میرغضنفری مشاور توسعه طب ایرانی در نیرو های مسلح با بیان این که در طب ایرانی شش اصل ضروری برای داشتن زندگی سالم داریم که بنیان بهداشت در طب سنتی را تشکیل می دهند؛ گفت: یکی از مهم ترین آن، آب و هوا و ارتباط آن با مزاج افراد است و توصیه ما این است که افراد مزاج خود را شناسایی نموده و تا حد امکان سبک زندگی خود را بر پایه آن قرار بدهند.

وی اضافه نمود: منظور از مزاج خصوصیات جسمی و روحی هر فرد است که در دیدگاه طب ایرانی چند نوع است و با کلماتی همانند گرم، سرد، خشک و تر شناخته می گردد، اگر افراد بتوانند بر مبنای مزاج خود محل زندگی خود را انتخاب نمایند، کمتر به بیماری دچار می شوند.

دکتر میرغضنفری با بیان این که امروز آلودگی هوا در کلان شهر ها به معضل جدی تبدیل شده و سلامت افراد را تهدید می نماید؛ گفت: برای کاهش صدمات ناشی از آلودگی هوا، می توان با توجه به مزاج افراد توصیه هایی بر مبنای اصلاح سبک زندگی داشت.

این پزشک و متخصص فیزیولوژی در ادامه به بعضی از راه چاره های مؤثر در کاهش اثرات آلودگی هوا اشاره نمود و گفت: در روز هایی که هوا آلوده است تا حد امکان از منزل بیرون نروید و غذا های سبک میل کنید چرا که در شرایط آلودگی هوا، به علت ضعیف تر شدن سیستم گوارش بدن، غذا های سنگین و پرچرب به خوبی هضم نمی گردد و خون ارسالی به ریه ها کاهش یافته و در نهایت سبب افزایش مسائل تنفسی می گردد. بعلاوه افراد اگر مبتلا به یبوست هستند باید آن را درمان نمایند، زیرا یبوست علت اصلی تجمع سموم در بدن است و به آلودگی هوا اضافه شده و سبب ضعف و بدحالی افراد می گردد.

دکترمیرغضنفری اضافه نمود: افراد به خصوص کسانی که دارای مزاج خشک هستند روزانه مایعات بیشتری مصرف نمایند. این مایعات می تواند آبمیوه ها از جمله آب لیمو شیرین، پرتقال، گریپ فروت، سیب و هویج باشد. افرادی که مسائل ریوی، نام یا برونشیت دارند می توانند دمنوش های برگ آویشن، گل بابونه، برگ مرزنجوش، برگه ناخنک را به صورت جداگانه با کمی عسل و لیمو ترش تازه مصرف نمایند. بعلاوه می توانند با آن ها بخور بدهند. این دمنوش ها خلط آور هستند و باعث باز شدن مجاری هوایی می شوند.

او اظهار کرد: اگر شخص با هیچ یک از این دمنوش ها مسئله ای نداشت، می تواند با هم ترکیب نموده و در دو لیوان آب بجوشاند و سپس میل کند. به خاطر داشته باشید که در ترکیب، از هر گیاه یک قاشق غذا خوری بهره ببرید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "راه کار های طب ایرانی برای کاهش صدمات ناشی از آلودگی هوا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه کار های طب ایرانی برای کاهش صدمات ناشی از آلودگی هوا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید