ساماندهی تعطیلات کشور در دستور کار قرار گرفت

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده و گزارش های منتشر شده، ساماندهی تعطیلات کشور در دستور کار قرار گرفت.

ساماندهی تعطیلات کشور در دستور کار قرار گرفت

پنجاه و دومین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر به ریاست علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور و با حضور مصطفی فاطمی دبیر ستاد و اکثریت اعضا در سالن خلیج فارس معاونت گردشگری برگزار شد.

شالبافیان به اهمیت ساماندهی تعطیلات از طریق اعضای ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر اشاره کرد و اضافه نمود: توزیع تعطیلات می تواند از ازدحام سفر بکاهد و موجب کاهش سوانح و حوادث شود که اعضای ستاد مرکزی هماهنگی سفر بهترین افراد برای اجرایی شدن این مهم هستند.

او به آسیب شناسی اجرا شده درباره تعطیلات کشور در معاونت گردشگری اشاره کرد و تقویم تعطیلات فعلی را دارای چالش هایی دانست که در ساماندهی باید مورد توجه قرار بگیرند.

معاون گردشگری در ادامه بر توزیع مکانی سفر تاکید کرد و اضافه نمود: در نوروز امسال کشور اوج سفر ویژه ای را تجربه کرد که اگر تمهیدات و همکاری اعضای ستاد در سطح ملی و استانی وجود نداشت، با مسائل جدی روبرو میشدیم.

شالبافیان برگزاری جلسات مستمر ستاد در سطح استان را عمده ترین دستاورد این مشارکت بین دستگاهی مطرح کرد و گفت: این جلسات به غیر از نوروز به طور مستمر در طول ایام سال در حال برگزاری است، موردی که پیش از این کمتر شاهد آن بوده ایم.

او با بیان اینکه معرفی مقاصد تازه گردشگری برای اولین بار در نوروز امسال مطرح شد و مورد استقبال قرار گرفت، اضافه نمود: در این طرح برخی شهرستان های دارای ظرفیت گردشگری معرفی شدند، اما به دلیل عدم زیرساخت های لازم با مسائلی روبرو شدیم.

معاون گردشگری کشور با بیان اینکه معرفی مقاصد تازه گردشگری به همکاری تمامی دستگاه ها برای ایجاد زیرساخت های لازم نیاز دارد، از محور غرب کشور به عنوان مهمترین اولویت در این راستا نام برد.

شالبافیان با تاکید بر ارائه راهکارهایی برای چگونگی تلفیق ظرفیت ها و هم افزایی به چالش های این طرح اشاره کرد و گفت: برخی مکان ها علیرغم داشتن ظرفیت های گردشگر از آمادگی لازم برای پذیرش گردشگر و زیرساخت های لازم برخوردار نیستند. ادامه این رویکرد نیازمند سوگیری ها و برنامه ریزی جدی در ستاد برای رفع کمبودهای این مقاصد تازه است.

معاون گردشگری کشور شرح داد: موضوعات باید پس از طبقه بندی و احصا در ستاد مرکزی با استانداران پیگیری و اجرایی شوند.

او به استفاده از ظرفیت دستگاه ها برای تبلیغات و تولید محتوا در راستای معرفی مقاصد تازه گردشگری با موضوع صداوسیما مستمرا و در طول سال اشاره کرد و اضافه نمود: این موضوع نباید تنها به ایام نوروز محدود شود بلکه باید برای آن برنامه ریزی مدونی از جمله برگزاری جشنواره تولیدات استانی و ایجاد فضای رقابتی بین استانها انجام شود.

شالبافیان در خاتمه با طرح این سوال که هر یک از دستگاه ها چگونه می تواند به معرفی هرچه بهتر شهرها بپردازد، بر اهمیت اجرایی شدن این موضوع در کاهش حوادث تاکید کرد.

منبع: همگردی

به "ساماندهی تعطیلات کشور در دستور کار قرار گرفت" امتیاز دهید

865 کاربر به "ساماندهی تعطیلات کشور در دستور کار قرار گرفت" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساماندهی تعطیلات کشور در دستور کار قرار گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید