سامسونگ گلکسی زد فولد 3، زد فلیپ 3، بادز 2 و واچ 4 را 20 مرداد رونمایی می نماید

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، با اعلام رسمی سامسونگ، رویداد آنپکد دیگری قرار است در روز 11 آگوست 2021 (20 مرداد) برگزار شده و از گوشی های تاشوی گلکسی زد فولد 3، گلکسی زد فلیپ 3، هدفون بی سیم گلکسی بادز 2 و ساعت های هوشمند گلکسی واچ 4 و واچ اکتیو 4 رونمایی گردد.

سامسونگ گلکسی زد فولد 3، زد فلیپ 3، بادز 2 و واچ 4 را 20 مرداد رونمایی می نماید

سامسونگ چند روز پیش رویدادی را تحت اسم MWC 2021 برگزار کرد و طی آن در رابطه با اپلیکیشن ها و تجربه کاربری محصولاتش توضیحاتی را ارائه داد. رویدادی که اگرچه در طی آن به صحبت پیرامون سخت افزار پرداخته شد اما شاهد رونمایی از هیچ گوشی یا محصولی دیگر نبودیم. ولی به نظر می رسد به زودی یک رویداد دیگر قرار است برگزار شده و این بار در آن از محصولات تازه رونمایی گردد.

رویداد پیش رو آنپکد است؛ همان رویدادی که سامسونگ همواره طی آن از گوشی، ساعت هوشمند، هدفون بی سیم و اقلام نظیر این ها رونمایی می نماید. این رویداد با توجه به گفته های خود شرکت قرار است در تاریخ 11 آگوست (20 مرداد) برگزار شده و با در نظر گرفتن چیزهایی که می دانیم، احتمالا عظیم ترین و طولانی ترین رویداد آنپکد تاریخ سامسونگ خواهد بود.

از این بابت که می گوییم رویداد مربوطه در تاریخ 11 آگوست (20 مرداد) برگزار می گردد کاملا مطمئن هستیم چرا که پوستر آن رسما به وسیله خود سامسونگ منتشر شده است. از طرفی روی همین پوستر هشتگ هایی را هم شاهد هستیم که به گوشی های تاشوی گلکسی زد فولد 3 و زد فلیپ 3، هدفون بی سیم گلکسی بادز 2 و ساعت های هوشمند سری گلکسی واچ 4 اشاره دارند. این یعنی در رویداد پیش رو شاهد رونمایی از این محصولات خواهیم بود.

اگرچه این رویداد بسیار طولانی خواهد بود اما تمرکز و توجه اصلی شرکت به احتمال بسیار فراوان روی گلکسی زد فولد 3 منعطف خواهد شد. همان طور که می دانید گوشی های سری گلکسی نوت 21 قرار نیست سال جاری رونمایی شوند و در ماهی که معمولا شاهد معرفی این محصولات بودیم، قرار است گوشی های دیگری رونمایی شوند. به همین دلیل سامسونگ احتمالا تمام توجه اصلی خود را روی زد فولد 3 و معرفی قابلیت های مختلف آن منعطف خواهد نمود که از جمله این ها می توان به پشتیبانی از قلم S-Pen اشاره نمود.

گلکسی زد فولد 3 بعلاوه از دو نمایشگر با پنلی از جنس Super AMOLED بهره خواهد برد که یکی از آن ها اصلی با قابلیت تاشوندگی است و 7.55 اینچ میزان دارد. دیگری نمایشگر ثانویه بوده و در بیرون گوشی واقع شده است. میزان آن هم به 6.23 اینچ می رسد تا در این بخش، تفاوتی بین این مدل و مدل کنونی یعنی گلکسی زد فولد 2 وجود نداشته باشد.

علاوه بر این ها، به تازگی شاهد حضور گلکسی زد فولد 3 در گیک بنچ هم بودیم که نشان می داد این محصول به پردازنده بسیار قدرتمند اسنپدراگون 888 و 12 گیگابایت رم مجهز خواهد شد. بعلاوه اندروید 11 هم به اسم سیستم عامل پیش فرض این گوشی ایفای نقش خواهد نمود که به مدت سه سال هم به نسخه تازه اندروید به روزرسانی می گردد.

روی پنل پشتی با توجه به بسیاری از خبرهای منتشر شده، شاهد پنج دوربین خواهیم بود که هر پنج مورد قابلیت عکاسی و فیلم برداری خواهند داشت. سه دوربین 12 مگاپیکسلی روی پنل پشتی که به ترتیب شامل دوربین اصلی، فوق عریض و تله فوتو با قابلیت عظیم نمایی 2 برابری اپتیکال می شوند. از طرفی دوربین فوق عریض هم گویا به قابلیت فوکوس اتوماتیک مجهز خواهد شد تا بدین ترتیب در بخش دوربین شاهد تغییرات اندک اما مثبتی باشیم.

علاوه بر این ها، روی هر دو پنل جلویی دو دوربین را خواهیم داشت که یکی از آن ها 16 مگاپیکسلی است و در زیر نمایشگر پنهان می گردد. این اولین باری است که در یکی از گوشی های سامسونگ شاهد بکارگیری چنین فناوری هستیم. به طور کلی هم گلکسی زد فولد 3 دومین گوشی خواهد بود که مجهز به چنین قابلیتی رسما راهی بازار می گردد. (اولین محصول ZTE Axon 20 5G بود). لازم به ذکر است گفته می گردد عملکرد این دوربین 40 درصد بهتر از دوربین ها سلفی دیگری است که زیر نمایشگر قرار می گیرند و از این بابت نباید نگرانی برای کاربران وجود داشته باشد. دوربین سلفی دیگر هم 10 مگاپیکسلی بوده و روی نمایشگر ثانویه به صورت حفره ای تعبیه می گردد. لازم به ذکر است سامسونگ احتمالا این گوشی را با قیمتی کمتر از مدل کنونی (حدود 20 درصد کمتر) راهی بازار خواهد نمود.

در رابطه با گوشی بعدی اما یعنی گلکسی زد فلیپ 3 هم اطلاعات نسبتا خوبی وجود دارد. مثلا اینکه انتظار داریم در این گوشی هم پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 888 در کنار 8 گیگابایت حافظه رم حضور پیدا نمایند که برای یک گوشی تاشو که قرار است نسبتا مقرون به صرفه قیمت باشد مشخصات قابل قبولی به شمار میرود.

باتری که برای این گوشی در نظر گرفته خواهد شد احتمالا 3300 میلی آمپر ساعتی است که کاربر می تواند آن را با شارژر 25 واتی سیمی و 15 واتی بی سیم شارژ کند. البته بعید به نظر می رسد شارژر این گوشی درون جعبه وجود داشته باشد و احتمالا کاربران باز هم به خاطر نیت خیرخواهانه سامسونگ در راستای حفاظت از محیط زیست، فقط به کابل USB-C دسترسی خواهند داشت و باید آداپتور را به صورت مجزا خریداری نمایند.

نمایشگری که برای این گوشی در نظر گرفته شده 6.7 اینچی است و از رفرش ریت 120 هرتز بهره می برد. نمایشگر ثانویه ای هم که زد فلیپ 3 به آن مجهز شده 0.8 اینچ عظیم تر از قبل شده و به 1.9 اینچ رسیده است که می تواند اطلاعات را به شکل بهتری در اختیار کاربران قرار دهد. این گوشی هم احتمالا 20 درصد به نسبت قیمت اولیه زد فلیپ 5G مقرون به صرفه تر خواهد بود اما باز هم از این بابت مطمئن نیستیم چون خبر پیرامون این موضوع در حد یک شایعه محتمل بود تا اعلام رسمی از سوی خود شرکت. (تصاویری که از گلکسی زد فلیپ 3 در بالا مشاهده می کنید رندرهای غیر رسمی است که از آن منتشر شده و ظاهر نهایی ممکن است تا حدودی متفاوت با آن باشد.)

در رابطه با ساعت های هوشمند تازه شرکت که گفته می گردد در مدل های مختلفی راهی بازار می شوند هم خبرهای زیادی در اختیار داریم. نخست اینکه سامسونگ سال جاری میخواهد به صورت رسمی با اپل، عظیم ترین شرکت تولیدنماینده و فروشنده گجت های پوشیدنی در دنیا به رقابت بپردازد و این کار را در درجه اول با تجهیز ساعت های خود به سیستم عامل تازه و در درجه دوم با عرضه مدل های مختلف از آن ها انجام خواهد داد.

با توجه به شنیده های موثق و البته گفته های خود سامسونگ، سیستم عاملی که قرار است در ساعت های هوشمند تازه سامسونگ استفاده گردد، One UI Watch نام خواهد داشت. سیستم عاملی بر پایه WearOS گوگل و مجهز به قابلیت های خوب تایزن، سیستم عامل اختصاصی خود سامسونگ. بدین ترتیب شرکت کره ای می تواند محصولی را داشته باشد که از لحاظ قابلیت و اپلیکیشن، پا به پای WatchOS اپل پیش رفته و حتی در بخش هایی بهتر هم ظاهر گردد. سامسونگ در رویداد MWC 2021 هم به این موضوع اشاره نمود بنابراین جای هیچ شک و شبهه ای هم وجود ندارد.

در رابطه با سخت افزار حرف ها و شایعه های زیادی مطرح شده است که نمی دانیم کدام یک از آن ها قرار است در نهایت درست از آب در بیاید اما با توجه به آنچه که افشاگران و خبرگزاری های موثق گفته اند، گویا گلکسی واچ 4 در دو مدل استاندارد و کلاسیک رونمایی خواهد شد و در کنار آن ها هم گلکسی واچ 4 اکتیو را شاهد خواهیم بود. تفاوت بین گلکسی واچ 4 و واچ 4 کلاسیک احتمالا بهره مندی مدل دوم از بزل چرخان است که در گلکسی واچ 3 شاهد آن بودیم و حسابی کاربران را خرسند نموده بود. به تازگی قیمت احتمالی این ساعت ها هم لو رفته بود که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. لازم به ذکر است در رابطه با قیمت هنوز خبر دقیق و موثقی در اختیار نداریم و آنچه که می خوانید از سوی یک منبع ناشناس منتشر شده است. ناگفته نماند همه مدل ها از ساعت های هوشمند مورد انتظار سامسونگ احتمالا به پردازنده ای 5 نانومتری قدرتمند و در عین حال کم مصرف مجهز خواهند شد.

با توجه به آنچه که اعلام شده، قیمت ساعت های سری گلکسی واچ 4 به توضیح زیر خواهد بود؛

  • گلکسی واچ 4 - 40 میلی متری 350 - 370 یورو (415 - 440 دلار)
  • گلکسی واچ 4 - 44 میلی متری 380 - 400 یورو (450 - 474 دلار)

قیمت مدل کلاسیک که در سه مدل راهی بازار می گردد هم احتمالا به توضیح زیر خواهد بود؛

  • گلکسی واچ 4 کلاسیک - 42 میلی متری 470 - 500 یورو (557 - 592 دلار)
  • گلکسی واچ 4 کلاسیک - 44 میلی متری (قیمتی برای این مدل اعلام نشده)
  • گلکسی واچ 4 کلاسیک - 46 میلی متری 500 - 530 یورو (592 - 623 دلار)

در نهایت می رسیم به هدفون بی سیم گلکسی بادز 2 که گفته می گردد یک هدفون میان رده خواهد بود با قابلیت هایی که از یک هدفون در این سطح انتظار داریم. در رابطه با این هدفون اطلاعات زیادی در اختیار نداریم جز اینکه گفته می گردد سامسونگ آن را در رنگ های بسیار زیبا و مجذوب کننده، طراحی شبیه به گلکسی بادز پرو و قابلیت حذف نویز اکتیو (در سطح پایین) راهی بازار خواهد نمود. بعلاوه گفته می گردد قیمتی که سامسونگ برای این گجت در نظر می گیرد حدود 149 - 169 دلار خواهد بود و این یعنی از لحاظ قیمت، این هدفون هم تراز با گلکسی بادز پلاس خواهد بود که سال گذشته راهی بازار شد. لازم به ذکر است قابلیت حذف نویز اکتیو اگر هم در این هدفون بی سیم وجود داشته باشد قطعا به کیفیت نمونه به کار رفته در گلکسی بادز پرو یا نماینده اپل (ایرپادز پرو) نخواهد بود.

اطلاعات بیشتر پیرامون محصولاتی که قرار است در رویداد آنپکد پیش رو رونمایی شوند به احتمال زیادی طی روزهای آینده منتشر خواهد شد. در غیر این صورت هم نیازی نیست مدت زمان زیادی را منتظر بمانیم چون حدود 1 ماه دیگر شاهد رونمایی از این محصولات خواهیم بود.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "سامسونگ گلکسی زد فولد 3، زد فلیپ 3، بادز 2 و واچ 4 را 20 مرداد رونمایی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ گلکسی زد فولد 3، زد فلیپ 3، بادز 2 و واچ 4 را 20 مرداد رونمایی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید