سخنرانی دانشجویان در محضر رهبری عالی ترین تریبونی است که جنبش دانشجویی در اختیار دارد

به گزارش وبلاگ تکنولوپ، دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت گفت: سخنرانی دانشجویان در محضر رهبر معظم انقلاب عالی ترین تریبونی است که جنبش دانشجویی در اختیار دارد.

سخنرانی دانشجویان در محضر رهبری عالی ترین تریبونی است که جنبش دانشجویی در اختیار دارد

زهرا جوان، دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه وبلاگ تکنولوپ، گفت: محفل دیدار رهبری با دانشجویان و تریبونی که در اختیار دانشجویان قرار میگیرد مهم ترین و عالی ترین تریبونی است که جنبش دانشجویی در طی سال دارند از این جهت اهمیت بسزایی دارد.

وی افزود: این محفل محفلی است که اعضای جنبش دانشجویی می توانند آسیب شناسی و نگاه خود نسبت به مسائل مختلف را بیان کنند و انچه را که مورد توجه خود آنان است به گوش حاکمیت برسانند و با توجه به اینکه تریبون ها و ابزار های رسانه ای که در اختیار جنبش دانشجویی قرار میگیرد محدود است، این انتقال دیدگاه و آسیب شناسی به حاکمیت که در دیدار رهبری از سوی دانشجویان ارائه می شود علاوه بر اینکه فی نفسه حائز اهمیت است، از این جهت نیز که این دیدار تقریبا تنها تریبونی است که یک وجه نسبی رسانه ای پشت آن قرار گرفته است نیز اهمیت می یابد.

جوان اظهار کرد: در جنبش دانشجویی به مسائل با رویکرد گفتمانی خاص خود نگاه می شود و تحلیل مسائل از دریچه گفتمان حاکم انجام می گیرد؛ لذا مبنا و چاره اندیشی و نقدهای که به جامعه و حل مسائل آن دارند در گرو رویکرد گفتمانی و جهان بینی است که نسبت به مسئله دارند.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه این تریبون در محضر عالی ترین مقام کشور در اختیار دانشجویان قرار میگیرد، این موضوع باعث می شود حداقل نهاد های حاکمیتی صدای دانشجویان را بشنوند؛ در غیر این صورت اصلا نهاد های حاکمیتی اساسا به فضای جنبش دانشجویی توجهی ندارند و حتی گاهی جنبش دانشجویی را تهدیدی برای پیشبرد اهداف خود می دانند و این در حالی است که در یک برهه زمانی شاهد ان هستیم که جنبش دانشجویی دارای مرجعیت فکری بین عامه مردم بود؛ و به واسطه جایگاه نخبگانی خود، دیدگاه ها و نظراتش مورد توجه توده مردم قرار می گرفت.

دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت گفت: متاسفانه حاکمیت علاقه ای به پررنگ کردن جایگاه جنبش دانشجویی نیست و این در حالی ایت که پررنگ کردن این جایگاه میتواند به سامان دادن فضای جامعه و افزایش امید سیاسی در جامعه کمک کند؛ چراکه اساسا افرادی که وارد این فضا می شوند امیدوارانه و با اعتقاد به اصلاح پذیر بودن مسائل کشور فعالیت می کنند.

جوان افزود: اگر میزان تریبونی که به برخی سلبریتی ها در صداوسیما اختصاص داده می شود را مقایسه کنیم با تریبونی که در اختیار جنبش دانشجویی قرار میگیرد، عملا میتوانیم بگوییم تریبونی که به جنبش دانشجویی داده میشود برابر است با هیچ! و یا نهایتا به مناسبت 16 آذر چند دقیقه ای محدود تریبونی در اختیار آنان قرار می گیرد.

جوان خاطرنشان کرد: جز دیدار رمضانی رهبری با دانشجویان، صداوسیما متاسفانه فضای جنبش دانشجویی را پوشش نمی دهد. حتی در دیدار رهبری نیز ما شاهد انتشار کامل صحبت دانشجویان از رسانه ملی نیستیم هرچند انتشار همان بخش های کم نیز برای دانشجویان غنیمت است، ولی سوال اینجاست چرا انتشار کامل صحبت ها صورت نمیگیرد؟ در حالی که انتشار کامل بیانات دانشجویان در این دیدار حتی می تواند جریانی را جهت پاسخگو نمودن نهاد ها ایجاد کند. حتی خود رهبری در دیدار سال گذشته فرمودند که نفس انتشار مطالبات و بیانات دانشجویان، آشنا شدن جامعه با نقد های دانشجویان، خود مفید فایده است.

وی افزود: با توجه به اینکه این تریبون فرصتی مغتنم برای بیان نقدها و مطالبات است، سعی میکنیم در این چند دقیقه مطالبات و نقطه نظرات خود را به بهترین نحو بیان کنیم. باتوجه به محدود بودن زمان و گستردگی مسائل و موضوعات، آنچه را که دارای الویت بیشتری است و در آن زمینه ذیل گفتمان موجود تولید حرف اجرا شده بیان کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "سخنرانی دانشجویان در محضر رهبری عالی ترین تریبونی است که جنبش دانشجویی در اختیار دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخنرانی دانشجویان در محضر رهبری عالی ترین تریبونی است که جنبش دانشجویی در اختیار دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید